Gå til innhold

Fått jobb på sykehjem, tips om gode sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til verdens beste sko :fnise:

Er mye gåing og ståing og trenger tips til hvilken sko jeg skal kjøpe. Merke ol.

Tenkte hovedsaklig på sandaler, med sånn reim over risten. Får luftet tærene litt og.

Takker for svar :)

Anonym poster: a1c02989b861348ada498a08bf81c9f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MBT?

Hva? Er det et sko merke?

Skrevet

Jeg har forsøkt mye forskjellig. Ecco, Dagaz, Spotec, Birkenstock osv. Det beste er faktisk skikkelig gode joggesko.

Anonym poster: ac6326b527d51a0f7e6f11168de0de34

Skrevet

Anbefaler Joya sko!

Anonym poster: 9c3d50446e544b4c83fd0e04c0faa80a

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker gode joggesko på jobb

Hilsen sykepleier :-)

Anonym poster: 6d7927b0fbf82d604367b1855403ab95

Skrevet

Ok, takker for tips :)

Skrevet

Crocs er praktiske, men genererer mye statisk elektrisitet... Jeg bruker Ecco-sandaler eller joggesko (er lege). Fordelen med sandaler er at de er mer luftige, men joggesko med god lufting gjør susen ;)

Nike free er en slager blant både sykepleiere og leger på min arbeidsplass!

Skrevet

Tusen takk, FruLana :)

Skrevet

Jeg jobber ikke på sykehjem men jeg har en jobb som innebærer mye gåing og ståing, ofte på hardt gulv.

Jeg har prøvd joggesko, sandaler fra forskjellige merker og crocs (de er det verste jeg har prøvd). Jeg er helt enig i at yoya er de beste. Hadde ikke hørt om de før en kollega tipset om de. De er ganske dyre, men absolutt verdt det.

Link til hjemmesiden deres: http://www.joyashoes.com/no/home.html

• Liker 1
Skrevet

Det jeg trivdes best med da jeg jobbet på sykehjem var gode joggesko med skikkelig demping, og bare sånn netting over så de ikke blir så varme!

Ser at Crocs blir nevnt her.... det er faktisk forbudt på sykehus o.l. fordi det er en kjempe smittekilde. Så ville unngått det både pga smitte og at de skaper vonde bein ;)

Skrevet

Ser at Crocs blir nevnt her.... det er faktisk forbudt på sykehus o.l. fordi det er en kjempe smittekilde. Så ville unngått det både pga smitte og at de skaper vonde bein ;)

Crocs er en smittekilde? At vanlige Crocs kan gi statisk elektrisitet har jeg hørt (det er jo derfor det finnes en "medical"-utgave), men smittekilde? Hvordan? Spesielt sammenlignet med feks joggesko?!

Jeg har brukt Crocs både på et av landets største sykehus, og på sykehjem. Har ikke fått noen reaksjoner på det. Om jeg hadde visst at jeg skulle tråkke rundt i en sånn jobb i mange år fremover, så ville jeg kanskje investert i noen sko med litt mer form og demping (for eventuelle langtidseffekter på knær/rygg osv), men for meg så har det fungert veldig greit å bruke Crocs. Den største fordelen slik som jeg ser det er jo at de er så greie å vaske, siden det ikke er noe stoff/tøy, borrelås eller andre "problemområder" på dem som kan være vanskelige å få helt rene.

Anonym poster: 79a3afaf2254f234041d9ca15ddb3543

• 2 uker senere...
Skrevet

TS her; Takker for svar :)

Skrevet

Jeg har både crocks og MBT i skapet. Bruket Crocks på dagvaktene når det er mye dusjing (da uten sokker) og MBT på kveldsvaktene med strømper. Synes MBT skoene er fantastiske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...