Gå til innhold

Noen bankansatte her? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som vet hva som må til for å bli bankansatt/rådgiver? Altså de rådgiverne som behandler huslån, billån osv. Hva er den formelle tittelen? Hva består arbeidsdagen av? Kunne tenkte meg å jobbe innenfor økonomi tror jeg. :)

Anonym poster: 04a8626bc0d9b719f9fe452407ba2fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt.

Anonym poster: 04a8626bc0d9b719f9fe452407ba2fe0

Skrevet

Har jobbet mye med økonomi og hatt mye kontakt med bank, men aldri jobbet i bank selv, så direkte svar på dine spørsmål får andre ta seg av. Mens du venter, så blir anbefalingen at du surfer innom en og annen bank, hvor du selvfølgelig kan finne svar på mye av det du lurer på. Her er et lite knippe med linker:

Skrevet

Hei.

Jeg jobber i bank, og kan kanskje besvare noen av dine spørsmål.

Har tittel som kunderådgiver, men sitter ikke i kontornettet (filialer), sitter på kundeservice i telefon. Her behandler vi alt fra hjelp til nettbank, bestille/sperre debet kort, og gi noen lån.

Når vi gir lån, så er det gitt ut fra allerede kalkulerte tall, som sier "ja".

Vi har ingen kompetanse eller bakgrunn for å kunne innvilge lån, på bakgrunn av vurderinger. Dette tar de i kontornettet seg av. Vi har ingen utdannelse.

De som jobber i filialnettet har oftes bakgrunn av en økonomiutdannelse fra høyskole eller universitet.

Her består dager av kontakt med nye kunder som søker lån, følge opp eksisterende kunder, dvs. årlige møter med gjennomgang av økonomi, rådgi kunder, og internt arbeid. Dvs. alt fra kursing, være med på piloter (nye satsinger for banken), og generelt besvare henvendelser fra kunder. Noen kunder ønsker ikke å prate med kundeservice, og vil bare ha kontakt med deres rådgiver. Og da kan henvendelsene være så simple som å hjelpe dem med nettbank, opprette kontoer, sende ut ny kode, spørre om saldo o.l.

Anonym poster: b7fbaf71160d40f82c96979db6814f75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...