Gå til innhold

Vaske dokost, koke den ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg vasker toalettet, så samler det belegget i dassen seg på dokosten. Selvfølgelig ekkelt. Doen blir fin og ren, da jeg bruker sånn toalettvask, og lar det være noen minutter. Jeg skyller dokosten i så varmt vann som mulig etterpå, men alt grumset fra kosten vil ikke forsvinne.

Er det vanlig å klore dokosten eller? Koke den?

Anonym poster: fbd859fe55db7900d4744649ac9d6e56

Videoannonse
Annonse
Gjest Keikolina
Skrevet (endret)

Jeg bruker å kjøpe en ny jeg.

Jevnlig da, ikke etter hver gang.

Endret av Keikolina
Skrevet

Kjør den bare i mikrobølgeovnen, så blir den bakteriefri.

Neida. Ny dobørste koster ikke mange tiere. Dyrere børster har ofte mulighet til å kun skifte børste, og beholde skaftet. Siden er det bare å vaske driteren hyppigere. Intet belegg i dass, intet belegg på kosten.

Okei, da. Du kan helle varmt klorvann i klosettet, gjerne en hel bøtte, slik at ikke porselenet stjeler all varmen fra vannet som blir igjen. La dobørsta kose seg nedi der noen titalls minutter, agiter, dra ner, og ferdig.

• Liker 1
Skrevet

Æsjjjj! Kjøp da en ny en, koster ikke mye!

• Liker 4
Skrevet

Bruker å ha klorin i der dobørsten skal stå. Bytter klorinet ut jevnlig, og funker kjempe fint for min del her.

• Liker 1
Skrevet

Eh hvilket belegg...?

1) Du må vaske doen din oftere. To ganger i uken + ved behov (altså om det sitter bæsj fast i doen)

2) Skyll dokosten i vannet som kommer når du skyller ned etter å ha vasket.

3) Hell litt klorin på kosten når den står oppi holderen, eller sett dokosten i doen og hell klorin i doen og la den stå en stund. Da kan du selvfølgelig også helle litt kokende vann oppi doen om du vil.

4) Kjøp NY med gjevne mellomrom.

5) Bruk dokost, men egen kost som er vendt oppover slik at du kommer godt til rundt kanten, en slik:

5431067_5637174460_m.JPG

Anonym poster: efc4be1e3b2b29c3937062aba0df912e

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjør som noen andre her,heller litt klorin i dokost-beholderen.

Så kjøper jeg gjerne et lite lager på ikea,(under tieren for kosten),

Så her byttes det dobørste fler ganger i året.

Skrevet

Fysj så miljøfiendtlig. Jeg bruker ikke dokost, tar bare en våt klut og gnikker litt nedi der.

Skrevet

Etter at jeg vasker toalettet, så samler det belegget i dassen seg på dokosten. Selvfølgelig ekkelt. Doen blir fin og ren, da jeg bruker sånn toalettvask, og lar det være noen minutter. Jeg skyller dokosten i så varmt vann som mulig etterpå, men alt grumset fra kosten vil ikke forsvinne.

Er det vanlig å klore dokosten eller? Koke den?

Æsj, så ekkelt!! Hvor ofte vasker du doen egentlig? Og hva slags belegg mener du?

Når jeg vasker min så har jeg aldri opllevd at det samler seg noe på kosten, men jeg vasker jo doen ofte da og kosten blir byttet etter hvert.

Anonym poster: 9fe6b9fb2a4222fbe99811eb08b99ac3

Skrevet

Bruker dere ikke DomestosFresh i sånn grønn flaske da? Den er faktisk uten Klorin, så den er vel ikke så sterk, men den kommer til oppunder dokanten.

Jeg kjøpte både Klorin og DomestosFresh :) Det er vel Klorin blanda med vann dere har i dokostholderen da, antar jeg. Ren Klorin kan vel bli litt sterkt.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...