AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #1 Skrevet 14. desember 2012 Dette står i bestemmelsen om "Undervisningspersonalet i kommunal og fylkeskommunal grunnopplæring": "Arbeidstakere tilsatt for 1 måned eller mindre godtgjøres med timelønn. Arbeidstakere tilsatt for mer enn 1 måned, godtgjøres med månedslønn. Arbeidstakere i timelønnet stilling går over til månedslønn etter mer enn 1 måned sammenhengende tjeneste. Spredte timer i tillegg til delstilling godtgjøres med ordinær timelønn." Betyr dette at hvis en er vikar i de samme timene i over en måned, så skal en gå fra timesavlønning til å få lønn etter en bestemt prosent-stilling? Jeg har vært ansatt siden september, og har hatt de samme timene hele tiden, i tillegg til spredte vikartimer. Jeg har fått timelønn, dvs ikke lønn i høstferie og når elevene har fått plutselig fri. Er det feil? Hvis dette ryddes opp i: Kan jeg forvente å få tilbakebetalt for fridager, høstferie +++? Da jeg begynte å jobbe der var det uklart hvor lenge jeg kom til å jobbe. I slutten av oktober ble det klart at vikariatet kommer til å vare fram til april, men de holder på at jeg skal lønnes som timevikar fortsatt. Det kan vel ikke være riktig? Anonym poster: 064cf586096a1fffbf0101467e088a1c
Guybrush Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Ansettelse som vikar faller vel utenfor slike bestemmelser siden man her snakker om personer uten tidsbegrenset kontrakt som jo vikariat er ? Men har du en vikariatstilling eller er du tilkalling/timesbetalt? Normalt sett har en vikar faste tider og fast lønn med tillegg utover dette. Kort - hva nøyaktig står i arbeidskontrakten din?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2012 #3 Skrevet 23. desember 2012 I arbeidskontrakten min står det at jeg har et 40 % vikariat fra september til mai. Timene jeg har (det er de samme timene hver uke, samt sporadiske vikartimer), utgjør litt over 50 %. Jeg blir lønna for de timene jeg har, så de 40 % er kun et tall på papiret. Problemet er at når timene mine havner på idrettsdager, tentamensdager osv, så faller de bort uten at jeg får lønn for dem. Og nå i jula får jeg ingenting. Er det riktig? TS Anonym poster: 064cf586096a1fffbf0101467e088a1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå