Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver nå få nr 2. Vi brukte lang tid på nr 1. Etter to års prøving, og til slutt pergokur kom lillejenta vår. Jeg hadde ingen normal syklus før jeg ble gravid (mild for for PCO). Nå derimot ser det ut som kroppen min er "normal", og jeg har både mensen og eggeløsning. Men jeg blir likevel ikke gravid. I tillegg kjenner jeg at jeg synes det er et ork å prøve fordi jeg blir så lei meg hver gang det ikke går. Så vet jeg ikke hvor lenge vi skal prøve før vi går til legen. Men hva kan legen gjøre egentlig? Jeg får vel ikke ny pergokur når syklusen er normal?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at stress kan forhindre deg fra å bli gravid. Prøv å slappe av i noen mnd og ikke tenk på det og se om det gir noen resultater.

Gjest jente8923
Skrevet

Vi prøver nå få nr 2. Vi brukte lang tid på nr 1. Etter to års prøving, og til slutt pergokur kom lillejenta vår. Jeg hadde ingen normal syklus før jeg ble gravid (mild for for PCO). Nå derimot ser det ut som kroppen min er "normal", og jeg har både mensen og eggeløsning. Men jeg blir likevel ikke gravid. I tillegg kjenner jeg at jeg synes det er et ork å prøve fordi jeg blir så lei meg hver gang det ikke går. Så vet jeg ikke hvor lenge vi skal prøve før vi går til legen. Men hva kan legen gjøre egentlig? Jeg får vel ikke ny pergokur når syklusen er normal?

Du kan få ny pergo selv om syklusen er normal. Det er ikke alltid at eggløsningen er "bra nok" eller at den i det hele tatt kommer selv om syklusen er på samme antall dager hver gang. Jeg har hatt en lang periode med stabil syklus, men får likevel pergo. Det er for å gjøre eggløsningen "bedre" og øke sjansene for at egget kan bli befruktet. Jeg vil tro du kan oppsøke legen etter relativt kort tid. Jeg har fått beskjed av min gynekolog at ettersom jeg har PCOS og at jeg med liten sannsynlighet kan få barn uten hjelp kan jeg få hjelp så fort jeg ønsker å få barn. Jeg har prøvd i halvannet år uten hell, også med pergo. I og med at du har brukt lang tid første gangen vil jeg tro at du kan få hjelp ganske tidlig i prøvingen denne gangen. Lykke til!

Gjest jente8923
Skrevet

Har hørt at stress kan forhindre deg fra å bli gravid. Prøv å slappe av i noen mnd og ikke tenk på det og se om det gir noen resultater.

Det der er forresten bare tull. Det skal mye mer enn vanlig stress til for å ødelegge sjansen for å bli gravid.

Skrevet

Det der er forresten bare tull. Det skal mye mer enn vanlig stress til for å ødelegge sjansen for å bli gravid.

Jeg bare sier hva jeg hørte.

Skrevet

Hvor lenge har dere prøvd nå da? Jeg ville nok snakket med legen uansett hadde det vært meg, med tanke på tidligere prøvehistorie. Og om det skulle være for tidlig for legen å tre inn med hjelp, så har dere ihvertfall hatt samtalen, og dere kan komme frem til hvor lenge dere eventuelt må prøve for å få hjelp.

Håper det løser seg, lykke til med prøvingen!

Skrevet

Jeg bare sier hva jeg hørte.

Og nå vet du bedre så du trenger ikke gjenta det.

Anonym poster: f8d6d6513ed992ec1ab91c5f4c5a7d93

Skrevet

Jeg er frisk og har fått påvist eggløsning. Jeg er riktignok noe uregelmessig. Jeg fikk likevel resept på enkel pergo fordi hun mente det ville styrke eggløsningen min. Med førstemann ble vi gravide på første forsøk, nå prøver vi på nr 2 og jeg er i 9 pp nå... Jeg vet vi har truffet el flere ganger.. Jeg har ikm imorgen, så nå gjenstår det å se om det blir noe resultat. Anbefaler deg uansett å ta en prat med legen. Kan hende det ikke er mer enn en enkel kur som skal til! :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...