Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie men prøver korte ned. Jeg og min mann har vært sammen ett år. Ble uplanlagt gravid men vi velger beholde og gleder oss. Uke 28 nå.

Min mann har en datter på fire fra før. Hadde en 50-50 deling på henne til jeg dukket opp. Da slo hun seg vrang, nektet han samvær med barnet, sendte han nakenbilder, ville ha han tilbake, ville ha sex, ville fjerne meg.. Terroriserte meg.. Ble en plage men han lot det skure og gå i håp om å få sin datter igjen. Dette har vart snart et år. Datteren har vært her 4 ganger siden vi ble sammen. Og nå venter som sagt vi barn.

Jeg har fått han i gang med mekling, for å få tid med ungen. Ikke visste jeg hvordan det skulle bli. Han har gått med på en avtale med eksen, nemlig å ha samvær med datteren OG eksen endel før jul, i jula pg nyttår osv. I morgen skal de på kino, lekeland og kafé. Kanskje julaften sammen , så våre planer må vite.han har glemt at vi skulle sammen til legen pga kontroll i morgen. For ikle å glemme, han er blakk så jeg må betale. Føler me utenfor.. Føler alt blir helt feil. Var/ er jeg en rebound? Hva bør jeg tåle?

Synes jo det er fantastisk at han får samvær med datteren men synes ting blir feil....hører forresten til historien at jeg har barn fra før. 100% hos meg, en helt i halvåret hos faren ca under tilsyn med bestemor. Bare disse leveringene her krever min mann være med på og han er sjalu.. Mens jeg skal visst tåle mye mer..

Hva hadde du ment i et slikt tilfelle?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gravid Ts
Skrevet

Jeg må betale for deres utflukter mente jeg ;)

Skrevet

At han skal ha samvær med datteren er helt normalt, men hvorfor skal han ha samvær med eksen?

Kan ikke se noen grunn til det.

Gjest mannensrolle
Skrevet

Jeg lurer på hva mannen din egentlig sier om situasjonen?

Det virker som mor til jenta kjenner han godt, og utnytter det. Jeg etterlyser mannen din sin rolle i forhold til å være tydelig ovenfor henne, dvs. at hun ikke vinner frem med nakenbilder og tilbud om sex etc. Hva sier han til deg om dette?

Når det gjelder samvær, så bør fokuset være barnets behov. Det bør være gode grunner for at samværet skal foregå med mor til sted. Samværsavtalen de har blitt enige om er helt feil, og det er merkelig at mekleren ikke har gitt tilbakemelding om det.

Nå har imidlertid mannen din og mor til barnet blitt enige om dette. Og det kan være vanskelig for din del å gjøre om på denne avtalen. Hvordan tror du at mannen din vil reagere hvis du blander deg inn i det?

Mitt råd er at du overlater dette til de det gjelder - også utgiftene til samværet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...