Gå til innhold

Hva er hensikten med stay-ups fremfor strømpebukse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Emnetittelen. Dette er noe jeg faktisk lurer på. Ser det er mange som sier at de bruker stay-ups ved spesielle anledninger. Hvorfor bruker man det fremfor strømpebukse når man skal være "litt finere"? Er det ikke så og si samme greia? :forvirra:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye penere. Og jeg føler meg mye mer vel i det. Strømpebukser er noe av det mest usexy og stygge jeg vet om.

• Liker 4
Skrevet

Det er så ikke strømpebuksestrikken skal vises når man bruker trange kjoler. :) Hos meg, iallefall. :P

• Liker 2
Skrevet

Synes strømpebukser er mye finere jeg. Spesielt om man har litt trange kjoler. Har aldri opplevd at strikken vises i livet. Eneste fordelen med stay-ups må vel være at hvis det går hull i den ene, så trenger man ikke å kaste begge :opplyser:

• Liker 5
Skrevet

Strammer ikke over magen, lettere tilgang til sex.

Anonym poster: b4a69ecdfc2253866587d411cfc9fa88

• Liker 6
Skrevet

Det er penere og mer sexy. Hvis det ikke er sannsynlig at noen skal se deg i undertøy den kvelden, så trenger man ikke stayups, men noen gjør det likevel for å føle seg fine. Man bør forøvrig ikke bruke dem for ofte, jeg fikk eksem øverst på lårene fordi de gnisset mot hverandre :(

• Liker 2
Skrevet

Man bør forøvrig ikke bruke dem for ofte, jeg fikk eksem øverst på lårene fordi de gnisset mot hverandre :(

Det har jeg aldri opplevd. Hvis man først sliter med at lårene gnisser mot hverandre må det jo være et større problem i sommerhalvåret, da man ikke bruker noe under?

Det jeg har opplevd er eksem av strikken, men det er bare å finne et merke man tåler.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Det er mye penere. Og jeg føler meg mye mer vel i det. Strømpebukser er noe av det mest usexy og stygge jeg vet om.

Stayups, vanlige strømper og strømpebukser blir laget av samme materiale. Du kan ikke se forskjell når du ser på bena til noen og vite hvem som har på seg det ene og det andre.

• Liker 9
Skrevet

Stayups, vanlige strømper og strømpebukser blir laget av samme materiale. Du kan ikke se forskjell når du ser på bena til noen og vite hvem som har på seg det ene og det andre.

Det er jo opplagt. Nå mente jeg ikke med klær på.

• Liker 2
Skrevet

Eg synes det er meir komfortabelt. Dessuten kjenner eg meg m,ykje flottare og meir sexy. Sjølvkjensla er viktig!

Brukar det mest alltid om eg har på kjolar eller skjørt, og brukar det også under bukser på jobb dersom eg går i pumps, i alle fall når det er så kaldt som no.

Endelig føler eg meg 1000 ganger meir sexy om eg skal på byen, og kanskje komme i ein setting der det kan bli noko på meg......

Anonym poster: 43c20d015cfae7a3d1e3916346e3df43

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Det er jo opplagt. Nå mente jeg ikke med klær på.

Hva du bruker ved spesielle anledninger som det blir spurt om i hovedinnlegget, betyr avkledning og sex for deg altså?

Endret av Arabella
  • Liker 3
Skrevet

Strømpebukser er ukomfortabelt syns jeg, i hvert fall sånne som man bruker til fint, altså tynne. Enten er beina for lange, og man får noen slags skrukker nede på leggene, eller krøll under tærne. Eller så er de for korte, og man kjenner at den siiiger nedover og går og trekker i den, eller at det blir trangt for tærne - bundne føtter neste. Så kan de være for trange i livet, så det blir ubehagelig eller man får valker som syns gjennom kjolen. Eller så er de så høye i livet at de rekker til under armene, eller så lave at den er på nippet til å ramle ned. Eller, så er det noe helt annet som gjør den ukomf.

Med stay-ups slipper man alt det der. Forutsatt at de ikke er helt på viddene størrelsesmessig, men det er sjeldent at jeg har opplevd det.

Skrevet

Dere som bruker stayups, har dere stramme tynne lår med med minimalt med fett? Jeg får det ikke til å bli pent på meg, får valker over og under strikken, og da er det jo særdeles ulekkert. Hjelper ikke å gå opp i størrelse heller, valkene kommer likevel, eller så blir de så store at strikken ikke sitter.

Anonym poster: 39b7e0dd88d83cc6e617c513b74e2211

• Liker 4
Skrevet

Hva du bruker ved spesielle anledninger som det blir spurt om i hovedinnlegget, betyr avkledning og sex for deg altså?

Nå forstår jeg virkelig ikke hva du er ute etter? Jeg føler begge dine innlegg mot meg er unødvendige, og jeg forstår ikke hva du ønske annet enn å kverulere.

Som jeg svarer i mitt første innlegg - jeg bruker alltid stayups når jeg går i kjole eller skjørt, uansett anledning. Sex har jeg bare med mannen min, som jeg har vært sammen med i 11 år. Og han ser meg skjeldent i stay ups da det er noe jeg tar av før jeg legger meg.

Jeg kler meg pent og komfortabelt for meg selv, og egen selvfølelse. Hvorfor skal kvinner rakke ned på hverandre av den grunn?

• Liker 15
Skrevet

Det som plager meg med strømpebuksa er at den synes gjennom fine lette kjoler. Feks det blir en kant eller enda verre, den ruller litt ned. På intillsittende kjoler eller tynt stoff så vises det med en gang.

Anonym poster: 0822f8d58e1e29095e84a4ab80fa6857

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg bruker stay-ups fordi strømpebuksene er for høye i livet til meg. De rekker jo nesten helt opp til oppunder puppene. Jeg er mye smalere i livet, så da ruller de ned dit og sammler seg i en klump. Lite lekkert og heller ikke noe behagelig.

Jeg har ikke spesielt tynne lår nei.. så ja det gjelder å finne rette størrelse. Jeg bruker stortsett xs i klær, men stay-ups pleier jeg kjøpe i M (da er de faktisk litt for stramme første gang de blir brukt)

Endret av Miss Lucky
  • Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Nå forstår jeg virkelig ikke hva du er ute etter? Jeg føler begge dine innlegg mot meg er unødvendige, og jeg forstår ikke hva du ønske annet enn å kverulere.

Som jeg svarer i mitt første innlegg - jeg bruker alltid stayups når jeg går i kjole eller skjørt, uansett anledning. Sex har jeg bare med mannen min, som jeg har vært sammen med i 11 år. Og han ser meg skjeldent i stay ups da det er noe jeg tar av før jeg legger meg.

Jeg kler meg pent og komfortabelt for meg selv, og egen selvfølelse. Hvorfor skal kvinner rakke ned på hverandre av den grunn?

Jeg beklager om jeg misforstod deg. Du skriver i ditt første innlegg at du synes strømpebukser er stygt og usexy. Da var det nærliggende for meg å tenke at tilgangen til sex var viktig for deg og at du derfor brukte stayups. Det går ikke an å se hva noen har på seg av type strømper, som jeg skrev i et innlegg.

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ikke noen annen hensikt enn at noen liker strømpebukser og andre liker stayups. Etter hvert som utvalget og kvaliteten på stayups har blitt vesentlig bedre, er det min helt personlige oppfatning at veldig mange foretrekker stayups, i alle fall er det nok slik blant mine venninner. Men som sagt; smak og behag.

Anonym poster: 43c20d015cfae7a3d1e3916346e3df43

Skrevet

Men dere som mener stay-ups ser bedre ut under tynne kjoler, synes det er bedre at man ser trusa eller rumpeballene gjennom kjolen da?

• Liker 1
Skrevet

Men dere som mener stay-ups ser bedre ut under tynne kjoler, synes det er bedre at man ser trusa eller rumpeballene gjennom kjolen da?

Man må jo da bruke undertøy uten tykke sømmer som syns gjennom kjolen

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...