AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Etter et kaotisk forhold preget av løgn, utroskap og svik, ser jeg meg nødt til å bryte ut og forlate parteneren min. Vi har vært sammen i en årrekke. Jeg elsker ham, men dette er et så destruktivt forhold at jeg ikke kan bli lenger. Jeg prøvde å gjøre det slutt i våres pga at han løy om noe viktig. Det var ikke utroskap, og han fikk snakket meg rundt til å ta ham tilbake, blant annet ved å si at han kom til å ta livet av seg om jeg ikke ga ham en sjanse til. Ja, innmari dumt, jeg vet! Etter en samtale der han bare lå i fosterstilling og gråt og var helt borte , ble jeg redd for at han mente alvor og jeg følte meg skyldig. Jeg ble oppriktig redd for ham og dum som jeg var ga jeg etter. Siden i våres har han vært trofast, men jeg har oppdaget at han var utro i fjor og jeg orker ikke flere historier som dukker opp etterhvert, nå vil jeg har fred. Det er også mange andre grunner hvorfor dette forholdet ikke fungerer lenger. Jeg vet han kommer til å spille selvmordskortet denne gangen også, hvordan kan jeg gardere meg? - han er utenlandsk statsborger og jeg er hans eneste familie her - han har ingen nære venner her - han har ikke kontakt med familien sin i hjemlandet - han har kontakt med en eks i hjemlandet sitt - jeg vet hun bryr seg fortsatt, burde jeg ringe henne om han truer? - han har et barn og jeg er redd for at han faktisk kommer til å ta livet av seg fordi jeg nå sier nok er nok - han jobber for et norsk firma - jeg blir gal av å være redd for å finne ham dø i leiligheten vår, jeg orker ikke påkjenningen - fins det en telefon jeg kan si jeg ringer dersom han truer med selvmord? - burde jeg ha noe kontakt med ham? eller ignorere forsøkene hans på å kontakte meg? Anonym poster: a51cfbbd1a1a65c57ded071b4b9e5668
Løvetanten Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Ta kontakt med fastlegen hans og evt også nærmeste DPS for råd.
Gjest Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Om han velger selvmord er det hans avgjørelse, ikke noe du kan lastes for. Få hivd han på hue og ræva ut så han i hvert fall ikke har mulighet til å gjøre det der du bor. Han er en voksen mann. Han får se til å oppføre seg etter det. Å true med selvmord er noe av det feigeste og jæveligste jeg kan forestille meg. Han benytter seg av at du er "svak" og bryr deg om han. Ikke la han slippe unna med det. 7
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Jeg vil bare kommentere uten å være fordomsfull at det er typisk at det er et slikt "drama" når mannen er fra en annen kultur. Dette burde kvinner vite nå da det er så mye fakta som er belyst rundt dette temaet.. Dette må få være lov å si uten å bli stemplet som det ene eller andre............................ Det er også en del der kvinnen er fra en annen kultur enn mannen. Jeg sier det er kulturkollisjon i samlivet. Jeg forstår også at det ikke er politisk korrekt å si blant enkelte men realiteten er der like fullt.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 Han er kalkulerende, kald og kynisk. Kanskje det er på tide at du tar igjen med samme mynt? Dødsrisikoforsikring er en ytelse som man kan tegne slik at etterlatte vil få et beløp hvis en person dør, uansett årsak – selv selvmord – men det er 12 måneders karenstid på sistnevnte. Tegn forsikring, sørg for å holde svinet i live i 12 måneder, og etterpå lar du ham seile sin egen sjø. Anonym poster: 13bf3b90d8fd8158b9c85a7523ac331c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 Jeg vil bare kommentere uten å være fordomsfull at det er typisk at det er et slikt "drama" når mannen er fra en annen kultur. Dette burde kvinner vite nå da det er så mye fakta som er belyst rundt dette temaet.. Dette må få være lov å si uten å bli stemplet som det ene eller andre............................ Det er også en del der kvinnen er fra en annen kultur enn mannen. Jeg sier det er kulturkollisjon i samlivet. Jeg forstår også at det ikke er politisk korrekt å si blant enkelte men realiteten er der like fullt. Han er dansk. Anonym poster: a51cfbbd1a1a65c57ded071b4b9e5668 9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #7 Skrevet 13. desember 2012 Jeg var ts som kommenterte han var dansk. Han er hvit, dansk, europeisk osv. Anonym poster: a51cfbbd1a1a65c57ded071b4b9e5668
Gjest Skrevet 13. desember 2012 #8 Skrevet 13. desember 2012 Han er dansk. Anonym poster: a51cfbbd1a1a65c57ded071b4b9e5668 Dagens! Spiller ikke så mye rolle hvilket land han er fra. Det som spiller rolle er at han får begynne å bære sin egen vekt og ikke lage masse problemer for deg. Ikke la deg utnytte. 4
Løvetanten Skrevet 13. desember 2012 #9 Skrevet 13. desember 2012 Hahaha, nå måtte jeg le. Lurer på om fordommene fyker like varmt nå? 3
Gjest Skrevet 13. desember 2012 #10 Skrevet 13. desember 2012 Noen er veldig kjappt ute straks de hører "utenlandsk". Men folk kan ha problemer uansett hvor de er fra, Hadeland eller Ytre Langtvekkistan. Trikset er at man må addressere problemene der de hører hjemme, og ikke tro at man selv er ansvarlig for det andre voksne mennesker gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #11 Skrevet 13. desember 2012 Det er j****** tøft fordi jeg egentlig har en "codependent" personlighet, men jeg må vekk fra dette her. Jeg har fortsatt stormende følelser for ham, men det nytter ikke. Livet mitt blir ødelagt... Jeg må ut i fra dette. koste hva det koste vil-. Anonym poster: a51cfbbd1a1a65c57ded071b4b9e5668 1
Gjest Skrevet 13. desember 2012 #12 Skrevet 13. desember 2012 Det er j****** tøft fordi jeg egentlig har en "codependent" personlighet, men jeg må vekk fra dette her. Jeg har fortsatt stormende følelser for ham, men det nytter ikke. Livet mitt blir ødelagt... Jeg må ut i fra dette. koste hva det koste vil-. Anonym poster: a51cfbbd1a1a65c57ded071b4b9e5668 Hold fast ved den tanken! Og få det overstått. Det blir ikke bedre av å vente til etter jul, etter langweekenden, etter et eller annet. Bare gjør det. Men allier deg gjerne med noen som kan være en støtte for deg i prosessen. Og ikke gi deg! Ikke la han grine seg til en seier til.
Heart Skrevet 13. desember 2012 #13 Skrevet 13. desember 2012 Folk som sliter med selvmordstanker skal gå til legen, ikke bruke det som utpressingsmiddel. Det at han sier slikt, tyder mer på at han er en manipulerende narcissist som ikke skyr noen virkemidler for å få det slik de vil. Hvis du tror det er en sjanse for at dette kan være alvorlig ment, så ring legevakten. Det finnes noe som heter "psykiatrisk akutteam" som kan håndtere sånne tilfeller. Og selv om det faktisk skulle vise seg at han mente alvor, hvor lite sannsynlig det enn er, så er det fortsatt ikke ditt ansvar å være hans psykolog. Det høres kanskje brutalt ut, men du kan neppe hjelpe ham med en alvorlig sinnslidelse, like lite som du kan operere ham for en betent blindtarm. 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #14 Skrevet 13. desember 2012 Du er ikke ansvarlig for hans lykke i livet. Ring legevakten og informer, og ta gjerne kontakt med fastlegen hans for å informere. Lån gjerne også noen bøker om emosjonell utpresning på biblioteket, feks denne: http://www.ark.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1130356 Anonym poster: 5067964c9664bfa8e3f5e95b2be1a0a5
Wonders Skrevet 13. desember 2012 #15 Skrevet 13. desember 2012 tenk på en ting; Hva har han gjort for deg i det siste.
Strixvaria Skrevet 13. desember 2012 #16 Skrevet 13. desember 2012 Tomme trusler; kun utpressings- manipulerings- og kontrolleringsmiddel (: 1
Gjest Elseby13 Skrevet 13. desember 2012 #17 Skrevet 13. desember 2012 Bare overskriften er grunn nok til å avslutte dette forholdet. Kan du holde ut de neste 50-60 årene med hans selvmord-trusler hengende over deg?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #18 Skrevet 13. desember 2012 Bare overskriften er grunn nok til å avslutte dette forholdet. Kan du holde ut de neste 50-60 årene med hans selvmord-trusler hengende over deg? Nei, jeg kan ikke det. Og det er pga løgner, svik, og ulmende problemer jeg nå tar steget ut. Jeg vil ikke leve med en slik mann, men jeg er fryktelig redd for at han skal finne på å skade seg selv. Han ringte meg sist og sa han sto klar til å hoppe, jeg sov ikke på flere netter før jeg til slutt knakk sammen og sa at han fikk komme hjem så fikk vi snakke. Han bare gråt og var lei seg og sa at han hadde gjort en kjempefeil ved å lyge. Jeg føler litt at jeg straffer ham nå ved å late som om alt går bra, men i ettertid plutselig gå ifra ham, men fant ut i går at han har vært utro i fjor, og det kan jeg bare ikke komme over uansett hvor mye han vil at vi skal være sammen.- Anonym poster: a51cfbbd1a1a65c57ded071b4b9e5668
Gjest navnelapp Skrevet 13. desember 2012 #19 Skrevet 13. desember 2012 Nei, jeg kan ikke det. Og det er pga løgner, svik, og ulmende problemer jeg nå tar steget ut. Jeg vil ikke leve med en slik mann, men jeg er fryktelig redd for at han skal finne på å skade seg selv. Han ringte meg sist og sa han sto klar til å hoppe, jeg sov ikke på flere netter før jeg til slutt knakk sammen og sa at han fikk komme hjem så fikk vi snakke. Han bare gråt og var lei seg og sa at han hadde gjort en kjempefeil ved å lyge. Jeg føler litt at jeg straffer ham nå ved å late som om alt går bra, men i ettertid plutselig gå ifra ham, men fant ut i går at han har vært utro i fjor, og det kan jeg bare ikke komme over uansett hvor mye han vil at vi skal være sammen.- Anonym poster: a51cfbbd1a1a65c57ded071b4b9e5668 NEste gong er ditt svar "ja, så hopp, då." Du skjønar, han kjem ikkje til å gjere dette. Det er ikkje berre kvinner som kan vere dramaqueens, der er nokre dramakings også, og det ser ut som om du har funne ein slik. Du må berre ganske enkelt ut av dette forholdet. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #20 Skrevet 13. desember 2012 Om han mot formodning skulle finne på å gjøre noe dumt er det hans valg og hans ansvar. Ikke la deg manipulere av krokodilletårene hans. Anonym poster: 13bf3b90d8fd8158b9c85a7523ac331c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå