Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om man kan jobbe så og så mye mens man får AAP? Har hørt av noen at man kan tjene intill 15.000,- imnd ved siden av, uten at det påvirker AAP.. Er dette sant?

Takk for evt svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jobbe inntil 60%, etter det faller ytelsen bort. Du må rapportere hvor mange timer du har jobbet, og en standardsats vil da bli trukket fra ytelsen. Skaff deg en jobb med høyere timelønn enn timelønnsatsen som trekkes fra NAV.

• Liker 1
Skrevet

Ring Nav og spørr! Grøss og gru.

Anonym poster: c0302118546d9a8a2ae8d0643a7c28ae

Skrevet

Jeg kombinerer aap og jobb.

Du kan jobbe inntil 60%. Altså ikke 60% for da får du null utbetaling for akkurat den meldekortsperioden. De ser ikke på hva du har i lønn. Som regel så tjener man bedre i jobb enn på aap. Jeg går hele 700 kr i overskudd ved å jobbe 59% kontra bare aap.

Anonym poster: 9c2bb2c5febc439c3f75f353031bc278

Skrevet

Dersom det er avtalt med din veileder i en aktivitetsplan kan du arbeide opptil 60%. Du må da føre dette på meldekortet å blir trukket din dagsats i aap de dagene du arbeider. En gang i perioden du går på aap kan du også få godkjent å arbeide opptil 80% i 6 mnd.

Anonym poster: 187acbd17ce78e3deed9b93947d2076c

Skrevet

Jeg kombinerer aap og jobb.

Du kan jobbe inntil 60%. Altså ikke 60% for da får du null utbetaling for akkurat den meldekortsperioden. De ser ikke på hva du har i lønn. Som regel så tjener man bedre i jobb enn på aap. Jeg går hele 700 kr i overskudd ved å jobbe 59% kontra bare aap.

700 kr totalt? Er det virkelig bare 700 kr som skiller det å gjøre ingenting og det å jobbe 59% i løpet av en måned?

Anonym poster: cf7b5f5ce4bc44966bf52feff0a9b561

Skrevet

700 kr totalt? Er det virkelig bare 700 kr som skiller det å gjøre ingenting og det å jobbe 59% i løpet av en måned?

Det avhenger jo av hvor mye du får på aap og hvor mye du får i lønn.

Hos meg ble det lite ekstra i kroner fordi jeg da må betale reiseutgifter selv på et par tusen i måneden. Hadde jeg ikke hatt disse reiseutgiftene så hadde jeg fått mer netto.

Så lenge jeg ikke går i minus så er det flott for jeg får så uendelig mer enn kroner og ører ved å jobbe.

• Liker 4
Skrevet

Det avhenger jo av hvor mye du får på aap og hvor mye du får i lønn.

Hos meg ble det lite ekstra i kroner fordi jeg da må betale reiseutgifter selv på et par tusen i måneden. Hadde jeg ikke hatt disse reiseutgiftene så hadde jeg fått mer netto.

Så lenge jeg ikke går i minus så er det flott for jeg får så uendelig mer enn kroner og ører ved å jobbe.

Så heldig du er som får til å jobbe =) jeg håper jeg snart kan gjøre det selv, men blir nok ulønnet praksis som en start for meg.

Men jeg går altså på AAP selv og jeg får dekket reisepenger av nav. Mulig du også gjør det? Jeg får hele 1070 kr dekket i reiseutgifter ( til behandling og møte med de som skal jeg meg arbeidstrening). Dette er vist ikke noe NAV pleier og informere om, men mange har krav på det for det om.

Anonym poster: 531b56c5661c243b96317b0fb06d3d64

Skrevet

Så heldig du er som får til å jobbe =) jeg håper jeg snart kan gjøre det selv, men blir nok ulønnet praksis som en start for meg.

Men jeg går altså på AAP selv og jeg får dekket reisepenger av nav. Mulig du også gjør det? Jeg får hele 1070 kr dekket i reiseutgifter ( til behandling og møte med de som skal jeg meg arbeidstrening). Dette er vist ikke noe NAV pleier og informere om, men mange har krav på det for det om.

Anonym poster: 531b56c5661c243b96317b0fb06d3d64

Da jeg startet på arbeidstrening så fikk jeg dekket reiseutgiftene. Fikk også dekket reise i forkant da med møte på praksissted og med veileder. Da for den billigste reisemåten med kollektivtransport. Nå er jeg fast ansatt på samme sted med en stillingsbrøk på under 60%. Da må jeg betale reiseutgiftene selv. Ergo så ble det lite netto igjen til meg.

Ja, jeg er heldig som klarer å jobbe, men ingen ser at det koster. Jeg har mye kuttet ut det sosiale for jeg har ikke krefter. Så fort jeg er på farta en dag så vet jeg at jeg må hvile dagen etterpå. Jeg er i seng rundt kl. 20 for å klare en ny arbeidsdag. Det går fordi jeg ikke har barn.

Skrevet

Men arbeidstrening... er det det samme som å jobbe f.eks. 50 % i vanlig jobb? F.eks. jobben man hadde selv? Jeg får ikke noe ekstra for å jobbe på min faste arbeisplass selvom jeg har gått ned til 50% fordi jeg er på aap. Hvorfor er det i så fall forskjell på arbeidstrening og vanlig jobb hvis begge deler får man når man går på aap?

Skrevet

Arbeidstrening er rett og slett det det står, trening i arbeid! Et opplegg gjennom NAV hvor man jobber i diverse bedrifter de har avtale med for å se hvor mye og hvordan du greier å jobbe! Gjerne i vernede bedrifter o.l. som kommunen har!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...