Gå til innhold

Vet du hvor pengene dine går hen? Nettbankposter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du fortelle hvor pengene dine tok veien ved å se på merknadene i nettbanken din? Det hender at jeg noen ganger må tenke meg om fordi jeg ikke husker, så når jeg kommer på det, tenker jeg at det kanskje ikke var å så nødvendig å bruke 100kr på ditt eller datt.

Det blir liksom litt mer reellt når en ser det på "papiret", lettere å se hvor pengene forsvinner og om man kunne spart seg den utgiften :)

Anonym poster: 986753ce48c2c2cef2ae4fea0fff65c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som oftest kan jeg gjenfortelle alt på merknadene, og det er jeg veldig glad for!

Men jeg lurer på å prøve meg på sånt samle-kvitteringer-og-ser-hvor-mye-drit-jeg-kjøper-system etter nyttår for å se hva jeg faktisk kan kutte ned på. Interessant eksperiment om ikke annet.

Skrevet

Ja, det kan jeg stort sett alltid. Sjekker nettbanken jevnlig og lever også etter budsjett, som igjen gjør at jeg føler jeg har relativt god kontroll.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Nei, det gidder jeg sjeldent. Skal man gjøre det må man ta vare på alle kvitteringer og føre et regnskap og så avstemme det med kontobevegelsene.

Jeg føler jeg har nok kontroll ved å passe på totalsummene og føler jeg har "god" trygghet i at jeg begrenser hvor mye som er tilgjengelig på konto som jeg har betalingskort knyttet til.

Skrevet

Jeg hadde et kvitterings- og regnskapssystem tidligere som jeg lærte mye av. Nå sjekker jeg i nettbanken istedet. Har god kontroll, i motsetning til mange.

Skrevet

Jeg er innom begge brukskontoene, og ser over alle transaksjoner en gang i uka. Mest med tanke på feil og svindel, og for å sjekke at alle e-faktura blir betalt, og at trekk til lån og sparing går som planlagt.

Jeg har aldri ført regnskap, eller avstemt kontoutskrifter. Jeg har i stedet et veldig bevisst forhold til når jeg drar kortet. Jeg tenker alltid "er dette verdt det", og sjekker priser før jeg legger ting i handlevognen, og tenker meg om to ganger før jeg kjøper et nytt plagg.

Skrevet

Kan du fortelle hvor pengene dine tok veien ved å se på merknadene i nettbanken din? Det hender at jeg noen ganger må tenke meg om fordi jeg ikke husker, så når jeg kommer på det, tenker jeg at det kanskje ikke var å så nødvendig å bruke 100kr på ditt eller datt.

Det blir liksom litt mer reellt når en ser det på "papiret", lettere å se hvor pengene forsvinner og om man kunne spart seg den utgiften :)

Anonym poster: 986753ce48c2c2cef2ae4fea0fff65c9

Ja, jeg skriver opp fortløpende det jeg bruker, sånn at jeg har kontroll på visaregningen.

Anonym poster: ffc641cd5b100eac6b54fa834faedd87

Skrevet

Ja, i all hovedsak.

Men ved noen anledninger har jeg måttet tenke og resonere meg frem til hvor jeg hadde dratt kortet. Noen innvandrerbutikker, kebabrestauranter, o.l. har sin kortterminal registrert på et helt annen firmanavn adresse enn der jeg brukte kortet.

Skrevet

Må si jeg noen ganger har lurt fælt på hva det er jeg har brukt penger på, men da handler det om internettkjøp, ikke kjøp i butikk. Der har jeg grei oversikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...