Gå til innhold

Bryllupsgjester...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skrives mye om håpløse bruder her på forumet, så får å veie opp litt vil jeg få ut min frustrasjon over sære og vanskelige gjester også.

Vi har nylig giftet oss og spanderte flott opphold på hotell og bryllupsfest på alle våre 42 inviterte gjester. Overnatting på hotellet var selvfølgelig frivillig og ingen av gjestene kom langveisfra, men likevel ønsket vi at alle kunne få muligheten til gratis overnatting hvis de ikke ønsket å reise hjem sent på kvelden.

Det var et flott bryllup og mange hyggelige gjester. Men jeg må si jeg stusser litt over at to av våre relativt unge gjester (ikke et par, men en venn fra hver vår side) ikke så mye som har gitt en liten blomsterkvast i gave, og ei heller har vi hørt et ord om gave fra brudgommens far.

Jeg vedder på at noen sikkert skal spy ut av seg at vi er utakknemlige for i det hele tatt forvente gaver, men jeg har da virkelig alltid vært vant med at det er vanlig å ha med en liten gave når man er invitert i bryllup. Akkurat som i dåp eller konfirmasjon. Spesielt er det jo merkelig at brudgommens far finner det for godt å ikke gi noe. Brudgommen er litt skuffet men vil ikke helt innrømme det, og selvføgelig er det ingen av oss som i det hele tatt kommer til å ringe å etterlyse gave. Så frekke er vi ihvertfall ikke!

Konklusjonen er at det finnes sære bruder og sære gjester.

Anonym poster: b3121b793f5e2731a1a5bf323c4ba55f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror mer på at det finnes uhøflige/kjipe folk, og de vil være det uavhengig om de er gjester, brudepar osv.

Synes ikke det er rart å bli skuffet over å ikke få gave av egne foreldre, men tror nok bare man må tenke sitt og gå videre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror mer på at det finnes uhøflige/kjipe folk, og de vil være det uavhengig om de er gjester, brudepar osv.

Synes ikke det er rart å bli skuffet over å ikke få gave av egne foreldre, men tror nok bare man må tenke sitt og gå videre.

Selvfølgelig går "vi videre", men det må da være lov å uttrykke frustrasjon. Dette forumet er jo ellers fullt av det.

Skrevet
Det var et flott bryllup og mange hyggelige gjester. Men jeg må si jeg stusser litt over at to av våre relativt unge gjester (ikke et par, men en venn fra hver vår side) ikke så mye som har gitt en liten blomsterkvast i gave, og ei heller har vi hørt et ord om gave fra brudgommens far.

De to unge var antageligvis blakk, men de ville hatt råd til en tohundrings i konvolutt, om ikke annet.

Hvis brudgommens far var med på å spleise på bryllupet så syntes han antageligvis at det var gave nok og hvis ikke så var han kanskje i mot at det ble bryllup i det hele tatt. Det kan jo også være at det kommer en gave snart.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Uff, kjedelig at det ble sånn. Dessverre finnes det mennesker som ikke tenker over alt. Det gjelder folk på kollektivtransport, på veien, foreldrem folk i butikker osv. Dere fikk antakelig tre slike ubetenksomme mennesker i bryllupet deres. Hva slags forhold har mannen din til faren sin? Har han glemt ("glemt"?) å gi gaver til andre anledninger? Noen er bare sånn....

Edit: enig med Gjest, kan hende at gaven fra din svigerfar kommer om det ikke er lenge siden bryllupet. Sånn er min far, det kommer gjerne noen uker senere...

Synes ikke du virker utakknemlig forresten, du skriver jo bare at du stusser over dette, ikke at du er skuffa (for som brud er det ikke lov å være skuffa over noe :fnise: )

Og: gratulerer med overstått bryllup :)

Endret av Doh
  • Liker 1
Skrevet

Uff, kjedelig at det ble sånn. Dessverre finnes det mennesker som ikke tenker over alt. Det gjelder folk på kollektivtransport, på veien, foreldrem folk i butikker osv. Dere fikk antakelig tre slike ubetenksomme mennesker i bryllupet deres. Hva slags forhold har mannen din til faren sin? Har han glemt ("glemt"?) å gi gaver til andre anledninger? Noen er bare sånn....

Edit: enig med Gjest, kan hende at gaven fra din svigerfar kommer om det ikke er lenge siden bryllupet. Sånn er min far, det kommer gjerne noen uker senere...

Synes ikke du virker utakknemlig forresten, du skriver jo bare at du stusser over dette, ikke at du er skuffa (for som brud er det ikke lov å være skuffa over noe :fnise: )

Og: gratulerer med overstått bryllup :)

Det er snart to måneder siden bryllupet. Aner ikke hvordan faren er med gaver generelt, for dette er det eneste bryllupet til barna sine han har vært invitert i (familiekonflikter), så han var overlykkelig over å få komme og koste seg veldig. Var hyggelig og grei og holdt en fin tale til oss.

For min del er ikke gaven fra svigerfar så viktig, jeg tenker mer på mannen min som jo synes det er litt synd når vi har fått fine ting fra hans mor og mine foreldre. (hans foreldre har vært skilt i 39 år og har overhode ingen kontakt).

For å svare på andre spørsmål i tråden: nei, ingen foreldre har vært med på å spleise noe som helst. Vi er voksne mennesker over 30 som har grei inntekt og betalte selvfølgelig alt selv - noe vi synes skulle bare mangle. Og, nei, faren har ikke noe imot brylluupet. Tvert i mot var og er han veldig glad på våre vegne, noe man også så i bryllupet.

Men... nå var det ikke meningen i å spekulere i og om og dersom atte... Jeg måtte bare få ut bittelitt frustrasjon om at ikke alle gjester er så perfekte heller.

Skrevet

Synes dette er veldig merkelig, man tar da med seg en liten oppmerksomhet om ikke annet selv om man har dårlig råd? Hadde jeg vært fattig student og invitert i bryllup hadde jeg ihvertfall kjøpt en liten blomst og et kort. Å ikke ha med gave er for meg veldig uhøflig.

Enda mer spesielt synes jeg det er at brudegommens far ikke ga noen gave. Det virker jo helt merkelig hvis jeg skal være helt ærlig. Skjønner godt man blir litt skuffa.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Det er noen som ikke skjønner greie, å slenger seg med foreldrene sin gave selv om de er godt over tjue. MIn bror kommer til å bli et slikt eksempel i vårt bryllup, men det er bare å tenke at det erfullt lov å gi gaver på andre måter enn en konkret ting. Vi får ønske oss transport eller noe slikt. Løser seg alltid på et vis. :)

Når det kommer til pappaen er jeg overrasket, men satser på at det kommer en overraskelse under treet eller noe slikt. :)

Skrevet

Synes dette er veldig merkelig, man tar da med seg en liten oppmerksomhet om ikke annet selv om man har dårlig råd? Hadde jeg vært fattig student og invitert i bryllup hadde jeg ihvertfall kjøpt en liten blomst og et kort. Å ikke ha med gave er for meg veldig uhøflig.

Enda mer spesielt synes jeg det er at brudegommens far ikke ga noen gave. Det virker jo helt merkelig hvis jeg skal være helt ærlig. Skjønner godt man blir litt skuffa.

De er ikke engang "fattige studenter", men begge har gode jobber og er passert 30 år.

TS

Skrevet

De er ikke engang "fattige studenter", men begge har gode jobber og er passert 30 år.

TS

I alle dager. Spesielt er vel det første ordet som dukker frem i mitt hode.

Skrevet

Selvfølgelig går "vi videre", men det må da være lov å uttrykke frustrasjon. Dette forumet er jo ellers fullt av det.

Ja, jeg er jo enig med deg jo. Det er mange andre som ikke klarer å gå videre i slike situasjoner, det var bare et vennelig råd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...