Gå til innhold

Hva syns dere om dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leier et stall sammen med eierens hest. Nå er det slik at det allerede har starter med konflikter, selv om jeg egentlig bare tålererer alt. hun er slitsom å samarbeide med. Jeg bor 7 km avstand fra der stallen er, og nå er det slik at jeg må ta 7 dager inn og utslipp mens ho igjen tar 3 dager.

Begynner å bli veldig slitsomt å kjøre så langt hver morgen når hun selv bor rett ved siden av. ikke nok med det, vis jeg ikke kan komme en kveld for innslipp, Noe som kan bli litt vanskelig engang i blandt når jeg ikke har lappen.

så krever hun at jeg måkker boksen til hesten hennes, og forer han itillegg til at jeg tar en extra dag inn og utslipp. Hennes taktikk er å måkke boksen min når hun selv føler for det, (eller hun ber stalljentene gjøre det for selv gjør hun ingenting), for så å kreve at jeg igjen måkker hennes dager når hun måtte trenge det. Det føler jeg er litt i overkant, det er som å dra på jobb hvor du ikke er annsatt for så å kreve lønning. Jeg trenger jo ikke at dem måkker min boks når jeg allikavel må komme dit hverdag, og da blir det bare slitsomt for meg å måkke to bokser flere ganger i uka på hennes dager også.

er mange småting jeg blir sliten av...dessuten skal hun ha peng for ditten og datten itillegg til stalleie såklart.

kan ikke flytte hesten engang, og det virker som at hun utnytter det til de grader, Kan desverre ikke si noe pga det....hva burde jeg gjøre?

Anonym poster: ee435ea3dafa51fa8be1ce84f873da96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett deg ned og lag en konkret kontrakt med henne, dette er bare tull, dessverre finnes det mange useriøse stalleiere der ute.

Anonym poster: 92787f1413118fa17db8893de12c9678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står i avtalen dere i mellom? Du må regne med å ta ekstra mye, siden du bare er leietaker. At eier bor rett ved er ikke et argument. Hva med å skaffe seg stallplass nærmere hjemme?

Anonym poster: a679b129372aff614b29229d6e64a747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en typisk utnyttings-situasjon ovenfor leietaker. Har du underskrevet noen kontrakt, så dere har en skriftlig avtale? Hva ble bestemt når du flyttet hesten din? Og hvor gammel er du? Punkt nummer en er å ha skriftlig kontrakt dere begge er enige i som man kan gå tilbake til hvis det skulle bli noen konflikter, som det i ditt tilfelle tydeligvis har blitt. Det greieste er vel å gå rett i sakens kjerne og snakke med henne, men skjønner at dette kan være vanskelig både fordi det er en ubehagelig situasjon, og fordi dere kanskje vil ha vanskeligheter med å komme til enighet. Et sted må en i alle fall begynne. Hadde jeg vært deg hadde jeg muligens sett etter ny stallplass, hvis det finnes noen alternativer i området... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leier et stall sammen med eierens hest.

Anonym poster: ee435ea3dafa51fa8be1ce84f873da96

Skjønner at det kan bli konflikter da ja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...