Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har et hår som nekter å holde på farge. Det er farget sjokoladebrunt, men jeg synes det blir mattere og mattere. Frisøren har forbudt meg å farge det før jeg er tilbake i Norge (fordi jeg vil ha striper da), og hun sa at jeg burde holde meg unna fargeshampoer, siden fargen kunne bli ujevn pga. tørrere tupper. Det eneste jeg fikk lov til, var å bruke glansvask.

Jeg bruker frisørshampo og kurer etter alle kunstens regler.

Er det noen som har tips til meg om en bra glansvask? Og gjerne også stylingprodukter som gir glans. Håret mitt er glatt og halvlangt, og jeg forsøket å spare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glansvask har jeg ikke peiling på, men hva stylingprodukter gjelder vil jeg anbefale Redken Vinyl Glam :)

Gjest Anonymous
Skrevet

KMS Flat Out Weigtless Shine Spray gir veldig fin glans.

Gjest Ethereal
Skrevet

Vinyl Glam? Hva er det? Gir den noe hold til håret, eller er det et rent shine-produkt? *uvitende*

Skrevet

Det er vel mest et "glansprodukt" men gir ørlite hold også, funker til å legge ned småhår med feks.

Gjest Ethereal
Skrevet

Hmm, i går var det ille, men da hadde jeg brukt KMS Paste Up spray, som gir en matt finish. Men den gir så fint hold. Dillemma. I dag har jeg brukt det som frisøren har anbefalt meg; Threads stylingkrem og litt Laminates spray, begge fra Sebastian. Håret ser blankere ut, men er litt for seigt, etter min smak.

Jeg vil ha mykt, blankt hår meg hold, og som ikke er seigt eller stivt. Og frisyren skal holde hele dagen. Mulig jeg er for kravstor, rett og slett.

Skrevet

Er ikke noe i veien for at du kan bruke den oppå annen styling, den gjør håret hverken seigt eller tungt.

Bruker jeg kun den en dag så kjennes det ikke ut som om jeg har noe i håret, annet enn at det blir veldig blankt :)

Skrevet

Har du prøvs tigi choclate head? jeg får mye blankere hår av den, det er som en slags hårkur da.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg bruker allerede hårkur, og for å være ærlig har jeg fått nok av TIGI. Men uansett takk for tipset :-)

Gjest onyx, i.i.
Skrevet

liker Biosilk silk therapy godt. gir glans og forhindrer at småhår står ut overalt:) Dessuten blir håret mykt og godt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Blankt hår er så nittitals :P Kjør istedet "jeg har ikke vasket håret mitt på to uker og jeg har nettopp stått opp"-stilen.

:tunge1:

Gjest Ethereal
Skrevet

Akkurat den stilen har jeg kjørt i endel år, og er lei av voks og div. paster. Nå har håret mitt dessuten begynt å få litt lengde (har spart i litt over ett år), og da vil jeg ha blankt, glatt, sunt hår.

Men Laminates-hårsprayen gir faktisk glans. :)

Gjest Cuddly
Skrevet

...og så må man jo være litt forsiktig, det går en hårfin grense mellom å være røff-nyoppstått til å bli ustelt-ekkel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...