Gå til innhold

Dere som bruker bb-cream.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har selv prøvd den der skin 79 fra korea og fikk masse småkviser av den etterhvert, ga den til ei venninne og samme skjedde med hun, di har egentlig ikke gått helt vekk ennå. Anbefaler ikke den,den jevner godt men med en veldig blekende effekt. Kan aldri vite hva ingredienser di hiver oppi i de landa. Selv har jeg inverstert i en ganske rimelig en fra apoteket, no 7 bb cream, kjempe fornøyd med denne, finnes både for vanlig og for tørr hud. Jeg får utrolig lett utslett av kremer og sminke,men denne har ikke gitt meg noe.. Pluss den koster ikke så mye mer enn 100 kr. Ellers har jeg hørt smashbox sin er veldig bra, den er neste på lista mi. Jane iredale sin har fått best i test. Og estee lauder sin tror jeg er bra. Forresten den jeg bruker har grei dekkevne, ta gjerne på litt mer en andre gang hvis d trengs. Men der jeg trenger mer dekkevne, bruker jeg mac pro longwear sin concealer, kjempe god! Håper dette kan hjelpe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Missha Perfect Cover er referansekremen for BB-krem, elles er Skin79 eit merke som er kjent og bra, Eg brukar Skin 79 Oriental Gold Plus og den gjer meg perfekt hud. Med ein gong eg tek han på kan eg bli litt kvit dersom eg tek på litt mykje, men etter eit kvarter så jamnar han seg heilt ut og huda ser berre perfekt ut. Dr. Jart Black Label og SkinFood Aloe har eg også prøvd, dei er også gode. Etude House sin Magic er god, men gjer lite dekning i forhold til dei andre her, så den brukar eg mest om sumaren når eg er litt brunare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare prøvd BB-kremen fra Nivea. den falt ikke i smak - følte at jeg hadde en maske på meg selv om det ikke syntes. når det er sagt har jeg aldri brukt fondation så var sikkert bare følelsen av å ha noe på huden som var uvant. så fortsetter å bruke ingenting på huden :) ville helst hatt en som ga litt glød og ga god fuktighet, men ikke var så veldig dekkende (lettere)

Nivea sin er ikke spesielt god! prøv Lòreal eller Garnier sin, det er de beste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd den fra Loreal og den fra Garnier...

Garnier; dekker ikke i det hele tatt.

Loreal; etter en halvtimes tid ble jeg solariumsorange!! Nei takk!!!! :jolie:

Anonym poster: cbb14777372219974d74f0d6c7139911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Garnier sin BB-cream før i Light/Claire, men vil så absolutt ikke anbefale denne hvis du har tørr og sensitiv hud! Jeg har det, og jeg opplevde at huden min ble ekstremt fettete og jeg fikk utrolig mange urenheter av den.

Kan godt hende andre BB-kremer er bedre, men den fra Garnier vil jeg ikke anbefale deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en BB cream fra Skin79 kjøpt på Ebay. Jeg er også veldig lys huden som er litt rød noen ganger. Synes at resultatet blir veldig naturlig, ikke maskeaktig i det hele tatt, til tross for at den har en ekstremt tykk konsistens. Jeg bruker ikke noe pudder over der igjen, siden den har en ganske matt finish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker No7 sin BB cream, Normal/ Oily. Jeg er fornøyd! Den smelter inn i huden og holder seg hele dagen. Den har imidlertid ikke så god dekkevne for kviser og lignende, så jeg bruker litt dekkstift i tillegg.

Vurderer å prøve et nytt merke nå. Stoler ikke helt på disse apotek-produktene, men får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du prøve Loreal sin:D den er super!

Den jevner ut huden godt, dekker litt, gir glød, fuktighet og matter ned t-sonen. super. og den syns ikkje på huden. ser helt naturlig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte prøve av 3 av BB kremene til Skin79 på ebay. Bare prøvd to av de til nå, og syns begge to er ok, men er ikke 100% fornøyd riktig enda, så fortsatt på leting etter den perfekte bb kremen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som vet om en bb-cream som ikke er testet på dyr OG som ikke inneholder dårlige ingredienser? Sjekket opp den til The Body Shop nå, men den inneholder sulfater?! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Har selv prøvd den der skin 79 fra korea og fikk masse småkviser av den etterhvert, ga den til ei venninne og samme skjedde med hun, di har egentlig ikke gått helt vekk ennå.

*klipp*

Var egentlig fornøyd med Skin79, MEN, jeg fikk også masse urenheter og kviser. Fillern. Stadig på leting altså.

Endret av pandabear
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Er det noen av dere som vet om en bb-cream som ikke er testet på dyr OG som ikke inneholder dårlige ingredienser? Sjekket opp den til The Body Shop nå, men den inneholder sulfater?! :sjokkert:

Jeg lurer på det samme. :) En uten altfor mange skumle ingredienser..

Dr.Brandt sin ser fin ut etter litt kjapp googling..

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Det er litt uvisst kva merke som skal vere dyrevenlege. I følgje KARA (som er den koreanske dyrevernorganisasjon) så er Dr. Jart+ ikkje testa på dyr. I gamle dagar (for eit år sidan) var Missha, SkinFood og Etude House også dyrevenlege. Tonymoly og Skin79 hevdar dei er dyrevenlege, men KARA stadfestar ikkje det. Missha testar somme av produkta, men ikkje alle og har falle ut av lista. Eg er litt frustrert over det, for eg har handla ut i frå at desse merka eg nemnte var trygge, men utan å dobbeltsjekke i det siste. Så eg har både Missha, Etude House og Skin79 heime. I tillegg har eg krem frå Holika Holika og Lioele, som eg kjøpte utan å bruke hovudet. Eg veit, eg klarar ikkje alltid å vere konsekvent.

Lukkelegvis er Dr. Jart+ Black Label ein utruleg god krem som eg kan tilrå - dekkar godt, fin konsistens, kan byggjast og gjer heilt super hud.

Eg brukar berre BB-krem og maskara. Etter at eg fekk BB-krem og dermed denne "perfekte" huda har eg omfamna eiga bleikheit og har reindyrka han. Og får masse komplimenter på fin hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker som regel Skin79. Akkurat nå bruker jeg Diamond, men synes igrunn Oriental er bedre. Hot Pink er god den, men den er litt tykk. Synes de fleste fra Missha er klissete. Min anbefaling er å prøve seg frem. Noen her får sår hud av Skin79, mens jeg får helt perfekt og fin hud av deres produkter. BB-cream smitter ikke over på klærne mine slik som "annen sminke" gjør! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke garnier!! Men har hør mye godt om smasbox sin, jeg har så uren hud at jeg dessverre må bruke foundation..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker den nyeste versjonen av garnier sin bb cream (den for fet hud/kombinasjonshud) og liker denne ganske godt faktisk. den gir et naturlig resultat, er ikke fet, er lett å blende inn i huden og dekker ganske bra (mye bedre enn den for normal hud).

Alt i alt synes jeg denne er myye bedre enn den første bb fra garnier (som kanskje var ok, men veldig blank). Den lyseste fargen er også lysere. Det eneste negative jeg har å si er at fargen (på den lyseste) kanskje kan være litt vel gul for mange.

Anonym poster: 6e51c54f1860240a6d532e9343255236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt Dr Brandt sin, og til hvilken pris?

Ser det står flexi farge, men det kan vel ikke stemme? Jeg har veldig lys hud, så ser ikke for meg at fleksifarge funker - selv ikke på sommeren ;)

Anonym poster: 6197e657e78764a99100fa4e227a503e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Hvor får man kjøpt Dr Brandt sin, og til hvilken pris?

Ser det står flexi farge, men det kan vel ikke stemme? Jeg har veldig lys hud, så ser ikke for meg at fleksifarge funker - selv ikke på sommeren ;)

Anonym poster: 6197e657e78764a99100fa4e227a503e

Jeg har nettopp bestilt fra beautybay.com. Er veldig spent selv, for jeg er ekstremt blek om vinteren, og blir veldig brun om sommeren. Så flexi passer meg sånn sett, bortsett fra at jeg ikke helt forstår at det kan funke. :) Kan gi tilbakemelding når jeg har testet, det skulle visst stort sett ikke ta mer enn en uke før man får pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags konsistens skal BB cream være egentlig? Min er nesten som et kremete pudder. Jeg ser litt for tørr ut av den, må bruke fuktighetskrem under for å ikke få melkonsistens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...