Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest susidusi
Skrevet

Hei på dere!

Hadde EL søndag/mandag, som vil si at jeg er ca 4-5 dpo nå i dag.

Har følt meg øm og merkelig i eggstokkområdet i flere dager no, men i dag er det verre enn verst.

Når jeg strekker på meg, eller nyser, så stikker det i området. Er det vanlig? Kan man ha smerter i eggstokkene så lenge etter dpo? Hvor er det egentlig egget fester seg? Jeg er litt dum på akkurat dette temaet her jeg, så beklager om det er dumme spørsmål jeg kommer med. Men kan dette ha sammenheng med befruktning? Kan ikke huske å ha hatt det sånn før, altså de mnd jeg IKKE har blitt gravid..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sikker på at du ikke har eggløsning nå da? Jeg merker det veldig når jeg har eggløsning, det gjør skikkelig vondt, og det er ømt som juling. Så er det over dagen etter, og jeg kjenner kun svak ømhet i et par dager etterpå.

Egget skal feste seg i livmoren, hvis det fester seg i egglederen og grviditeten fortsetter så må man abortere likevel fordi det ikke kan fortsette.

Anonym poster: 51ccae97e72f602f1abb25055987080e

Skrevet

Det høres ut som eggløsning, kanskje du er forsinket denne måneden? Eller en cyste.

Graviditet i eggstokkene er ikke så vanlig. Og det begynner ikke å gjøre vondt så tidlig, så jeg hadde ikke bekymret meg så mye for dette.

Gjest susidusi
Skrevet

Godt mulig det, altså. Men det var da ergerlig at det skulle bli forandringer akkurat når når kjæresten for én gangs skyld var hjemme ved EL da.. Jaja, får vente å se. Men tviler egentlig på at det er EL nå, for jeg kjente disse EL-smertene på mandag tror jeg. Det varte ikke så lenge, men det var merkbart. Jeg var bare for opptatt til å tenke over de.

Velger uansett å være evig optimist og håpe på det faktisk er noe på gang.

Men hvordan er det med symptom så tidlig, egentlig? Er vel sånn at egget ikke fester seg før 6-8 dager etter, og at man egentlig ikke kan kjenne noe symptom før det. MEN, ei venninne av meg påstod at hun kjente det allerede fra 3 dpo og utover, ved at hun var sliten, hadde litt kvalmebølger og øm eggstokk.

Skrevet

Egget fester seg normalt på dag 7-11. Noen ytterst få kan kjenne de første symptomer da, i form av festeblødning og mensmurringer i det egget fester seg. Men det aller vanligste er å kjenne de første symptomene i uke 5-7. Symptomer før det, særlig så tidlig som din venninne opplevde, er nesten utelukkende innbilte. Det er mye rart man går og kjenner på når man håper å være gravid ;)

• Liker 1
Skrevet

Som Athene skriver, så er det ikke vanlig å kjenne noe veldig tidlig. Likevel må jeg få si at det var ikke inbilning for meg da jeg 6 dager dpo hadde bryster som oppførte seg som om det var fyrverkeri, og de vokste ut av BHen i løpet av 3 dager. Jeg hoppet til i stolen min på kontoret av disse stikningene, og min kollega spurte om jeg var OK. Jeg lagde en tråd her inne om det da, hvor på Silfen sa at jeg sikkert var gravid. Det hadde jeg aldri trodd at jeg skulle være på den tiden, men det stemte. Jeg gikk altså ikke rundt og kjente etter og håpte at jeg var gravid.

Så ja, det stemte i mitt fall at jeg fikk symptomer så tidlig, men det er jo ikke vanlig.. :)

Krysser fingrene for deg!

Gjest susidusi
Skrevet

Hm, vi får se da.. Har fortsatt litt smerter, og vonde bryst. Men har ikke tid til p kjenne så mye etter etter symptomer heller, siden jeg må konsentrere meg om eksamen! :) men det er kanskje ikke så dumt ;)

Syns det er litt rart at syklusen min, som ALLTID har vært presis, plutselig nå skal begynne å rote. Snakk om uflaks :P

Venter mensen på julaften, så får vi se om vi får en ekstra julegave i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...