Gjest Purple Skrevet 9. mars 2004 #1 Skrevet 9. mars 2004 Jeg var ute på ski i helga, i strålende sol. Smurte meg selvfølgelig ikke med solkrem, dum som jeg er... Og nå har huden min blitt skikkelig stygg, ser ut som den er full av små kviser (små hvite prikker). Har fått dette før en gang også, på brystet, etter soling uten solkrem. Kan jo nevne at jeg bruker Diane p-piller pga uren hud, og de hjelper veldig bra. Kan de ha noen innvirkning slik at jeg plutselig ikke såler sol?Eller er det en form for soleksem? Noen som har noen forslag om hva jeg skal gjøre for å få det bort? Må jeg bare vente til det forsvinner av seg selv, eller kan jeg gøre noe med det? Prøver å dekke over med foundation, men det ser ikke bra ut... :veldigsur:
Gjest anneline Skrevet 9. mars 2004 #2 Skrevet 9. mars 2004 Hvis det er soleksem og ikke 'uren hud' så må du bare vente til huden roer seg igjen. Det hjelper litt med aloe vera, og prøv å unngå fuktighetskremer som er sterkt parfymerte som kan gjøre det verre. Spis c-vitaminer og ekstra kalk som kan få eksemen til å gå fortere bort. Noen bruker også tomatskiver for å lindre eksemen, noe som er verdt å prøve ettersom tomater er billige og ikke kan skade huden din mer. Det klør mye, men prøv å ikke klø deg halvt ihjel, da tar det bare lengre tid å bli bra igjen ettersom huden blir ytterligere irritert. Husk å ikke utsett huden for mer sol akkurat nå uten at du er veldig beskyttet. Det kan ta alt fra dager til uker før huden roer seg igjen, kanskje det går litt kjappere på ansiktshud som jo kanskje er mer herdet enn f.eks huden på brystet. Huden blir like fin som før hvis du ikke klorer den opp. Håper du ikke har det altfor ille!
Gjest Xavia Skrevet 9. mars 2004 #3 Skrevet 9. mars 2004 Jeg har fått lignende på brystet hvis jeg har solt meg med for lav faktor. Du sier du ikke brukte faktor i ansiktet, for meg synes jeg det høres ut som soleksem. Bruk ALLTID solkrem, men det vet du sikkert.... :-) Man blir ikke penere jo brunere man er.
Gjest anneline Skrevet 9. mars 2004 #4 Skrevet 9. mars 2004 Sol og sne er en kraftig kombinasjon for vinterhud, så på slike turer ville jeg ikke hatt noe mindre enn faktor 30 i ansiktet, gjerne høyere. Du får faktisk litt farge med solfaktor også, og selvbruner er jo også ypperlig hvis man føler seg blek. Sjekket litt og hydrokortisonsalve ble også anbefalt hvis man har soleksem. Spør på apoteket!
Gjest Cuddly Skrevet 9. mars 2004 #5 Skrevet 9. mars 2004 Jeg brukte Diane en kort periode for noen år tilbake, og da fikk jeg noen mørke pigmentflekker som jeg fortsatt sliter med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå