Bloodflowers Skrevet 14. desember 2012 #1 Skrevet 14. desember 2012 Hei! Jeg skal søke studentbolig i Oslo, og lurer på om noen har hatt erfaring med Fjellbirkeland? Jeg har satt Vestgrensa på førsteplass og har tenkt på Bjølsen, men der er det jo dyrere...håper det er noen der ute som kan gi meg noen tips
Strixvaria Skrevet 14. desember 2012 #2 Skrevet 14. desember 2012 Fjellbirkeland ligger midt i Kringsjå. Tror det er helt greie bygg. (: Vil imidlertid gjøre oppmerksom på at Vestgrensa er det mest populære stedet både for single og par, så der er det svært, svært vanskelig å få bolig for de som kommer utenfra. Bjølsen er også veldig populært, særlig 1-mannsleilighetene. Det beste du kan gjøre er å velge noe halvshabby i begynnelsen (du er jo ikke garantert bolig, og for de populære stedene er konkurransen beinhard - per november fortsatt 1 500 eksterne søkere på venteliste), for idét kontrakten trer i kraft får du internsøkerrettigheter, og når du da søker deg over på noe annet, får du førsteprioritet, kun bak de andre interne søkerne som evt. er foran deg i køen (: 1
Bloodflowers Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2012 Ok, tusen takk for tips Ja, er jo forsåvidt klar.over at både Bjølsen og Vestgrensa er veldig populære og det er jo ikke så rart! Men søker man i prioritert rekkefølge? Og hvilke andre steder er det grei standard?
Harlequin Skrevet 15. desember 2012 #4 Skrevet 15. desember 2012 Å få hybel på Bjølsen er ikke spesielt vanskelig, og det er bra standard der! Det nybygde på Sogn er også bra, men skal være vanskelig å få. Har selv vært veldig skeptisk til feks Kringsjå, men kjenner ei som bor der (deler kjøkken og bad med en annen), som trives veldig godt og synes det er ålreit. Som oftest vil pris og standard korrelere ganske bra, så vidt jeg har skjønt... Ja, du søker i prioritert rekkefølge, greit å sette feks leilighet på Vestgrensa øverst også noen "tryggere alternativer" på plassene etter. Hvis du først kommer inn i systemet kan du alltids søke om overflytting, og da prioriteres du foran alle andre som ikke er inne i SiO enda
Manuela22 Skrevet 15. desember 2012 #5 Skrevet 15. desember 2012 Har ikke noe erfaring med de studentboligene du nevnte, men jeg vil råde deg til å søke Grünerløkka Studenthus. Nå vet ikke jeg hvilken skole du har tenkt å studere ved, men det ligger kjempesentralt i forhold til sentrum, Høyskolen og Universitetet. Rett utenfor døren din finner du cafeer, butikker og herlig uteliv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå