Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikker på at mange av dere himler med øynene nå, hehe. Men hva er meninga med livet - hva mener du og hva er din mening med livet? Vil ha konkrete svar og ikke "meninga med livet er å skape mening selv" eller "å elske gud".

Anonym poster: 6b393093892a324d317d4146950d5051

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørsmålet er en evig klassiker!

Jeg tror meningen med livet er at vi skal utvikle oss, søke mest mulig kunnskap og finne vår plass i verden uten å bombe den..

Min mening med livet er å tilfredstille min nysgjerrighet, nyte og prøve å få mest mulig ut av det korte livet jeg har fått.

• Liker 3
Skrevet

Mitt mål er å gjøre alt jeg kan for å skape en bedre verden. Jeg lever ut ifra en visjon om en klode hvor vi lever i harmoni med hverandre og kan være lykkelige. Det høres kanskje ut som en barnslig forestilling, men jeg kan ikke finne en bedre mening enn det (og jeg føler ikke at jeg trenger det, heller).

Anonym poster: f6532d913f2d04e2d2c44db4048ef291

Skrevet

Siden du spør hva jeg mener, så mener jeg at det ikke er noen mening med livet.

Skrevet

Er det en MENING? Ukjent for meg, i så fall. Jeg tror ikke det er noen mening med livet. Men det fins valg og konsekvenser, og i verste fall må man leve et halvt århundre eller mer med konsekvensene av sine valg. Så det kan man jo tenke litt over. Teller det som "mening"? Ikke det, nei. OK, det er ingen mening med livet. Sorry, Mack.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Meninga med livet, det store spørsmålet og de store tankene.

Det er kanskje å lære seg selv å kjenne, finne frem til det gode i en selv og hente det fram, bruke det for å være god mot andre og lære andre selv å være gode.

Skrevet

Problemet her er ikke nødvendigvis hva vi mener om livet, men hva vi mener med mening.

Anonym poster: f6532d913f2d04e2d2c44db4048ef291

Skrevet

Jeg tror ikke det er noe mening med det slik vi mennesker leter etter, men at "meninga" med livet er noe så enkelt som å reprodusere og bringe verden videre -- Utvikling.

Hva som gir livet mitt mening derimot, er barnet mitt.

• Liker 2
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...