Gå til innhold

Går jeg for fort ned i vekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På grunn av mye stillesitting og at jeg er litt for glad i mat, har jeg over tid lagt på meg en del. Jeg kan ikke trene så mye på grunn av sykdom, men matinntaket er jo ikke noe problem å justere.

Etter å ha blitt mer bevisst på mengden jeg spiser, har jeg klart å gå ned noen kg. Problemet nå er at jeg er redd for at det kanskje går litt for fort...

Er 162 høy, veide på det meste 81,5kg i høst. I helgen veide jeg 77kg, men i dag er jeg nede i 74,3! Da jeg veide meg på tirsdag viste vekta 75,7kg. I går viste den 75kg.

Jeg har altså gått ned 700 gram om dagen nå.

Jeg spiser lavkarbo (noe jeg har gjort i 2-3 år, så er ikke bare vanntap det er snakk om), får i meg mye grønnsaker, fett og proteiner. Den eneste endringen jeg har gjort er å spise mindre porsjoner - akkurat nok til at jeg ikke er sulten. Føler overhodet ikke at jeg sulter meg.

Er selvfølgelig veldig fornøyd med at det er så lett for meg å gå ned i vekt, uten å måtte sulte meg, men dette er vel kanskje litt i overkant mye på så kort tid?

Anonym poster: cbfbf490283af2e2f918acfc52172881

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke bekymret meg for det jeg. Bare pass på at du har et kosthold du kan fortsette med når du når vekten du ønsker.

Anonym poster: 263513fea023542d3990413154754dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke bekymret meg for det jeg. Bare pass på at du har et kosthold du kan fortsette med når du når vekten du ønsker.

Anonym poster: 263513fea023542d3990413154754dd4

Takk for svar :)

Kostholdet er akkurat det samme som jeg allerede har hatt i 2-3 år, så det er ikke noe problem å fortsette med det. Den eneste endringen jeg har gjort er som sagt å spise mindre porsjoner, så når jeg når den vekta jeg vil ha kan jeg bare øke litt på mengden for å holde vekta. Vil forhåpentligvis etterhvert bli frisk nok til å kunne trene mer enn bare litt lett styrke (som jeg gjør nå), så da vil jo det også hjelpe :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart vil det ikke gå like fort, så nyt det. :fnise:

Anonym poster: dd57cb544d03fa90890be3c924007f64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart vil det ikke gå like fort, så nyt det. :fnise:

Anonym poster: dd57cb544d03fa90890be3c924007f64

Hehe, det har du sikkert rett i!

Har planer om å komme meg ned til 60kg igjen, så krysser fingrene for at jeg ihvertfall kommer meg under 70kg før bremsene kommer på :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten kan også svinge ganske mange kilo, alt etter når på dagen du veier deg, hva du har spist, hvor du er i syklusen osv.

Hvis du spiser ordentlig, så har du ikke gått for fort ned. Vær dog klar over at hvis du har veid deg på et "uheldig" tidspunkt, så kan det fort skje at du veier noen kilo mer neste gang du går på vekten. :)

Anonym poster: ed9942656be2e96a75e68e60c5a5c22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekten kan også svinge ganske mange kilo, alt etter når på dagen du veier deg, hva du har spist, hvor du er i syklusen osv.

Hvis du spiser ordentlig, så har du ikke gått for fort ned. Vær dog klar over at hvis du har veid deg på et "uheldig" tidspunkt, så kan det fort skje at du veier noen kilo mer neste gang du går på vekten. :)

Anonym poster: ed9942656be2e96a75e68e60c5a5c22f

Ja, det vet jeg :)

Veier meg alltid på morgenen, rett etter å ha stått opp. Har egentlig ingen syklus, siden jeg går på cerazette.

Siden helgen har jeg veid meg hver dag, og har gått ganske jevnt ned, så tviler på at jeg plutselig legger på meg et par kilo sånn plutselig. Krysser fingrene for at det holder seg så lenge jeg fortsetter å passe på hva, og hvor mye, jeg spiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dess nærmere kroppen kommer til idealvekt dess mindre vil du gå ned. Ganske naturlig siden det er mindre av deg å ta av :)

Det er ganske logisk, ja :)

Ble bare litt overrasket over at det plutselig gikk så fort.. Er flere år siden jeg slanket meg sist, og da spiste jeg helt annerledes enn nå + trente mye, så er ganske spent på hvor mye kroppen min mener det er greit å ta av før den begynner å roe ned vekttapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper når

Det er ganske logisk, ja :)

Ble bare litt overrasket over at det plutselig gikk så fort.. Er flere år siden jeg slanket meg sist, og da spiste jeg helt annerledes enn nå + trente mye, så er ganske spent på hvor mye kroppen min mener det er greit å ta av før den begynner å roe ned vekttapet.

Jeg tipper når du nærmer deg 60 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper når du nærmer deg 60 kg :)

Da krysser jeg fingrene for at du tipper rett! Deilig om de neste 10kg går like lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan for eksempel ogsaa ha en del aa si mtp hvor mye salt du har spist og andre lignende ting. Derfor synes jeg at det er mye bedre aa maale med maalebaand enn kg. Kg ser ut til aa svinge en del, i alle fall for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan for eksempel ogsaa ha en del aa si mtp hvor mye salt du har spist og andre lignende ting. Derfor synes jeg at det er mye bedre aa maale med maalebaand enn kg. Kg ser ut til aa svinge en del, i alle fall for min del.

Salt spiser jeg veldig lite av. Tilsetter aldri salt i maten min, bruker usaltet smør, lager egne krydder uten salt osv. Lager også all mat fra bunnen av, så jeg ikke får i meg unødvendig salt og sukker, i tillegg til andre rare tilsetningsstoffer som brukes.

Ja, det er veldig nyttig å måle med målebånd. Gjør det i tillegg til å veie meg, og har blant annet mistet 6cm i midjen, så vet sånn sett at jeg har gått ned :)

Lurte altså ikke på om dette er reell vektnedgang, eller ikke, for det er jeg ganske sikker på at det er. Det jeg lurte på er om det kan være skadelig på noen måte å gå så raskt ned i vekt. Har ikke slanket meg noe spesielt tidligere, så litt grønn der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt!

Men du, ikke vei deg hver dag. Det blir fort en slags besettels. Ha en fast veiedag i uken.

Anonym poster: ec423409858eeb1405f8e07a24dd00e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt!

Men du, ikke vei deg hver dag. Det blir fort en slags besettels. Ha en fast veiedag i uken.

Anonym poster: ec423409858eeb1405f8e07a24dd00e5

Hehe, nei det er ikke lurt... Det vet jeg egentlig, har en fast veiedag i uka, men ble litt vel opptatt av å følge med da vekta plutselig begynte å rase nedover.

Takk for påminnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...