Jossi Skrevet 1. juni 2002 #1 Skrevet 1. juni 2002 Hei. Hvor mye med ro tar dere det de tre første månedene av svangerskapet? Har hørt at det kan være lurt og ta det litt med ro, men hva vil det si? Hva med trening? Fortsetter dere som før?12
Zafir Skrevet 2. juni 2002 #3 Skrevet 2. juni 2002 Hei Jossi Er ikke gravid nå, men var det for snart 6 år siden. Det sies at du godt kan holde samme tempo som du gjorde før du ble gravid...når det gjelder trening iallfall. Men at det ikke er særlig lurt å begynne med stormtrening når du ikke har trena før. Nå må du ikke ta meg helt på ordet her iom lenge siden sist jeg var gravid, men jeg tror nok du kan utøve alle treningsformer om du klarer. Eneste er at sit-ups mister liksom hensikten iom at magemusklene vil dele seg etterhvert som magen vokser. Om du tar skrå mageøvelser så er det bedre. Men det har vært diskusjoner rundt det med sit-ups, spesielt etter de 3 månedene, men jeg vet ikke utfallet av den diskusjonen. Snakk med lege/jordmor om du er gravid, de vet nok det meste tenker jeg Lykke til videre! Klem fra Zafir
Jossi Skrevet 2. juni 2002 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2002 Tusen takk for svar. Ja, jeg skal snakke med legen om dette. Vil jo nødig utsette kroppen for for mye nå. Er vant til en del trening, men jeg merker allerede nå at jeg er mye trøttere enn før. Prioriterer liksom heller å kose meg og slappe av fremfor å løpe til trening. Kroppen sier vel ifra selv. 12
Linemor Skrevet 3. juni 2002 #5 Skrevet 3. juni 2002 Hei jeg er gravid, er ferdig med de tre første mnd. Råd jeg har hørt er at jeg kan være som før, men at du skal stoppe hvis det begynner og gi ubehag/vondt, og det gjelder uannsett. Jeg er i en jobb med mye løft, og det kan jeg ikke nå. ta hensyn til deg selv og barnet, og prøv og finn en rytme for dere begge. Jeg var så dårlig at jeg lå rett ut, måtte holde meg fast i sofaen i perioder fordi jeg var så dårlig. Mye løping og hopping bør du nok også unngå, ikke bare de første mnd. Men svømming og gåing er kjempefin trening, hvis du liker det. Hvis du hører på det kroppen sier går det sikkert bra, det er jo en fordel og holde seg litt i form.
Polyanna Skrevet 3. juni 2002 #6 Skrevet 3. juni 2002 Hei og gratulerer! Jeg spekulerte mye på dette da jeg ble gravid, men har funnet ut at det er helt unødvendig. Det har nemlig blitt mye lettere å lytte til kroppen enn det var før: Den har nemlig begynt å skrike i stedet for å hviske, hvis du forstår hva jeg mener. Hvis jeg er trøtt, så er jeg STUPTRØTT, er jeg sulten så er jeg SKRUBBSULTEN. Så jeg har lyttet på kroppen og sovet når det sa "sov", spist når den sa "spis", og trent når jeg følte jeg hadde overskudd til det. Du kan trene som før, men kutt ut blodsmak-i-munnen-trening. Prøv å holde pulsen under 150. Prøv å gå minimum en halv time hver dag, det klarer du uansett hvor trøtt du er, og det gjør UNDERVERKER. Ellers gjør det du føler for. De første 3 månedene er de fleste trøtte som strømper, og selv tror jeg det er fordi kroppen VIL at du skal hvile mye. Så gjør det. De neste tre månedene er oftest en energiboost, så da passer det jo å være mer aktiv. Dette ble litt rotete, men moralen er: Lytt til kroppen din. Den vet best. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå