Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver å få kabalen til å gå opp, fire stykker som vil på tur... Hvis vi finner ut når fellesferien er kan ting bli litt lettere, noen som med sikkerhet kan fortelle oss når det er?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

se i reisekatalogen når sydenturene er dyrest... vet faktisk ikke selv men ville gjerne ha visst det.. men er det ikke engang i juni? begynnelsen eller noe? skolene slutter ca 20 juni...noe etter det..???

Skrevet

Skolene holder vel som regel på til St.Hans, altså til onsdag 23. juni eller så... Så jeg ville vel tro at fellesferien er uke 27-29, eller 28-30...

Vi giftet oss 26. juli i fjor, det var siste lørdag i fellesferien og det førte til masse styr for noen av gjestene. 26. juli er mandagen i uke 31 i år...

Ingen som vet noe sikkert om fellesferien???

Gjest Anonymous
Skrevet

På vår ferieliste er sommerferien satt opp fra 12. juli til 30. juli. Vi har alltid fulgt LOs fellesferie før, men det står ikke spesifikt at dette er fellesferien. Men jeg vil altså mene at fellesferien er uke 29, 30 og 31.

Hilsen Lille meg

• 3 uker senere...
Skrevet

Det er nok ikke noen tid som heter "fellesferie". Er nok bare et uttrykk for den tiden "de fleste" har ferie. Noen bedrifter tar fellesferie, og noen kan ikke det. Der må ferien fordeles innen sommerferie-tiden. Sommerferie-tiden er (i følge ferieloven) i tidsrommet 1. juni til 30. september.

Vet forresten om en bedrift som har brukt å ta fellesferie i september (jakt), så "fellesferie" kan være både "nå og da".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...