Gå til innhold

Epiduo gel - hvordan bruke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ikke noe info om det, men når jeg smører meg med den på kvelden, skal jeg ha fuktighetskrem i tillegg??

Anonym poster: 30dbb635c0046aff4c9e37abc2948d45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant ikke noe info om det, men når jeg smører meg med den på kvelden, skal jeg ha fuktighetskrem i tillegg??

epiduo skal smøres på i eit tynt lag! Ein liten erterstørrelse til eit heilt ansikt. Bruk fuktighetskrem over.

Skrevet (endret)

ohhh jeg elsker denne kremen, og jeg bruker den rett på nyvasket ansikt.

Uten noe over.

Det stikker litt og klør i neseroten, men det betyr at den virker.

TO dager etterpå er alle sorte ormer borte, og porene er trekkt seg sammen.

Tynnt tynnt lag der du ser det trengs, og jeg sover med min over natta.

En til to ganger i uka.

Legg håndlkle på pute for det smitter!!! Vask deg godt på henda etter påsmøring, for det smitter helt sinnsykt!

Endret av Wonders
Skrevet

Uten noe over.

En til to ganger i uka.

Legg håndlkle på pute for det smitter!!! Vask deg godt på henda etter påsmøring, for det smitter helt sinnsykt!

Det er jo en gel som skal hjelpe mot akne, ikke sorte prikker..

Skrevet

Uten noe over.

En til to ganger i uka.

jo den skal ta roten av all bakterier inkludert hudormer som jeg har forstått.
Skrevet

Uten noe over.

En til to ganger i uka.

Hvor lang tid tok det sånn sirka før du såg effekt? Fikk denn epiduoen for 4 dager siden.
Skrevet

Etter to uker med epiduo og antibiotikakur er huden min kvisefri. De første dagene med epiduo fikk jeg noen små kviser, men det ga seg fort. Jeg går på antibiotika for å booste denne effekten, rett og slett bare sparke igang skikkelig. Sannsynligvis er det nok å bare bruke epiduo senere når antibiotikakuren er over, for å vedlikeholdet mitt nye ansikt.

Om du ikke går på antibiotika så kan det uansett hende at epiduo er alt du trenger. Vær tålmodig! Du kommer til å være sensitiv, tørr og ha et flassete ansikt;)

Skrevet (endret)

Jeg brukte en ertestor klatt på hele ansiktet, på nyvasket hud om kvelden. Kunne ikke bruke den om morgenen, ble så utrolig rød av den. Avsluttet med krem over, ja. Den kan visstnok bleke stoff, så fikk beskjed om å bruke et putetrekk jeg ikke var redd for. :) Brukte den annenhver kveld i starten, det ble for sterkt for meg å bruke den oftere. For meg fungerte den ikke (i kombinasjon med antibiotika), og jeg måtte gå over til isotretinoin/roaccutan for å få bukt med huden min.

Endret av finkel
Skrevet

Får man ikke litt tynnere hud når man bruker epiduo, og kan lettere få solskader og pigmentflekker og slikt? Jeg innbilte meg hvertfall det, så jeg sluttet å bruke den jeg hadde.

Skrevet

jo den skal ta roten av all bakterier inkludert hudormer som jeg har forstått.

Den tar alt mitt, store porer, sorte prikker, små-kviser og litt større kviser.

Hvor lang tid tok det sånn sirka før du såg effekt? Fikk denn epiduoen for 4 dager siden.

3 dager, så så jeg det. Sov med det 1 natt, og på morgenen etter 3 dager hadde huden tatt seg sammen, jeg kjørte på med en til natt, og vips var det mye mye som var borte.

Men med en gang jeg stopper å bruke det, så kommer urenhetene krypende tilbake...

Ja, urenhet er urenhet. Jeg vet det ikke står noe om å forminske porer, men på meg så gjør den det også...

• Liker 1
Skrevet

spennende. Huden min har ikke blitt verre, litt bedre kanskje? Har jo prøvd alt! Flere tusen kroner i hudpleie fra hudklinikk og laserterapi. Glykolsyre i styrke 20 er det siste jeg har brukt lenge men virker ikke godt nok på min hud lenger. Den blir aldri bra! Kvisene er der. Krysser fingrene for at epiduo er tingen. Fikk Dalacin også for å bruke på store hormonelle kviser. Men hva med alle arrene? Vil Epiduo hjelpe litt?

Skrevet

TS her

Brukte det fredag og lørdag kveld, et tynt lag med fuktighetskrem over. Ble ikke rød eller flassete! Er jeg heldig, eller virker den ikke, eller er det noe som kommer etterhvert?

Skrevet

*Dytt*

Skrevet

Hos meg kom flassingen etter ett par dager. Det er mulig det kommer etter hvert, det er jo vanskelig for oss å spå.

Skrevet

hvordan flasser dere?hos meg er det liksom smådryss liksom at huden er veldig tørr. Ikke noen flak. Det kom med en gang. Men ser man ingen bivirkninger så for all del ikke øk mengden! Har ikke hatt de store utbruddene. Er på dag 9. Idag ser huden litt sliten og mer ruglete ut. Porene ser større ut. Huff håper ikke huden eksploderer snart i kviser.

Skrevet

Hudlegen min sa at det er vanlig å reagere på epiduo dersom man har allergier. Jeg har gresspollen, og klarte ikke bruke den, ble heeeelt ødelagt i huden.

Skrevet

Jeg starta på Diane og Epiduo og det har funka for meg. Ble litt rød og sånt første gangen jeg brukte det men det ble borte etter en stund :) Lurt å bruke det når du skal legge deg. Og man skal unngå å sole seg når man bruker det.. Brukte alltid fuktighetskrem på morgen så kan være lurt å få en på apoteket siden man kan bli veldig tørr av å bruke den.

Skrevet

noen som vet om man kan bruke ansiktsskrubb mens man bruker epiduo?

• 4 uker senere...
Skrevet

brukt Epiduo i 5 uker nå. Føler at huden i det siste ikke har bedret seg noe særlig. Stått litt stille. Ikke blitt verre men er fortsatt tørr. Men den glinser mer!! Men må fortsette å bruke. Resultat etter 3mnd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...