Gjest DrManhattan Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Jeg elsker Julen, det er den høytiden/feiringen jeg holder høyest og som frembringer en barnlig glede i meg. Mens jeg ellers er en åpen og 'laid back' person så blir jeg ultrakonservativ når Julen nærmer seg, så konservativ at jeg nesten blir fascistisk i min total mangel på forståelse for de som velger en anerledes Jul. Jeg forstår om noen ikke liker det jeg skriver så jeg lar denne tråden heller bli et sted for deg til å lette på trykket på alt som irriterer deg i denne adventstid, om du elsker eller hater Julen. Så til det som får meg til å se rødt: Jeg hater for det første de som klager på julen, om alt stress og hvor slitsomt det er, hvor lite de ønsker å møte familie, hvor stort ork det er med gaver og bla bla bla, de begynner første Søndag i Advent og slutter ikke å syte før 13de dag Jul. Jeg hater disse som prøver det de kan for å få meg til å ha dårlig samvittighet når Julen ringes inn, de som hele tiden prakker på meg bilder og historier om enkefru Henriksen som har ingen å gå til, og må feire Julen alene, slik at jeg burde skamme meg for å ha en stor familie. Om de sultne og fattige i den 3de verden som 'Don't know it's Christmas' slik at jeg helst ikke skal nyte julegodter og pinnekjøttet. Om de barna som har alkoholiserte foreldre og gruer seg til Jul slik at jeg burde føle sorg og skam når jeg nipper til akeviten. (Det er ikke enkefru Henriksen, de fattige eller de barn som gruer seg til Jul jeg misliker) Jeg hater disse urbane hippiene som forteller meg om hvor miljø-ødeleggende Julen er med sitt overflod, disse småborgerlige veganere som sitter der med sitt henna fargede hår og ring i nesen, og som sier til meg jeg er en barbarer og morder fordi jeg ønsker mitt ribbesvor sprøtt og saftig, de som ikke kjøper julegaver eller har juletre fordi Gaia blør hver gang vi unner oss noe. Helst skal vi gjøre som dem og sitte i mørket og spise soyaribbe og føle seg moralsk overlegne fordi de ikke har noe luksus. Jeg hater disse Frperne som hele tiden klager på hvor mye Muslimene ødelegger den tradisjonelle norske Julen med sin islmamifisering av samfunnet men som selv pakker ned plastikk juletreet, kjøpt på Europris, og stikker til Cran Canaria for å feire den 'norske' Julen på ei badestrand mens de drikker seg fulle på billig øl og barna gråter fordi de ikke tror julenissen finner dem. Og til sist så hater jeg disse interiørbloggerene som kjøper sedertre til tusenlappen og pynter det med minimalistisk pynt og tar bilder av det slik at de kan sette griller i hodet på norske kvinner som neste år vil ha det samme. Det ble litt mye, ikke ta det for personlig og føl fri til å klage på sånne som meg også 22
søstertusenfryd Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Dettte var underholdende lesing! Skulle kanskje vært postet skråblikk og generaliseringer? Uansett; lukk ørene for det du føler tar fra deg julegleden.Og kos deg med sprø svor.pinnekjøtt og alt det andre! En god jul til DEG!
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Jeg hater disse Frperne som hele tiden klager på hvor mye Muslimene ødelegger den tradisjonelle norske Julen med sin islmamifisering av samfunnet men som selv pakker ned plastikk juletreet, kjøpt på Europris, og stikker til Cran Canaria for å feire den 'norske' Julen på ei badestrand mens de drikker seg fulle på billig øl og barna gråter fordi de ikke tror julenissen finner dem. Hvorfor fremhever du Frp-velgere her? Er disse tingene du nevner særegent for Frp? Eller er det nok et patetisk forsøk på å sverte partiet og dets velgere? Jeg kjenner en SP-er som misliker masseinnvandring og dekulturaliseringen i Norge, som bor i Thailand store deler av året. Anonym poster: d664a053b048d762b08af0fa61b2d50d 3
Amens Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Tror neppe Gaia blør noe særlig av at man hugger ned ett tre. Trær er faktisk en fornybar ressurs, de vokser faktisk, ja, som trær;) Bare ikke ikke ta urskog... Litt utblåsning må vi tåle. Det er tross alt ett internett forum^_^
Blåklokke Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 DrManhattan: Dette var stor lesing, poeng for timing, forum og iakttagelsesevne. Spikeren på hodet! 2
Gjest DrManhattan Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 Hvorfor fremhever du Frp-velgere her? Er disse tingene du nevner særegent for Frp? Eller er det nok et patetisk forsøk på å sverte partiet og dets velgere? Jeg kjenner en SP-er som misliker masseinnvandring og dekulturaliseringen i Norge, som bor i Thailand store deler av året. Anonym poster: d664a053b048d762b08af0fa61b2d50d Som sagt, ikke ta det for personlig, jeg kommer fra FrP-land så jeg skriver om det jeg kjenner. Dessuten så kaller jeg jo meg selv julefascisten så jeg fremstiller meg selv i et noe dårlig lys. God Jul mann 1
Tabris Skrevet 13. desember 2012 #7 Skrevet 13. desember 2012 Kjenner jeg er litt enig, jeg. Det virker som om det har blitt "kult" for noen å klage på hvor mye de misliker julen, og hvor fælt det er at de føler de blir "tvunget til å kose seg" (huff, så fælt). Klaging på hvor materielt det er, klaging på at de må kose seg, klaging på snøen - jeg får lyst til å gi dem en skikkelig Sånn, det var godt å få det ut. :happy: 1
Karenina Skrevet 14. desember 2012 #8 Skrevet 14. desember 2012 (endret) Hvorfor fremhever du Frp-velgere her? Er disse tingene du nevner særegent for Frp? Eller er det nok et patetisk forsøk på å sverte partiet og dets velgere? Jeg kjenner en SP-er som misliker masseinnvandring og dekulturaliseringen i Norge, som bor i Thailand store deler av året. Anonym poster: d664a053b048d762b08af0fa61b2d50d FrP er vel det eneste politiske partiet som har lokallag utenfor norske landegrenser, og tilfeldigvis har de et lokallag på Gran Canaria.. Edit: feil, AP har også. Men FrP var først! Ellers: knall lesing, jeg lo godt! Endret 14. desember 2012 av Marsupilami
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #9 Skrevet 14. desember 2012 Så hjertens enig. Har et par slektninger som jeg av diverse grunner har sluttet å feire jul med. De gjør et stort poeng av at julegaven deres er å gi penger til en veldedig organisasjon. Og beløpet overgår selvsagt langt det folk flest bruker på julegaver. Greit det - men det er visst veldig viktig å informere alle om hvor mye de har gitt (også i julebrevene). I mine øyne er det ingenting annet enn selvtilfreds skryt. Kun for å demonstrere at de synes vi andre er noen materialistiske overfladiske tullinger. Drit i at vi gir penger og deltar i dugnader for veldedige saker ellers i året. Drit i at de selv stadig bytter ut bilene og pusser opp huset fordi det er godt med litt forandring. Hykleriet lenge leve. Det er en uffing og akking over alt det unødvendige tøvet man sitter og pakker opp. "Har ikke du nok smykker fra før", "Jeg vet om en liten gutt i Bolivia som ville hatt veldig god bruk for en genser.." ER SÅ TRIVELIG, SÅ Anonym poster: df24fc7ca6895d7f40e62a7008b44cf9 2
Tabris Skrevet 14. desember 2012 #10 Skrevet 14. desember 2012 (endret) Sitter de og sier sånt mens man pakker opp gaver? Endret 14. desember 2012 av Tabris
Gjest GjesteModerator Skrevet 14. desember 2012 #12 Skrevet 14. desember 2012 Hater reklamene på TV om at 17 millioner norske barn gruer seg til jul. Politiske reklamer er tydeligvis lov i jula, ihvertfall dersom budskapet er PK nok. Hvis jeg blir rik en gang, skal jeg svi av penger på å kjøre mot-reklamer om at jula ikke er det samme uten alkohol og at noen barn syns det er morro når foreldrene blir litt brisne. Bare for å irritere PK-mafiaen.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #13 Skrevet 14. desember 2012 Det er ikke 17 millioner mennesker i norge....... måtte bare.. Anonym poster: f046473823ce22706a10ee501abcfdbd
Gjest DrManhattan Skrevet 14. desember 2012 #14 Skrevet 14. desember 2012 Det er ikke 17 millioner mennesker i norge....... måtte bare.. Anonym poster: f046473823ce22706a10ee501abcfdbd Tror personen brukte overdrivelse som et virkemiddel for å få frem et poeng...måtte bare
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #15 Skrevet 14. desember 2012 Sitter de og sier sånt mens man pakker opp gaver? I kid you not De ter seg som om det bare er en helt naturlig reaksjon da de er oppriktig fascinert av "vanviddet". Vanskelig å beskrive, minner meg litt om når barn spør tykke damer om de har en baby inni der. Anonym poster: df24fc7ca6895d7f40e62a7008b44cf9
Cho Kon It Skrevet 14. desember 2012 #16 Skrevet 14. desember 2012 Hater reklamene på TV om at 17 millioner norske barn gruer seg til jul. Politiske reklamer er tydeligvis lov i jula, ihvertfall dersom budskapet er PK nok. Hvis jeg blir rik en gang, skal jeg svi av penger på å kjøre mot-reklamer om at jula ikke er det samme uten alkohol og at noen barn syns det er morro når foreldrene blir litt brisne. Bare for å irritere PK-mafiaen. Det er faktisk ikke lov å sende kommersielle reklamer på helligdager. Jeg greier ikke la vær å lukke øynene på de "verste" og så får jeg så dårlig samvittighet etterpå
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #17 Skrevet 14. desember 2012 Jeg skrur av lyden og tenker på eller Ja, sorry altså. Hører ikke et pøkk de andre 360 dagene i året, men i høytidene, daaaa ja. Hadde kanalene giddet å gi dem litt gratisplass ellers også så hadde de faktisk bidratt med noe de og, ikke bare når det uansett er reklameforbud og de ikke har noe å tape. Anonym poster: df24fc7ca6895d7f40e62a7008b44cf9
Nuffen Skrevet 14. desember 2012 #18 Skrevet 14. desember 2012 Jeg hater folk som hater folk som hater julen.
Gjest DrManhattan Skrevet 14. desember 2012 #19 Skrevet 14. desember 2012 Jeg hater folk som hater folk som hater julen. Jeg hater folk som hater folk som hater folk som hater julen
Nuffen Skrevet 15. desember 2012 #20 Skrevet 15. desember 2012 Jeg hater folk som hater folk som hater folk som hater julen Oi sann! Og da falt jeg plutselig av :-P . Ble litt for komplisert. Kanskje vi får med flere som kan gjøre det enda verre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå