AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Jeg lurer på om noen andre har arfaringer med Josera hundefor og har lyst til å dele de med meg? Hvilke av typene bruker du, hva er grunnen til det, og hvor gammel er hunden din? Lurer også på om noen med litt mer kunnskap enn meg angående hundefor, og mengde fett, proteiner osv, kan si meg om dette foret har nok av hvert enkelt næringsstoff. Josera Active (for voksne hunder) " Active er et glimrende hundefor til alle typer hunder, også de med hud- og fordøyelsesproblemer. Active er et bra hundefor til hunder med en ustabil og sensitiv mage. Sunt hundefor uten hvete og med lett fordøyelige proteiner. 100% naturlig hundefor som konserveres med bruk av naturlige antioksidanter som vitamin C og E. Det er ingen kunstige tilsetningsstoff, verken smak, farge eller konserveringstilsetninger i Josera hundefor. Protein: 25 % Fett: 17 % Innhold: fjørfekjøtt, mais, ris, maismel, fjørfefett, betefiber (Beta vulgaris L.), mineraler " Dette er den vanlige typen av hundefor som de har. De har mange andre typer også, men det er denne jeg er interessert i akkurat nå. Min hund er ca 1 og et halvt år, blanding av et par energiske hunder. Takk for svar Anonym poster: 9619e16d667ac5f0ce0e042d857191a6
Madison_00 Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Har ingen erfaring selv, men søkte det opp og fikk frem helt andre ingredienser enn det du har skrevet her. På Josera.com står dette: "Poultry meat meal, maize, maize meal, rice, poultry fat, sugarbeetpulp, poultryprotein, hydrolised, sodium chloride." Første ingrediens er viktigst, og "meal" betyr ikke ferskt kjøtt. Det er derimot tørket nesten fritt for fukt og malt opp. Det kan også inneholde alt fra ben til skinn osv. eller det kan rett og slett hende det ikke finnes kjøtt, men bare skinn og ben. Dyr som brukes kan være syke, de kan ha vært døde litt for lenge osv. Jeg personlig liker å vite at det er ferskt kjøtt i hundematen jeg gir. Dessuten kan det se ut som store deler av innholdet i dette foret er korn, noe jeg ikke ser på som positivt. Hvor er grønsakene? Ang. proteiner spesiellt, og fett vil du nok få mange forskjellige svar. Dette er litt kontroversiellt. Jeg gir min kastrerte tispe på snart 1 år, ganske aktiv, 34% protein og 19% fett, null korn (Acana Pacifca). Dette er kun min personlige mening såklart
Tippy Skrevet 18. desember 2012 #3 Skrevet 18. desember 2012 Hunden min fikk en sekk med Josera senior og light en gang. Hun bæsjet mye og det virket som hun måtte ha mer mat for å bli mett, på slutten av sekken så ville hun ikke spise mer...dette er en Retriever som spiser ALT. Så jeg kan ikke anbefale denne maten, men hunder er så forskjellige at de tåler forskjellig mat også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå