Jojokoko Skrevet 17. desember 2012 #121 Skrevet 17. desember 2012 Da e vi to, det som står i avisa osv, stemme over hodet ik!! Samboern min e me og han e verdens beste Helt enig. Mye overdrivelser her synes jeg.
Jojokoko Skrevet 17. desember 2012 #122 Skrevet 17. desember 2012 Ja, jeg hører de sier på media at de står for kriminalitet og blablabla.. Alle kan holde på med vold.. det er jo bare og slå på nyhetene det, så ser/hører dere det. Helt alminnelige folk som plutselig skyter ned folk eller slår de ned. Herlighet HA-medlemmer er jo også helt alminnelige mennesker, som har lyst å være i en klubb og ha et felleskap. Vi hører bestandig om de feilene de gjør i meidia.. men ingenting om det positivet. Jeg har selv vært på noen fester og der har de behandler meg med respekt. De er hyggelige mennesker som behandler hverandre som en familie. I en og hver familie så ville alle fornuftige mennesker ha beskyttet hverandre. Det er jo rein kjær fornuft. Og om noen står i gjeld, burde de da ha lånt penger eller lignenede in the first place. De krever jo ting tilbake, som tusenvis av andre gjør. Hva vet vel vi hvordan de gjør det? Det kan jo være at den person som skyldte også hadde en voldelig fremgangsmåte. jeg hører at noen sier de er snyltere, hva med mange andre der ute som går på nav og snylter? Mange av HA har jobber så ta ikke den på dem. Og dessuten så er det jo personen man er sammen med, ikke klubben. Jeg synes ikke man ska dumpe en person bare for han e medlem i en klubb. De kan være den beste kjæreste mot sin dame. Sier dere at det er en dame som ble mishandlet så var det personen som gjorde det, ikke klubben. Ikke ta alle under en kam. Kanskje noen er bad, men sånn er det med alle rundt oss, av de som ikke er i klubben også.
Frk.Marihøne Skrevet 17. desember 2012 #123 Skrevet 17. desember 2012 Ja, jeg hører de sier på media at de står for kriminalitet og blablabla.. Alle kan holde på med vold.. det er jo bare og slå på nyhetene det, så ser/hører dere det. Helt alminnelige folk som plutselig skyter ned folk eller slår de ned. Herlighet HA-medlemmer er jo også helt alminnelige mennesker, som har lyst å være i en klubb og ha et felleskap. Vi hører bestandig om de feilene de gjør i meidia.. men ingenting om det positivet. Jeg har selv vært på noen fester og der har de behandler meg med respekt. De er hyggelige mennesker som behandler hverandre som en familie. I en og hver familie så ville alle fornuftige mennesker ha beskyttet hverandre. Det er jo rein kjær fornuft. Og om noen står i gjeld, burde de da ha lånt penger eller lignenede in the first place. De krever jo ting tilbake, som tusenvis av andre gjør. Hva vet vel vi hvordan de gjør det? Det kan jo være at den person som skyldte også hadde en voldelig fremgangsmåte. jeg hører at noen sier de er snyltere, hva med mange andre der ute som går på nav og snylter? Mange av HA har jobber så ta ikke den på dem. Og dessuten så er det jo personen man er sammen med, ikke klubben. Jeg synes ikke man ska dumpe en person bare for han e medlem i en klubb. De kan være den beste kjæreste mot sin dame. Sier dere at det er en dame som ble mishandlet så var det personen som gjorde det, ikke klubben. Ikke ta alle under en kam. Kanskje noen er bad, men sånn er det med alle rundt oss, av de som ikke er i klubben også. Dette var en fryd og lese:) 1
Gjest Kawayamazuki Skrevet 17. desember 2012 #124 Skrevet 17. desember 2012 Ja, jeg hører de sier på media at de står for kriminalitet og blablabla.. Alle kan holde på med vold.. det er jo bare og slå på nyhetene det, så ser/hører dere det. Helt alminnelige folk som plutselig skyter ned folk eller slår de ned. Herlighet HA-medlemmer er jo også helt alminnelige mennesker, som har lyst å være i en klubb og ha et felleskap. Vi hører bestandig om de feilene de gjør i meidia.. men ingenting om det positivet. Jeg har selv vært på noen fester og der har de behandler meg med respekt. De er hyggelige mennesker som behandler hverandre som en familie. I en og hver familie så ville alle fornuftige mennesker ha beskyttet hverandre. Det er jo rein kjær fornuft. Og om noen står i gjeld, burde de da ha lånt penger eller lignenede in the first place. De krever jo ting tilbake, som tusenvis av andre gjør. Hva vet vel vi hvordan de gjør det? Det kan jo være at den person som skyldte også hadde en voldelig fremgangsmåte. jeg hører at noen sier de er snyltere, hva med mange andre der ute som går på nav og snylter? Mange av HA har jobber så ta ikke den på dem. Og dessuten så er det jo personen man er sammen med, ikke klubben. Jeg synes ikke man ska dumpe en person bare for han e medlem i en klubb. De kan være den beste kjæreste mot sin dame. Sier dere at det er en dame som ble mishandlet så var det personen som gjorde det, ikke klubben. Ikke ta alle under en kam. Kanskje noen er bad, men sånn er det med alle rundt oss, av de som ikke er i klubben også. Neida, ingen skal "gres" under samme kam, heller ikke blant kvinner som sender roser og kjærlighetserklæringer til kriminelle innsatte av alle grader, selv om de er mange og at det med hånda på hjertet må slås fast at det fins et par i denne tråden også som minner sterkt om disse... æ sei ikkje meir, høhø...
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #125 Skrevet 17. desember 2012 Neida, ingen skal "gres" under samme kam, heller ikke blant kvinner som sender roser og kjærlighetserklæringer til kriminelle innsatte av alle grader, selv om de er mange og at det med hånda på hjertet må slås fast at det fins et par i denne tråden også som minner sterkt om disse... æ sei ikkje meir, høhø... Husk at man ikke kan skrive med dialekt!!!! Anonym poster: df13f83d96c6d62e6965fb841264d569
Jojokoko Skrevet 17. desember 2012 #127 Skrevet 17. desember 2012 Neida, ingen skal "gres" under samme kam, heller ikke blant kvinner som sender roser og kjærlighetserklæringer til kriminelle innsatte av alle grader, selv om de er mange og at det med hånda på hjertet må slås fast at det fins et par i denne tråden også som minner sterkt om disse... æ sei ikkje meir, høhø... Ja, nå grer du kvinnfolka under samme kam.. Come on.. å date en i HA, er ikke det samme som de jenter som dater de i fengsel.. de har jo alerede gjort slemme, men man kan ikke si at den personen som er i klubben har gjort d.. det er mange der som bare er ute etter å ha et fellesskap og en familie og liker å kjøre motorsykkel. Den synes jeg blir litt for drøy!!
Gjest Kawayamazuki Skrevet 17. desember 2012 #128 Skrevet 17. desember 2012 Om han er kriminell synes jeg du skal holde deg unna. Men bli bedre kjent med han, og finn ut hvor involvert han er i dette, hvorfor han er medlem (liker han bare motorsykkler?). Noen ting kan være bare rykter, la han fortelle deg hva han driver med. Hallooo, ... Før du begynner å dele ut råd her, vet du egentlig noe som helst om hvordan HA fungerer, sånn rent organisasjonsmessig? Man blir ikke bare medlem der liksom (som i alle normale MC-klubber), fordi man liker motorsykler osv... Å bli fullverdig medlem i HA fordrer mange års stigning i gradene, fra å være tilknyttet en ganske harmløs liten klubb som synes HA er kule til å bli såkalt "hangarounds" videre til HA supportklubb, og er du "heldig" (etter mangfoldige former for krav, tester og beståtte opptakskrav) blir du kanskje fullverdig medlem. Prøv så videre å forestill deg hva alle disse kravene og testene består av. Vel, for å si det enkelt, det er ikke å bistå i eldreomsorg, delta i dugnader for idrettslag, selge lodd eller løpe ærender for lokale foreninger. Tvert imot består langt på vei ALLE slike tester og krav i å gjøre drittarbeid, alt fra pengeinnkreving til salg av dop, gi folk juling og strø om seg med lemlestelser av verst tenkelig slag. Dette får du stjerner i boka for, og til slutt (når toppene finner det akseptabelt) fullverdig medlemskap. Og er du først blitt fullverdig medlem kan du til en viss grad lene deg litt tilbake og ta livet med ro, for da er det de under deg som tar driten DU da får ansvaret for å delegere videre nedover i systemet. Og når det gjelder MC-interessen, så havner den laaaangt bak i rekka når du har nådd så høyt i organisasjonen. Sykkelen er da bare selve skalkeskjulet, og det omverdenen ser i form av de nå og da viser seg fram i ren sjarmoffensiv med stands på byens torg, vafler og godprat med barn og voksne og fremtrer da som sååå kuuule, snille og omgjengelige at det er ikke måte på. Så alle naive damer bør virkelig tenke over ting, og ikke minst sette seg litt inn i hva dette faktisk er for noe, før de lar seg smigre. For er det noe disse virkelig kan, er det å skjule det de egentlig er og står for, dette er de blitt grundig drilla i underveis til den jævla vesten de til slutt har fått utdelt. Mafia er det rette ordet ja, og hvilke fornuftige folk med tankens kraft vil vel ha noe med den å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #129 Skrevet 17. desember 2012 Ja, jeg hører de sier på media at de står for kriminalitet og blablabla.. Alle kan holde på med vold.. det er jo bare og slå på nyhetene det, så ser/hører dere det. Helt alminnelige folk som plutselig skyter ned folk eller slår de ned. Herlighet HA-medlemmer er jo også helt alminnelige mennesker, som har lyst å være i en klubb og ha et felleskap. Vi hører bestandig om de feilene de gjør i meidia.. men ingenting om det positivet. Jeg har selv vært på noen fester og der har de behandler meg med respekt. De er hyggelige mennesker som behandler hverandre som en familie. I en og hver familie så ville alle fornuftige mennesker ha beskyttet hverandre. Det er jo rein kjær fornuft. Og om noen står i gjeld, burde de da ha lånt penger eller lignenede in the first place. De krever jo ting tilbake, som tusenvis av andre gjør. Hva vet vel vi hvordan de gjør det? Det kan jo være at den person som skyldte også hadde en voldelig fremgangsmåte. jeg hører at noen sier de er snyltere, hva med mange andre der ute som går på nav og snylter? Mange av HA har jobber så ta ikke den på dem. Og dessuten så er det jo personen man er sammen med, ikke klubben. Jeg synes ikke man ska dumpe en person bare for han e medlem i en klubb. De kan være den beste kjæreste mot sin dame. Sier dere at det er en dame som ble mishandlet så var det personen som gjorde det, ikke klubben. Ikke ta alle under en kam. Kanskje noen er bad, men sånn er det med alle rundt oss, av de som ikke er i klubben også. Jeg er helt enig med deg. Det er så mange svin i denne verden, så stemple en gruppe blir helt feil. Jeg har også vært en del på forskjellige av HAs fester og fleste av de er gode mennesker. Vil også si at det med sons of anarchy er bare bullshit, lagt på for å lage litt mer action. Man ska jo ikke tro på tvserier. HA behandler ikke jenter der sånn. Anonym poster: ed5be76239bcfcc277c86a5aa71b9ff3
Gjest Kawayamazuki Skrevet 17. desember 2012 #130 Skrevet 17. desember 2012 Den var tynn du!!! Jaha, med det skal du også vite, at det du så langt har kommet med i denne debatten har vært enda tynnere, for ikke å si røket tvert av for lengst... Hvor lenge har du vært Jeg er helt enig med deg. Det er så mange svin i denne verden, så stemple en gruppe blir helt feil. Jeg har også vært en del på forskjellige av HAs fester og fleste av de er gode mennesker. Vil også si at det med sons of anarchy er bare bullshit, lagt på for å lage litt mer action. Man ska jo ikke tro på tvserier. HA behandler ikke jenter der sånn. Anonym poster: ed5be76239bcfcc277c86a5aa71b9ff3 Haha, ler meg skakk her... Om du baserer HA`s virksomhet ut fra TV-serier skjønner jeg virkelig at du tror det du tror, men du om det... Ta heller en tur inn på NRK og se dokumentarene om HA fra Brennpunkt f.eks. Men slike programmer er vel sååå kjedelige og ukule, mer spennende med Sex og singelliv hva?
Gjest Kawayamazuki Skrevet 17. desember 2012 #132 Skrevet 17. desember 2012 Hmm, her kom det litt dobbelt opp i samme klikk... Mitt svar til "Skjebenen" skulle være: Jaha, med det skal du også vite, at det du så langt har kommet med i denne debatten har vært enda tynnere, for ikke å si røket tvert av for lengst... Kan jeg forresten spørre hvor lenge du har vært tilknytta MC-miljøet?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #133 Skrevet 17. desember 2012 Jaha, med det skal du også vite, at det du så langt har kommet med i denne debatten har vært enda tynnere, for ikke å si røket tvert av for lengst... Hvor lenge har du vært Haha, ler meg skakk her... Om du baserer HA`s virksomhet ut fra TV-serier skjønner jeg virkelig at du tror det du tror, men du om det... Ta heller en tur inn på NRK og se dokumentarene om HA fra Brennpunkt f.eks. Men slike programmer er vel sååå kjedelige og ukule, mer spennende med Sex og singelliv hva? Trenger du lesebriller? skrev at de ikke behandler jenter slik som på tv-serien og at man ikke skal tro på det som skjer der!! Jeg har både sett på nyheter og hørt på radioen om dem og det er sikkert noe av det samme på dokumentarprogrammene også. Men jeg har da møtt mange av medlemmene.. Å alle har vært hyggelige mot meg.. hvis det er slik at man står for kriminalitet, fordi man er sammen med dem eller bare venner.. så kan man ikke gjøre det med noen mennesker. For hvem vet hva slags hemmelighet en alminnelig fremmed har. Jeg er venn med personene og jenter der ute dater personene, ikke klubben!! Anonym poster: ed5be76239bcfcc277c86a5aa71b9ff3
Gjest Kawayamazuki Skrevet 17. desember 2012 #134 Skrevet 17. desember 2012 Trenger du lesebriller? skrev at de ikke behandler jenter slik som på tv-serien og at man ikke skal tro på det som skjer der!! Jeg har både sett på nyheter og hørt på radioen om dem og det er sikkert noe av det samme på dokumentarprogrammene også. Men jeg har da møtt mange av medlemmene.. Å alle har vært hyggelige mot meg.. hvis det er slik at man står for kriminalitet, fordi man er sammen med dem eller bare venner.. så kan man ikke gjøre det med noen mennesker. For hvem vet hva slags hemmelighet en alminnelig fremmed har. Jeg er venn med personene og jenter der ute dater personene, ikke klubben!! Anonym poster: ed5be76239bcfcc277c86a5aa71b9ff3 Du, ikke snakk til meg om lesebriller takk. For med din naivitet fortoner selv uttrykket lesebriller seg som ubrukelig. Tenker jeg heller foreslår hvit stokk og førerhund... Anser diskusjonen med deg som ferdig!
Kosemose Skrevet 17. desember 2012 #135 Skrevet 17. desember 2012 Det er vel ingen som helst tvil om at HA-medlemmer er enkeltindivider med hver sine personligheter. Det er vel heller ingen som helst tvil om at det finnes flerfoldige HA-medlemmer som kan være både følsomme, snille, romantiske, kosete, forståelsesfulle, osv mot andre, når det passer seg sånn. Mennesker er sammensatte og sjeldent kun snill eller slem. Det gjelder alle, også HA-medlemmer. Likevel er det noen mennesker som har sider ved seg som noen av oss mener overskygger all verdens snillhet. Det hjelper ikke at du er snill mot kjæresten og katten hvis du samtidig er med på å delgere grove trussel- og voldshandlinger, syns jeg da... Men å si til TS at det ikke er så ille med HA-medlem fordi man personlig kjenner et HA-medlem som er snill rett som det er, blir ulogisk for meg. 2
Gjest Kawayamazuki Skrevet 17. desember 2012 #136 Skrevet 17. desember 2012 Det er vel ingen som helst tvil om at HA-medlemmer er enkeltindivider med hver sine personligheter. Det er vel heller ingen som helst tvil om at det finnes flerfoldige HA-medlemmer som kan være både følsomme, snille, romantiske, kosete, forståelsesfulle, osv mot andre, når det passer seg sånn. Mennesker er sammensatte og sjeldent kun snill eller slem. Det gjelder alle, også HA-medlemmer. Likevel er det noen mennesker som har sider ved seg som noen av oss mener overskygger all verdens snillhet. Det hjelper ikke at du er snill mot kjæresten og katten hvis du samtidig er med på å delgere grove trussel- og voldshandlinger, syns jeg da... Men å si til TS at det ikke er så ille med HA-medlem fordi man personlig kjenner et HA-medlem som er snill rett som det er, blir ulogisk for meg. Signerer gjerne denne... Alle som bl.a. skriver at de har deltatt i festlig lag med HA treffer jo medlemmene i nettopp feststemning, og hva er vel mer naturlig enn at de er både hyggelige, omgjengelige og respektfulle i slike omstendigheter? Da har de jo fri og kan kose seg og ha det moro som alle andre mennesker. Jeg har selv ved flere anledninger deltatt på tilstelninger der HA har vært representert og kan mer enn gjerne samtykke i at det har vært svært så festlig og god stemning, uten snev av verken munnhuggeri, vold eller skumle handlinger. Men dette er jo overflaten, noe de også har streng justis i å etterfølge, og forteller ingenting om deres egentlige virksomhet, likedan som at også mafiamedlemmer går på byen, hygger seg og dater intetanende kvinner og øser ut med sjarm og tillit... Jeg håper som sagt før at de innleggene som har blitt skrevet i denne tråden blir tatt til ettertanke av hvem som enn måtte befinne seg i en relasjon ala det TS nå etter eget utsagn har avsluttet. Noen av oss er faktisk gamle ringrever innenfor MC-miljøet, og har i årenes løp snappa opp en del ting den allmene hop aldri får nyss om, og at vi skriver i tråder som denne er ikke for å anklage kvinner, men heller for å råde folk generelt til å holde seg langt unna, for egen sikkerhets skyld.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #137 Skrevet 17. desember 2012 Ingenting er så sexy som en stor sterk mc mann som virkelig er uredd og som er respektert av de andre menn. Og som i tilegg er snill og beskyttende mot dame si. Desverre fungerer ikke virkelighegen sånn. glad su valgte å bryte ut. Slike menn passer best i en fantasi, ikke som en kjæreste og familiemann. Anonym poster: 5eda2874152004e4b7212f519f59d348
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #138 Skrevet 17. desember 2012 Du, ikke snakk til meg om lesebriller takk. For med din naivitet fortoner selv uttrykket lesebriller seg som ubrukelig. Tenker jeg heller foreslår hvit stokk og førerhund... Anser diskusjonen med deg som ferdig! Jaja, du har en oppfatning og jeg har en. Ser at man kommer ingen vei med denne diskusjonen her. Jeg er ikke for å være i mot noen. Jeg synes HA er like flotte mennesker som alle andre. Jeg behandler alle med like stor respekt som de respekterer meg, og de har kun vært snille. Sånn er det med den saken og det står jeg for, så får dere bare si hva dere vil! Anonym poster: ed5be76239bcfcc277c86a5aa71b9ff3
Alice123 Skrevet 18. desember 2012 #139 Skrevet 18. desember 2012 *SNIP* Og når det gjelder MC-interessen, så havner den laaaangt bak i rekka når du har nådd så høyt i organisasjonen. Sykkelen er da bare selve skalkeskjulet, og det omverdenen ser i form av de nå og da viser seg fram i ren sjarmoffensiv med stands på byens torg, vafler og godprat med barn og voksne og fremtrer da som sååå kuuule, snille og omgjengelige at det er ikke måte på. *SNIP* Seriøst? Har de vaffelstands? Man kan ikke selge heroin og knuse kneskåler når man har vaffelstands. 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #140 Skrevet 1. februar 2013 Jeg tror dette er en diskusjon man aldri blir enig i, finnes mange kriminelle i denne verden, uansett om de er med i en klubb eller ikke!!! Anonym poster: df13f83d96c6d62e6965fb841264d569
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå