AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #1 Skrevet 14. desember 2012 Jeg har tenkt til å kjøpe noe til litt under 200 kr på Amazon og noe annet til under 200 kr på ebay. Siden man slipper toll + mva på alt som er under 200 kr, m¨jeg betale toll + mva siden begge er addressert til meg? Anonym poster: ee87f1c7399fde73ba1dfde84756555a
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #2 Skrevet 14. desember 2012 Du slipper unna ettersom det er separate pakker Anonym poster: 47fd4d694238c4c0445786423957e62f 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #3 Skrevet 14. desember 2012 Du slipper unna ettersom det er separate pakker Anonym poster: 47fd4d694238c4c0445786423957e62f Herlig! Anonym poster: ee87f1c7399fde73ba1dfde84756555a
Capricorn Skrevet 14. desember 2012 #4 Skrevet 14. desember 2012 Ja, det er pr. kjøp. Altså for hver faktura.
Guybrush Skrevet 14. desember 2012 #5 Skrevet 14. desember 2012 Det er kun toll på ting som klær - dessverre blander folk fælt når de surrer sammen begrepene Toll - tollklareringsgebyr og moms. Husk at avsender må tydelig vise hva som er prisen på varen og hva som er prisen på frakten. Om det er amazon selv som er selger har jeg aldri opplevd problemer. Men om det er en av deres partnerbutikker som sender varen kan du være uheldig. 2
Gjest Uanonymbruker Skrevet 14. desember 2012 #6 Skrevet 14. desember 2012 (endret) Det er kun toll på ting som klær - dessverre blander folk fælt når de surrer sammen begrepene Toll - tollklareringsgebyr og moms. Husk at avsender må tydelig vise hva som er prisen på varen og hva som er prisen på frakten. Om det er amazon selv som er selger har jeg aldri opplevd problemer. Men om det er en av deres partnerbutikker som sender varen kan du være uheldig. Det er ikke noe problem, sender bare kvitteringen til posten. Skjer meg rett som det er fordi selgere liker å bare slå sammen kjøpsprisen og frakten i èn sum når de sender pakken. Drit irriterende, men ikke noe problem. Endret 14. desember 2012 av Uanonymbruker
Guybrush Skrevet 14. desember 2012 #7 Skrevet 14. desember 2012 Da må du ha hatt griseflaks eller sjarmert fletta av personen hos tollen. Jeg driver både med import i bedriftssammenheng og har kjøpt minst hundre pakker selv privat iløpet av noen år - aldri har jeg klart å få de god-dag-mann-økseskaftsfolka der til å gjøre noe slikt. Værste var den gangen jeg fikk 6 esker som variert ifra en bitteliten på 300 gram til en diger på mange kilo og de mente at alle pakkene inneholdt de samme varene og jeg da måtte betale hele bestillingens moms x antallet pakker. Hjalp ingenting med kvitteringer eller korrenspondanse fra amazon den gangen heller.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 14. desember 2012 #8 Skrevet 14. desember 2012 Da må du ha hatt griseflaks eller sjarmert fletta av personen hos tollen. Jeg driver både med import i bedriftssammenheng og har kjøpt minst hundre pakker selv privat iløpet av noen år - aldri har jeg klart å få de god-dag-mann-økseskaftsfolka der til å gjøre noe slikt. Værste var den gangen jeg fikk 6 esker som variert ifra en bitteliten på 300 gram til en diger på mange kilo og de mente at alle pakkene inneholdt de samme varene og jeg da måtte betale hele bestillingens moms x antallet pakker. Hjalp ingenting med kvitteringer eller korrenspondanse fra amazon den gangen heller. Tror aldri jeg har hørt om noen som har hatt problemer med det, så har lite med hverken flaks eller sjarm og gjøre, jeg har ganske lite av begge deler
slask Skrevet 15. desember 2012 #9 Skrevet 15. desember 2012 Da må du ha hatt griseflaks eller sjarmert fletta av personen hos tollen. Jeg driver både med import i bedriftssammenheng og har kjøpt minst hundre pakker selv privat iløpet av noen år - aldri har jeg klart å få de god-dag-mann-økseskaftsfolka der til å gjøre noe slikt. Værste var den gangen jeg fikk 6 esker som variert ifra en bitteliten på 300 gram til en diger på mange kilo og de mente at alle pakkene inneholdt de samme varene og jeg da måtte betale hele bestillingens moms x antallet pakker. Hjalp ingenting med kvitteringer eller korrenspondanse fra amazon den gangen heller. Og det ga du deg på? :-) Hvis det var sånn at de fikk det gjennom uten å faktisk sjekke at det var forskjellige ting i hver like eske, så er det bevisforspillelse fra deres side. Du har ikke mulighet for å bevise i etterkant at det var forskjellig innhold, men det er ikke din feil at de lot være å sjekke. Jaja, kanskje en grense for hvor mye tid man skal bruke...
Guybrush Skrevet 15. desember 2012 #10 Skrevet 15. desember 2012 Og det ga du deg på? :-) Hvis det var sånn at de fikk det gjennom uten å faktisk sjekke at det var forskjellige ting i hver like eske, så er det bevisforspillelse fra deres side. Du har ikke mulighet for å bevise i etterkant at det var forskjellig innhold, men det er ikke din feil at de lot være å sjekke. Jaja, kanskje en grense for hvor mye tid man skal bruke... 6 måneder, 4 tykke brev, mange telefoner og 20 mail....
Anglofil Skrevet 15. desember 2012 #11 Skrevet 15. desember 2012 Seriøst? Jeg har opplevd dette mange ganger, akkurat som Uanonymbruker, jeg har 70 kjøp alene de siste 60 dager fra eBay. Og aldri noe problem. Sender bare bevis, dvs kvittering, og de ordner opp. Mvh Yvonne 1
Guybrush Skrevet 15. desember 2012 #12 Skrevet 15. desember 2012 Avslagene jeg har fått har vært "det er mottaker og kjøpers ansvar å sørge for korrekt sum oppført på pakke". Noe som forsåvidt er korrekt ifølge reglementet deres. Mulig det kun er tolldistriktet som håndterer saker her som er dust i huet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå