Gå til innhold

min mormor kunne trylle

ivanka

Anbefalte innlegg

i dag morges døde min mormor. hun var 90 år gammel og regjerende norgesmester i lykkelig ekeskap. (det vet vi fordi tv2 i forbindelse med fjorårets kronprinsbryllup sporet opp norges lengst gifte ektepar som fortsatt var i live, og mine besterforeldre fikk komme på tv og fortelle synnøve svabøe hvordan det er å fortsatt være forelsket etter 71 års ekteskap.)

jeg var hos henne i natt. hun var helt hvit og bitte bitte liten, og livet rant ut av henne. jeg lå og holdt min morfar som gråt mens kjæresten hans gjennom nesten åtti år lå og døde sakte. jeg holdt ikke ut hele natten og hun døde mens jeg sov.

for noen måneder siden sa hun 'jeg har bare møtt snille mennesker.'

hvordan er det mulig å møte bare snille mennesker i løpet av nitti år, hvis man ikke lever på en rosa sky?

det er så enkelt.

min mormor tryllet alle snille. hun tryllet fram det beste i alle, absolutt alle hun møtte. hun var en liten hvit fe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kinga

icon_smile.gif Så vakkert skrevet om mormoren din, Ivanka.

Ble sånn glad og sørgmodig på samme tid mens jeg leste det. Hun må ha vært en fantastisk dame! Så leit for deg at hun er vekke nå.

*sender deg en god klem*

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg .. det er vondt å miste en man er glad i, men det er utrolig rikt å kunne ta med seg minner om sånne mennesker.

Det var nydelig det du skrev om henne.

Ønsker deg bare lykke til videre i denne tunge tiden, og jeg er sikker på at hun har klart å formidle sine evner videre - og at hun lever videre i deg.

Klem fra

LilleBille12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Hørest hut som en kjemmpe dame mormoren din....

Det er tungt og trist å miste noen som man er glad i og som man har mange gode minner med.....

Ta godt vare på morfaren din han kommer sikkert til å bli veldig ensom no fremmover...

klemmer fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivanka,

Tusen takk for at du delte dette med oss.

Jeg fikk gåsehud (den "gode" typen, vet du) når jeg leste de vakre ordene dine.

Og vet du hva: jeg tror deg faktisk på du sier - på ordentlig. Slike mennesker finnes faktisk. La oss håpe at det nå fødes et nytt slikt menneske med de samme egenskapene nå når din bestmor er borte.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Virvel

Fantastisk vakkert skrevet, Ivanka!

Jeg kjente også en slik person, hun døde i fjor sommer, bare noen og seksti. Det var fryktelig trist å miste henne, men samtidig er det umulig å ikke bli glad av å tenke på henne, for hun var så god og snill bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...