Lilje:) Skrevet 14. desember 2012 #1 Skrevet 14. desember 2012 Hva foretrekker dere? Flytende foundation eller pudderform? Jeg har alltid likt flytende best. Synes det gir mer glød. Men pga urenheter har jeg måttet gå over til mineralfoundation i pudderform. Men synes ikke dette gir meg noe. Ser så blass og tørr ut. Selv om jeg bruker solpudder og highlighter og alt. Skal kjøpe ny nå. Hvilken foundation brukere dere, og hvorfor?
Gjest Memories Skrevet 14. desember 2012 #2 Skrevet 14. desember 2012 For øyeblikket bruker jeg Dior sin i pudderform. Føler samme greia som deg - at jeg ser tørr og blass ut med det, men syns det går så mye kjappere å ha på pudder enn flytende. Brukte en annen flytende i fra parfymeriet tidligere, men ettersom den tok mer tid å ha på byttet jeg. Bruker den kun om jeg skal noe spesielt. Og som du sier angående den flytende føler jeg også at jeg får mer glød av den.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #3 Skrevet 14. desember 2012 Bruker foundation fra garnier, BB-cream. Syns den er så utrolig behagelig å ha på, og legger seg fint i ansiktet. Kjenner ikke at jeg har den på. Eneste minuset er at det sklir av på en måte, om jeg blir svett... Vet ikke om det skjer med alle foundationer? Anonym poster: 7b61723591741137f44049b53a5cc357
pandabear Skrevet 14. desember 2012 #4 Skrevet 14. desember 2012 Har aldri hatt sansen for foundation i pudder form av samme grunne. Ser tørr og blass ut i huden, så det er flytende som gjelder for meg. Nå driver jeg å tester ut bb kremene, så håper at jeg kan få en ny favoritt i en av de
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #5 Skrevet 14. desember 2012 Jeg føler at foundation i flytende form dekker mer. Men det er akkurat som om jeg får dårlig samvittighet for at jeg bruker flytende foundation pga huden. Den foundationen i pudderform som har gitt meg mest glød er definitivt i.d bare mineral original sin. Men siden jeg har tendenser til fet hud måtte jeg bruke den matte utgaven og den er så utrolig vanskelig å legge. Så nå for tiden bruker jeg MineralHygienics sin. Og pudderfoundationkosten fra Sigma. Elsker den (kosten altså). MH sitt pudder er greit å legge og sitter ok, men ikke like godt som i.d sitt. Og jeg får heller ikke like mye glød. Har følt meg skikkelig dass i det siste, men slitt og fælt hår og gusten hud så skal bli godt å stæsje seg litt i morgen. Men on topic igjen, min mening ang glød og pudderfoundation er at man må ha en god primer. Den beste jeg har prøvd er definitvt Kanebo sin Soothing Water Make-up Base. Man smører på et tyyynt lang, venter littegrann og så kan man begynne å legge pudderfoundationen. Garantert best resultat for min del. Men tenker faktisk ganske ofte på å gå over til en flytende foundation igjen.. Skulle bare ønske noen kunne garantere at det var like greit for huden som pudderfoundation. Anonym poster: 206c7a0286734f4316cb496974ac19a9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #6 Skrevet 14. desember 2012 Bruker foundation fra garnier, BB-cream. Syns den er så utrolig behagelig å ha på, og legger seg fint i ansiktet. Kjenner ikke at jeg har den på. Eneste minuset er at det sklir av på en måte, om jeg blir svett... Vet ikke om det skjer med alle foundationer? Anonym poster: 7b61723591741137f44049b53a5cc357 Det er fordi de er full i mineralolje og lanolin. Ekkelt, og dårlig for huden. Anonym poster: 206c7a0286734f4316cb496974ac19a9
FantasDick Skrevet 14. desember 2012 #7 Skrevet 14. desember 2012 (endret) Jeg bruker Maybelline Fit Me nå, fordi jeg fikk så fryktelig tørr hud i vinter, at mineralfoundationen plutselig ikke ser ut i måneskinn lengre. Bruker egentlig Everyday Minerals, og har ikke hatt problemer med foundationen derfra tidligere vintre, men gikk over til flytende nå da huden holdes "fuktig" hele dagen. Synes ikke jeg er blass med EM. Edit; jeg bruker heller ikke lengre tid på flytende kontra pudder. Et par dæsjer foundation og kost - gjort på et minutt eller to, inkludert finishing dust. Endret 15. desember 2012 av Zaphireh
Wonders Skrevet 15. desember 2012 #8 Skrevet 15. desember 2012 flytende, pga dekkevne. Lettere å ta på nedi porer og sitter godt. Jeg går alltid over med pudder etterpå...
Secondbite Skrevet 15. desember 2012 #9 Skrevet 15. desember 2012 Hva med å prøve dette? Jeg bruker forøvrig flytende, og skjønner ikke at det kan ta lengre tid enn pudder..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå