Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Ah, giid..

Nå har jeg fått et sånt der utslett.

Først klødde jeg, så ble jeg rød, så begynte jeg å blø, så ble jeg tørr.

Er det eksem? Kan man få det plutselig hvis man ikke tåler kulda?

(Var på den ene hånda!).

Er fortsatt litt ille, men bedre etter jeg smurte meg med fuktighetskrem. Fortsatt innmari tørr, da.

Endret av Badebuksa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser det liksom ut som en sånn tørr ørken som på film?

Jeg får sånn på hendene (på huden mellom tommel og pekefinger på oversiden av hånda) når det er skitkaldt og tørt i lufta.

Vintereksem heter det så pent. Smør på litt Locobase eller en annen fet krem hver gang du har vasket hendene til det forsvinner av seg selv.

Det hjelper som regel for meg. Blir det verre et par dager, går jeg over til Rosebud Salve (fåes på Cubus eller Kapp Ahl i krem/sminke/ræl-seksjonen, sånn gammeldags metallboks som ligner litt på Cheseborough vaselin, men blå og hvit boks).

Gjest Badebuksa
Skrevet

Takk for svar. Ser kanskje litt ørkenaktig ut, ikke fullt så ikke kanskje heldigvis.

Ok, skal smøre meg med noe :)

Skrevet

Pass på å gni kremen godt inn i huden, bruk bittesmå sirkelbevegelser til det blir "tørt". :)

Skrevet

Det er kuldeeksem, så finn en bra kuldekrem, en feit en men ikke for feit. F.eks Avene sin kuldekrem, jeg har blitt anbefalt den av flere forskjellige apotek. Husk å ikke smøre rett før du skal ut når det er kaldt ute! Fordi ca alle fuktighetskremer inneholder vann og kulden vil gjøre at vannet i kremen kan skade huden mer, altså mer kuldeeksem fordi vannet fryser i huden og gir frostskader. Så smør minst 30 min før du skal ut. Jeg jobber "dessverre" en plass hvor jeg må vaske hendene mye og er mye ute, så jeg sliter veldig med kuldeeksem, kan ikke smøre meg på jobb :( Jeg bruker to par vanter under vottene :fnise:

Anonym poster: 34ba8aa321e27c58044e30fd28f5266a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...