Gå til innhold

Hun er godt voksen, jeg er ung - barn

Anbefalte innlegg

Gjest ung mann
Skrevet

Hei.

Jeg er en mann på 23 år som skal bli far. Mor til det kommede barnet er 35.

Dette var ikke planen i det hele tatt. Jeg fikk vite hun var gravid tilfeldig og tok kontakt. Nå ser jeg henne heller ikke daglig da hun bor 2 timers kjøretur unna.Hun innrømmer det er meg som er enste mulige far.

Hun ville ikke si noe før barnet var født for å slippe mas fra meg sier hun. Dette da hun regnet med jeg ikke ville bli far nå. Dette i tillegg ti vår aldersforskjell. Vi har aldri vært kjærester bare mer venner som har hatt sex sammen en kort periode.

Det værste opp i det hele er også at hun sier hun ikke har brukt prevensjon noe hun tidligere har sagt hun gjorde. Hvorfor hun skal ha gjort dette er at hun ønsker seg barn og har prøvd i flere år sammen med sin x-mann uten at det har gitt resultater.

Men med meg satt det med en gang tydligvis. Vi hadde et kort bekjentskap i ca.en mnd. Nå er hun i ca 7 mnd.¨så barnet blr født uansett.

Jeg føler meg skikkelig lurt opp i dette. Ikke noe jeg skulle ha sagt liksom opp i dette. Ikke si bruk kondom når hun sa hun brukte p-piller.

Det er så stygt gjort, rart det er lovlig å gjøre slik.

Skjønner nå at det ikke er rart det er mange saker rundt dette med barnebidrag og barnefordeling. Har fått med meg et nrk program tidligere som tok opp dette temaet.

Jeg forstår det skjer mange ulovlige handlinger fra menn som føler seg lurt angående dette temaet.Ikke rart når en føler seg lurt.

Jeg får tenke over hvilke valg jeg skal ta framover.

Ei god jul blir det ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt sier man at du skulle brukt kondom. Selvsagt. Ditt ansvar. At du valgte å stole på henne og ble lurt er skikkelig dritt og det burde ikke vært lov, men det er ingen lov mot sånt og da MÅ du tre på gummi uavhengig av hva et kvinnemenneske sier til deg!

Når det er sagt, så har du et barn på vei. Og jeg håper for barnets skyld at du stiller opp og at du legger negative følelser for kvinnen til side slik at barnet ikke blir straffet oppi dette. For barnet har iallfall ikke gjort noe galt.

Lykke til.

• Liker 13
Skrevet

Gjort er gjort og pult er pult.

Puler man uten kondom så risikerer man faktisk ting som dette, TS.

• Liker 7
Skrevet

nå har dette nok dessverre skjedd. Jeg synes selvfølgelig veldig synd på deg. Det er jo så klart bedre å ikke ha kondom og de fleste gutta ville nok kjørt på... Vi er mennesker gjør dumme ting. Så nå vet du at man bør tenke seg om 2 ganger før du gjør noe drastisk. Men for all del så bør du være der for barnet ditt!

• Liker 1
Gjest ung mann
Skrevet

Blir så oppgitt av dette og finner meg ikke i å bli lurt slik. Når en ikke får gjort noe med orker en ikke leve mer med det.

Det er så rart det er lovlig å gjøre slik mot noen.

Det er mye annet som er mye mindre alvorlig som straffes hardt.

Skrevet

Hvis du ikke ønsker omgang med barnet så tar du en alvorsprat med den vordende mor hvor du ber om å ikke stå på fødselsattesten.

Da er du økonomisk safet ihvertfall.

Se på det som en sæddonasjon, det var jo det det strengt tatt var..?

• Liker 3
Skrevet

Grattis du skal bli far:d man kan bli straffet ved å gjøre dumme valg her i livet. det suger, men du må bare gjøre det beste ut av det.

• Liker 1
Skrevet

Dette er motsatt voldtekt.

Det burde slåes hardt ned på.Likt som voldtekt, samme strafferamme.

Jeg klarer ikke se forskjellen, på dette og en standard voldtekt.

Her har en kvinne forgrepet seg på en yngre mann.

Gjest Novacane
Skrevet

Du tuller ikke sant? du ser ikke forskjell på at du FRIVILLIG har hatt sex med en dame og voldtekt? Og det er ikke noe overgrep inni bilde da du faktisk er 23 år gammel, ikke en fjorten/femten år gammel gutt under den seksuelle lavalder.

• Liker 9
Skrevet

Hvis hun skriver far ukjent, så er det vel greit med tanke på bidrag osv?

Anonym poster: 98f6f7dcb3032dfb559b55b888140638

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun skriver far ukjent, så er det vel greit med tanke på bidrag osv?

Ingen garanti for at hun gjør det. Og gjør hun ikke det så blir han gjeldsslave frem til han er 41 år gammel.

Anonym poster: 12a6e271cfec1634470d006e10e8c2d4

Skrevet

Ingen garanti for at hun gjør det. Og gjør hun ikke det så blir han gjeldsslave frem til han er 41 år gammel.

Anonym poster: 12a6e271cfec1634470d006e10e8c2d4

Nei det er klart hun kanskje ikke gjør det. Men hvis hun er 35 år, så var hun kanskje bare helt desperat etter å få ett barn, og er ikke ute etter å involvere barnefaren.. Og siden hun ikke har informert han noe særlig under graviditeten heller, så kan han håpe at det kommer til å gjelde i tiden etter også.

TS har heller ikke skrevet noe om han vil være en del av barnets liv eller ikke. Om han ønsker dette, så må han gjerne ta en del av det økonomiske også.

Syns uansett det er ille med damer som lurer menn til å få barn med dem på den måten. Har selv venninner som ikke vet hvem far er, og jeg ser det er tøft for dem av og til.

Hilsen pappajente nr 1!

• Liker 1
Skrevet

Du har min medfølelse, og jeg synes det er direkte kvalmt med kvinner som fører menn bak lyset på den måten. Ikke nok med at du må slite med alt det følelsesmessige rundt det, du må muligens betale for det i mange år fremover også - uavhengig av om du vil ha kontakt med barnet eller ei.

Det å finne ut om du vil ha kontakt bør du tenke nøye gjennom. Drittkjerring eller ei, barnet er en del av deg, og ingenting kan endre på det. Kanskje det virker som en god idé å bare gi faen akkurat nå (noe jeg har full forståelse for), men da er det mye du går glipp av, som du kan komme til å angre på i ettertid. Du bør også tenke på den uskyldige parten oppi dette; barnet. Det er jo ikke barnet som har lurt deg, og dine valg kan ha stor innvirkning på hvordan det går med den lille i fremtiden.

Når det er sagt så er det dessverre sant som de andre sier. Du har også et ansvar for å unngå barn dersom du ønsker å forbli barnløs. Du ble lurt av en kvinne som løy om p-pillebruk, men selv med en kombinasjon av kondom og p-piller, er det fortsatt mulig å bli gravid. Dette er ikke ment som en pekefinger til deg, kun en realitetsorientering.

Satt på spissen: Selv om du hadde hatt sex med kjæresten din som du visste ikke ønsket barn - hun gikk på p-piller og du brukte kondom - så sitter du like mye i saksa den dagen p-pillene mistet effekten pga. løs mage, kondomen var for gammel, og kjæresten som alltid har vært anti-barn plutselig innser at hun ikke orker å gjennomføre en abort. Graviditet er rett og slett en av de tingene man risikerer når man har sex.

Nå må du bare gjøre det beste ut av situasjonen. Du har all rett til å være rasende på kvinnen, men særlig konstruktivt er det jo ikke. Målet bør være å finne ut hva som er best for deg og barnet, ikke bare her og nå, men i fremtiden også. Når det gjelder følelser så er det mye som kan endre seg når barnet godt og vel er født, og som sagt; det er ditt barn også. Uansett hvilken avgjørelse du lander på så er det viktig at du tar det med i betraktningen.

• Liker 10
Skrevet

Hvis du skal stå oppført som far bør du kreve en farskapstest!

Ser at du stoler på dama når hun sier du er den eneste kandidaten, men hun har jo vist seg upålitelig før...

• Liker 8
Skrevet

Hørt flere variasjoner av den historien her inne før.... Ung mann, voksen dame, som viser seg "å ha brukt ham for å bli gravid bu hu flytta langt, ikke sagt noe, får ikke se ungen" osv.

Tror ikke noe på det.

Skrevet

skjønner egentlig ikke problemet her..

hun er gravid og hun har tenkt å ta det selv. Flytta langt vekk og holdt kjeft om hele greia. Javel? Hun TROR du er faren, men er du så sikker på det?

og hva er di greie? at du ikke får ta del i oppdragelsen til et barn hvis det er ditt?selv om du ikke vil ha barn?

eller at du må betale bidrag for et barn du ikke får sett?

• Liker 2
Skrevet

Hørt flere variasjoner av den historien her inne før.... Ung mann, voksen dame, som viser seg "å ha brukt ham for å bli gravid bu hu flytta langt, ikke sagt noe, får ikke se ungen" osv.

Tror ikke noe på det.

Dette er enda en tråd startet av en bruker som bare er ute etter å trolle. Det finnes veldig mange tråder her inne som er startet av en og samme anonyme bruker og det er mange likhetstrekk mellom innleggene. Denne brukeren bør variere språket sitt mer hvis h*n vil fortsette med dette uten å bli avslørt, og bør definitivt lære seg å skrive ordet "verste" riktig.

Anonym poster: 824708e5b6a153b8cf9b28698283b865

• Liker 3
Skrevet

Du tuller ikke sant? du ser ikke forskjell på at du FRIVILLIG har hatt sex med en dame og voldtekt? Og det er ikke noe overgrep inni bilde da du faktisk er 23 år gammel, ikke en fjorten/femten år gammel gutt under den seksuelle lavalder.

Det er klart dette er en form for voldtekt. Har du aldri hørt om damer som sier det er voldtekt bare mannen presser på litt. Dette er mye verre enn dette

Skrevet

Tror ikke noe på det.

De med litt erfaring vet at kvinner får barn på denne måten. Vet om tre stk.selv

Skrevet

Nei det er klart hun kanskje ikke gjør det. Men hvis hun er 35 år, så var hun kanskje bare helt desperat etter å få ett barn, og er ikke ute etter å involvere barnefaren.. Og siden hun ikke har informert han noe særlig under graviditeten heller, så kan han håpe at det kommer til å gjelde i tiden etter også.

TS har heller ikke skrevet noe om han vil være en del av barnets liv eller ikke. Om han ønsker dette, så må han gjerne ta en del av det økonomiske også.

Syns uansett det er ille med damer som lurer menn til å få barn med dem på den måten. Har selv venninner som ikke vet hvem far er, og jeg ser det er tøft for dem av og til.

Hilsen pappajente nr 1!

Tror du har noen viktige poeng her. Det er ikke lett å bli barn eller far når ei kvinne velger som her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...