Gå til innhold

Vitaminer til Romania?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en bekjent der som trolig har vitaminmangel så det synger etter og vurderer sende han noen vitaminpiller. Det er langt fra det eneste som trengs, men det kan demme opp noe av skaden som leveforholdene han er under påfører han.

Men hvordan i huleste finner jeg ut hva som er lovlig å sende? Jeg kan ikke et ord av språket, og jeg finner ingen informasjon på Engelsk eller Norsk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke vitaminmangel litt komplisert da, det kan også bli for mye av enkelte vitaminer. Jeg ville heller sendt pakker med sunne korntyper :) Men du får vel be han bekjente om å sette ut musefelle da, for å passe på maten også

Anonym poster: de152ddc076a94ee72501f195232a87e

Skrevet

Er ikke vitaminmangel litt komplisert da, det kan også bli for mye av enkelte vitaminer. Jeg ville heller sendt pakker med sunne korntyper :) Men du får vel be han bekjente om å sette ut musefelle da, for å passe på maten også

Anonym poster: de152ddc076a94ee72501f195232a87e

Blir for tungt å sende mat med postens takster. Tenker å sende en helt basis multivitamin av et eller annet slag, det er bedre enn ingenting. Ingen problemer med mus hvor han bor, endel mugg, men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med.

Tran skulle jeg gjerne sendt, men det kommer på 2-300 kroner i porto. Og hvordan er tyveri i butikker relevant?

Skrevet

Be h*n vaske, og henge opp ei led pære, hvis det ikke er kjøleskap.

Skrevet

Be h*n vaske, og henge opp ei led pære, hvis det ikke er kjøleskap.

De har kjøleskap så vidt jeg har fått oversikt over. Har faktisk aldri kommet på å spurt. Blir vasket og rengjort etter alle kunstens regler, inkludert at mugg blir fjernet mekanisk når de ser det. Muligens et dumt spørsmål, men hva vil en LED pære gjøre?

Skrevet

Led bruker lite strøm, kan være litt sterkt til øynene, men jeg tenkte at det vil drepe bakterier, og mugg, samt holde insekt unna. Ikke det beste på stua, men greit i boder og gangen. Hvis det er mørkt, og ingen vindu. Lavenergi. Bare noe jeg kom på.

Skrevet

Led bruker lite strøm, kan være litt sterkt til øynene, men jeg tenkte at det vil drepe bakterier, og mugg, samt holde insekt unna. Ikke det beste på stua, men greit i boder og gangen. Hvis det er mørkt, og ingen vindu. Lavenergi. Bare noe jeg kom på.

Ingen dum ide, skal undersøke litt nøyere. Men er kun et rom han har som "sitt" (deler kjøkken og bad med andre), så det er stue, soverom og "lager" for det meste, så det at det er skarpt lys vil trolig gjøre det lite nyttig Ser ikke helt ut som at LED tar knekken på mugg, men UV kan visstnok fungere, og er noe jeg kan tenke meg han kunne satt på når han er ute av rommet.

Takk for at du satte meg på ideen! :)

Skrevet

Ja, litt interressant tema. LED når han er ute av rommet, men det er litt komplisert kanskje, Det vil jo bruke strøm, kanskje det bare bruker ekstra. Dyre LED er ganske bra da, og ikke så skarpe, fra Phillips og Osram, mens de fra kina er vel skarpe. Kanskje luftfuktighet er mer relevant, altså, et barometer for å sjekke :) Vet ikke om det er noe bra ideer akkurat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...