Gå til innhold

Bra hundefor å anbefale?

Gjest Xavia

Anbefalte innlegg

Gjest Xavia

Hunden vår ser ut til å gå lei av foret sitt inni mellom. :( Han er kjempeivrig ved nytt for, men det varer ikke så altfor lenge...Får liksom inntrykk fra fagfolk, at har man valgt seg ut ett for, så bør man holde seg til det. Hva synes dere? Kan jo på en måte forstå at det samme foret dag ut og dag inn blir vel kjedelig, men hunder tenker kanskje ikke sånn..?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår går også lei, men vi bytter ikke for. Vi bare blander i litt saus, hundepølse eller middagsrester så går det vitterligen ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Vi blander også inn "litt av hvert" for å få det til å friste mer. Men, det er vel ikke "farlig" å bytte for? I hvert fall ikke når hunden ser ut til å bry seg.

Vi har vært borti for som absolutt IKKE passa for vår hund, men har prøvd flere andre som han reagerer fint på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytter for regelmessig, men nå i det siste har vi brukt Labb fra Felleskjøpet. Det liker hunden kjempegodt, og siden det ikke virker som han går lei av det bytter vi ikke.....enda :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det viktigste er å ikke bruke vanig matbutikk for.. Erfarer Eukanuba. Er litt tyrt, men varer lenge og hundene liker det (smaks garanti) Vil ikke hunde spise så la den vente. Ikke la maten stå fremme, men ta den vekk! Tispa vår liker å få maten variert med opp-bløt og tørt for.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Purina pro plan og er storfornøyde med det.

Kan ikke skjønne det skal være noe krise å bytte for iblant nei, så lenge hunden tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Tispe ja. Hu er litt lita og ikke noe utstillingseksemplar men vi synes hun er veeldig fin da :)

Du hadde en hanne? Herlige hunder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det er vel ikke "farlig" å bytte for?

Det er ikke farlig, men det er ikke sikkert at det er så veldig sunt.

Hunden skal vende seg til foret og det er ikke bra å bytte for for ofte.

Det beste er om man finner et for som hunden liker og som gir den all den næringen den trenger.

Jeg merker stor forskjell på hunden når vi i perioder har kjøpt butikkfor eller når den av en eller annen grunn ikke har spist skikkelig for. Pelsen blir matt og huden blir tørr. Hunden klør seg ofte.

Om hunden ikke vil spise tørrforet, så la det stå.. den spiser nok når den er sulten. Om det blir skikkelig ille, så prøv et nytt for, men prøv å holde deg til dette. Bland gjerne 50/50 med det gamle foret i en overgangsperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Science Plan - Hills har falt i smak hos vovsen vår. Tidligere fikk han eukanuba, men den bæsjet han veldig mye av og var ikke særlig fornøyd med maten sin. Men nå ser det ut til at det går bedre. Det er smaksgaranti på fòret også, spiser ikke hunden maten kan du levere den tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Har jo fått med meg at flere forprodusenter har denne garantien om at du kan levere tilbake om hunden ikke spiser maten. Er det noen her som har benyttet seg av dette?

Personlig ville jeg ikke latt bikkja mi få slippe å spise maten jeg serverte. Ble den ikke spist, ville han få den servert til neste måltid. En hund sulter da ikke ihjel ved matskåla?? :-? Kanskje jeg er litt for hard mot sussebassen min, men jeg synes det høres så forferdelig ut med kresne hunder som ikke kan spise ditt og ikke datt. At matmor finner ut at foret ikke passer av en eller annen grunn, og bytter det er helt forsåelig.

Synes jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?  

Personlig ville jeg ikke latt bikkja mi få slippe å spise maten jeg serverte. Ble den ikke spist, ville han få den servert til neste måltid. En hund sulter da ikke ihjel ved matskåla??  :-? Kanskje jeg er litt for hard mot sussebassen min, men jeg synes det høres så forferdelig ut med kresne hunder som ikke kan spise ditt og ikke datt. At matmor finner ut at foret ikke passer av en eller annen grunn, og bytter det er helt forsåelig.  

Synes jeg da...

Det finnes faktisk hunder det er vanskelig å få til å spise tørfôr, og har vært borti at de til slutt har blitt så tynne at eieren har vært nødt til å ty til annen mat for å få i de næring. Glad jeg ikke har en slik hund :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Joda, er klar over at det sikkert finnes slike tilfeller, og jeg er også glad for at jeg ikke har en sånn hund.

Men tror du ikke ofte at eierne diller og daller for mye, og at hundene blir kresne fordi de "får lov"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow

Jeg vet at flere i slekta mi er distrubitører men er ikke sikker på hvor det ellers kan kjøpes men jeg skal prøve å finne det ut i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Happy dog?

Høres totalt ukjent ut for meg.... Hvor får en kjøpt det?

Jeg har prøvd det og det er det værste fôret jeg noen gang har vært borti. Ble prøvd ut på et femtitalls bikkjer - uten hell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Hele slekta vår bruker det og vi brukte det på vår hund hele hennes liv... Alle er veldig fornøyde.. Mulig det er flere som heter det samme da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Eukanuba nå men skal bytte til Canadian. Mest fordi jeg skal boikotte Iams, fordi Canadian er litt billigere og lettere for meg å kjøpe.

Har hørt at en hund bør gå på samme for i minst 3 mnd før man ser resultater av foret. Det tar nemlig tid for kroppen å vende seg til nytt for. Så derfor skal en ikke si at hunden min fikk matt pels, løs avføring etc før 2-3 mnd er gått og hundekroppen er tilvent foret. Jeg vil dermed anta at det ikke lønner seg å bytte for i denne perioden.

Om hunden spiser lite så kan det være en ide å kutte ned på mengden og gi mat oftere. Slik at hunden spiser skåla tom ... det har vist noe å si. Så forer du 1 gang om dagen så prøv med to.

Og ikke la maten stå fremme. Bløter du opp foret så skal hunden ikke ha gamle resten ved neste måltid ( noe med at bakteriene får fri flyt i oppbløtet for som står på kjøkkenbenken en hel dag ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...