Gjest Nysgjerrig-petra;) Skrevet 9. mars 2004 #1 Del Skrevet 9. mars 2004 Ja,det er det jeg lurer på Farge? Møbler? Noen som har lyst å beskrive soverommet sitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. mars 2004 #2 Del Skrevet 9. mars 2004 Veggene er blå, listene og vinduskarmer hvite, mørke rutete gardiner (min samboer sine, har aldri orket å bytte) og laminat (bøk) på gulvet. Det er et rektangulært rom. I enden nærmest døra står en diger kommode, et lite bord, to skrivebord med PC'er på (og alt mulig PC-utstyr inni og rundt) kontorstoler og en bokhylle. I andre enden er et stort klesskap, dobbeltseng og nattbord (alle møbler i tre). Ved fotenden av senga står et lite høyt bord med TV på og så har vi en takvifte rett over senga. På veggen over mitt skrivebord henger en tavle til beskjeder og litt forskjell og så mitt innrammede universitetsdiplom. Over sengen henger to plakater, kart over Discworld og Ankh-Morpork (Terry Pratchett-fans vet hva jeg snakker om ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 9. mars 2004 #3 Del Skrevet 9. mars 2004 Soverommet vårt er ikke helt ferdig. Dvs. nedprioritert. Har et ganske stort soverom, men det er skråtak der, så plassen er likevel ikke stor. Rommet er malt i en farge som heter Caravan. Den minner mest om sjokolademelk . Taket er malt i lys antikk og det samme er listene rundt vinduene. På gulvet har vi laminat i en mørk farge og listene langs gulvet et brunbeisede. Midt i rommet er det et stort garderobeskap og dette deler rommet i to. I den ene delen står senga og den andre delen brukes til klær og sånt. Planen er å sette opp skap langs hele den ene veggen (under skråtaket) og å få opp hyller ved siden av senga som kan brukes som nattbord og til oppbavaring av småting. Dessuten trenger vi et nytt TV-bord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birgitte Skrevet 9. mars 2004 #4 Del Skrevet 9. mars 2004 Brystpanel (huff, ja) som er mokkafargede, og strietapeten over er i en lysere nyanse. Dobbeltseng uten "vegg", to lange stråduker som henger ned over hver pute. Prøver å alltid ha stripete sengetøy, for det gjør mye med romfølelsen. Et gammelt vitrineskap i furu har dessverre også funnet veien inn på soverommet, det er helt håpløst, men hva skal en stakkar gjøre? Veggene forøvrig er nakne. Ei leselampe over hver seng og et nattbord i nøytral utforming ved hver side. Stripete gardiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 9. mars 2004 #5 Del Skrevet 9. mars 2004 Soverommet vårt er himmelblått med mørke blå gardiner. Hvite store skap, en hvit bokhylle og en skittentøykurv som man aldri ser bunnen på. Sengen er i sort smijern med tilhørende nattbord med glassplater. På veggen henger tre tørkede rosebuketter, et bilde som to av mine småsøstre har laget, et puslespill med Egyptmotiv (Tutankhamon, pyramider, Nilen, sjakal osv) og selvlysende detaljer. Store smijernslysestaker for kubbelys og med buktende spisser nedover henger på hver side av puslespillet. Ellers står en stor eske som stadig fylles med bryllupsting i en krok og under sengen holder et par hybelkaniner til... Liker soverommet vårt, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. mars 2004 #6 Del Skrevet 9. mars 2004 Vi har verdens nyyydeligste soverom Det er ca 8 kvadratmeter, senga er av smijern, men en av oss må kravle over den andre for å kome innerst. Veggene har grønn og hvit stripet tapet, gulvet er biege/grått belegg og vinduskarmene er brune. Lekkert ikke sant?!? Tipper det har stått sånn siden huset var ferdig i 1980, men vi har ikke orket å gjøre noe med det, for om vi skal bygge på (som planen er) må vi rive halve rommet likevel.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 9. mars 2004 #7 Del Skrevet 9. mars 2004 slik så det ut for 6 mnd siden. Litt annerledes nå, men samme stil. (beklager dårlige bilder) http://lena.ledelsen.org/soverom2.JPG http://lena.ledelsen.org/Picture001.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 9. mars 2004 #8 Del Skrevet 9. mars 2004 Soverommet mitt er stort og hvitt. hvite gardiner, hvite møbler og hvitt teppe. senga inntil veggen.. pult med pc.. umm..laminatgulv. tror det er alt jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2004 #9 Del Skrevet 9. mars 2004 Vårt soverom har parkett gulv, hvite vegger og tak, et stort vindu med hvite gardiner og et stort hvitt garderobeskap. Dobbeltseng: http://media.ikea.com/product_images/PE075491.JPG To nattbord: http://www.ikea.no/PIAimages/22227_PE088340_S4.jpg Med lamper: http://www.ikea.no/PIAimages/03335_PE074239_S4.jpg En sort/hvitt kunstplakat (100*80cm) i sort ramme over hodeenden av sengen. Et fargesterkt (hovedsaklig rødt) teppe fra Iran. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 9. mars 2004 #10 Del Skrevet 9. mars 2004 Vi har eggeskallhvite vegger, hvitt tak, beige gardiner, parkett på gulvet, skyvedørsgarderobe, seng og kommode i bjørk. Nattbordene har vi laget selv av papirskuffehyller fra Ikea (helt genialt!). :D > Bilde soverom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 9. mars 2004 #11 Del Skrevet 9. mars 2004 KAOS Vel, farge på veggene: mørk rosa. Gulv: parkett, helt fint det. Senga er ei "kontinentalløsning" fra Ikea, god å ligge i. Ingen skal plassmessig måtte krabbe over den andre, soverommet er STORT. Der er to "innebygde klesskap" som nok stammer fra "tidenes morgen". Det ene er til å henge klær i, det andre er med hyller. SMÅ hyller da, svært små... Også er der et "løst skap" i tillegg, litt lettere falleferig, med trådskuffer. Men, selv om rommet altså er stort... så krabber jeg over min samboer hver morgen for å komme meg ut av senga, og over ham dersom han legger seg først om kvelden. for: der ER parkett på gulvet. Man kan bare ikke se den... Der er kasser, esker og poser med alt MUUUUULIG stablet langs den store veggen der jeg drømmer om et stort skap der det faktsik er PLASS til klær. Også er det en del rot i tillegg, og litt klær og sånn.... Sambo snakker om å flytte om der inne, dvs snu senga 90 grader, og sette den inntil en vegg. Må rydde litt først da, og DET drømmer jo jeg om, så kanskje det blir noe av i løpet av våren? Gjøre noe med veggene gidder vi ikke (selv om det vel er det eneste rommet i leiligheta vi har fått lov til å male) rett og slett fordi vi ikke planlegger å bo her så lenge at vi gidder det, vi sover med gjen øyne, og når vi er våken der inne er vi opptatt av andre ting enn veggene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 9. mars 2004 #12 Del Skrevet 9. mars 2004 Akkurat i dag ser det ryddig og pent ut. Lukter grønnsåpe og frisk luft der inne.............. Jeg gleeeder meg til å krype opp i nyvaskede, rene sengeklær.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 9. mars 2004 #13 Del Skrevet 9. mars 2004 Vi har gråe vegger med hvit dør og hvite karmer. Har en king size kontinental seng der, og et hvitt garderobeskap med fire dører. Og det er det. Er ikke så lenge siden vi flyttet inn her, så jeg har planer: -Kjøpe skavel, 2 nattbord og en kommode i samme stil. -Oppå den planlagte kommoden planlegger jeg å ha et bilde av samboeren og meg og stearinslys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. mars 2004 #14 Del Skrevet 10. mars 2004 Akkurat nå leier vi en leilighet mens huset blir ferdig (til påske?? :D)og det ser helt grusomt ut.. Veggene er mosegrønne underst og knallgule over med en ole-brumm-bord i midten.. :o , laminatgulv, ubehandlet tretak og en svær smijernsseng i midten.. skikkelig lekkert.. :-? Men i huset blir det som følger: - Hvite tak og lister + utgangsdør til til veranda. Mannen skal snekre skodder som skal males hvite som vi skal ha på innsiden i stedet for gardiner til vinduet og verandadøren. - Helt lys-grågrønne vegger (dødslekker farge) - Furugulv som skal behandles med panellakk el. sånn at de får et "kalket" utseende - En møbelsnekker-kamerat skal lage garderobeskap på den ene veggen hvor det er skråtak. Sannsynlighvis hvitt. - Har en Tromsnes dobbeltseng som skal lakkeres hvit hos billakkerer. - Skal kjøpe en kurvstol vi skal sette inn der, + evt en hvit kommode i litt gammel stil. - Tekstilene blir lyse, sannsynligvis med litt blomster på noen av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 10. mars 2004 #15 Del Skrevet 10. mars 2004 Lysblå vegger, mørkeblå gardiner, stor dobbeltseng, nattbord, rotting-stol, klesskap, kommode. Det var en kjapp beskrivelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Skrevet 10. mars 2004 #16 Del Skrevet 10. mars 2004 Mitt soverom er "a work in progress" akkurat nå. Det er et ganske stort rom, men som Lea har jeg skråtak så det går en del plass vekk. Veggene er en varm beige farge (de var slik da vi flyttet inn, har ikke bestemt meg for om jeg skal beholde de eller ikke. Hvis ikke blir de en tanke mørkere eller lysere...). Gulvet er så som så, linoleum i en gyllen farge. Hadde jeg eid leiligheten hadde jeg nok lagt parkett, men siden jeg bare leier er det helt ok. Når du kommer inn døren er det to hvite garderobeskap på venstre side (dekker hele den veggen). På høyre side er det dør inn til badet. Under skråtaket står sengen, 180 cm rammemadrass, med hvitt deilig sengetøy (er på leting etter sengeteppe). Sengen min står plassert rett under vinduet slik at jeg kan ligge og se på stjernene før jeg sovner. Har ikke noe gardiner. På min side av sengen har jeg en liten bokhylle som nattbord, der har jeg plass til blader/bøker, mobil + lader, diverse kremer, vann, etc etc. Kjæresten har en gammel mørk brun kiste til nattbord. Foran sengen har vi også en gammel kiste som er beiset og lakket i en nydelig mørk brunfarge, der oppbevarer vi sengetøy og ekstra tepper/puter. På den eneste veggen som er helt rett har vi tre bildehyller, her har vi foreløpig bare to bonsaitrær og litt stearinlys. Her henger også et langt speil. Både hyllene og speilet skal beises i samme farge som kisten. Under hyllene står et hvitt nattbord på hjul fra Ikea, her har vi stereo og et lite tv. På den motsatte veggen, rett ved siden av badedøren henger en knaggrekke, i mørk beiset tre med smijernskroker, her henger jeg smykker, morgenkåpe etc. Det var vel det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 10. mars 2004 #17 Del Skrevet 10. mars 2004 Akkurat nå er det forferdelig rotete der :oops: . Ellers er fargen på veggene helt lyse, og gardinene mørke blå. Har lyst til å pusse opp og male i en varm beigefarge. Det blir kanskje gjort til sommeren, da skal vi nemlig lage hyller/skap "rundt" senga. Dvs, på veggen der sengehodet er. Senga vår er av typen kontinentalmadrass, og så stor at vi kan ligge 4 i den uten at det blir så alt for trangt . Skapene er innebygd, og neda står sprinkelsenga til minsten der sidne ha ligger inne hos oss fremdeles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 10. mars 2004 #18 Del Skrevet 10. mars 2004 Lyse vegger Svart stooooort teppe på golvet Eit lappeteknikk sengeteppe frå India Ei stor seng i midten av rommet Raude lys på nattborda Eit stort bilde over senga som er tegna av mi bestemor. Det viser ei dame og ein mann tett omfavna. Det er super fint og litt erotisk! Lampar Men det så er så trist er at eg er SÅ rotete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modesty Skrevet 11. mars 2004 #19 Del Skrevet 11. mars 2004 Mrs.B kjempefint soverom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 3llie Skrevet 11. mars 2004 #20 Del Skrevet 11. mars 2004 Det er hvite vegger. En stor dobbelseng med stål i endene. Nattbord i mørkt treverk på hver side av sengen. På disse har vi lamper med burgunderød skjermer. Over sengen henger det en kopi av et picasso maleri hvor noen av fargene på soverommet går igjen. Vi har hvitt sengeteppe og fire pynte puter.. to brune og to grå. Vi har lange grå gardiner i samme stoff som putene. Ved siden av det ene nattbordet har vi en samling blader og aviser i en slik holder. Også har vi tv ovenfor der igjen med garderobe over. Det står også en skittentøyskurv der. Under sengen har vi store kurver til å ha sengetøy og håndklær i. Og i motsatt ende av den vi sover i så er det noen spotter i taket. Er veldig fornøyd med soverommet vårt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå