Persille Skrevet 13. desember 2012 #1 Skrevet 13. desember 2012 Er det noen her inne som isåfall kan gi meg svar på et par spørsmål? Jeg har tenkt til å lese Anna Karenina over juleferien. Det er til et skoleprosjekt og jeg har litt over en måned på meg hvis jeg begynner nå. Rent praktisk lurer jeg på; er boken veldig lang? Er den tung? (dvs slitsom å lese, perioder med lite fremgang i handlingen.) Jeg har heller ikke forstått helt det med del 1 og del 2(spurte på skolebiblioteket og fikk beskjed om at del 1 var lånt ut)... er det to forskjellige bøker eller er bare boken delt i to, altså, må jeg lese begge "delene"? På forhånd takk!
skruf Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Jeg har lest den flere ganger, liker den veldig godt:) Synes ikke selv den er spesielt tung å lese, men det kommer litt av på hva du er vant med å lese fra før. Boken er i del 1 og del 2 ja, så du må nok lese den første boken først:)
Wonders Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 har ikke helt falt for den , så jeg har bare skumlest på baksiden...
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Jeg likte den veldig godt. Jeg synes ikke den er tung, ei heller er den lang. Når de snakker om "del 1 og del 2", så sier det seg vel selv at ja, boken er delt opp i flere bøker. Du må begynne må del 1, og så lese del 2. Anonym poster: c9ffe6216d26f6edb483778d84fa069a
Gjest Mandalas Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 Jeg syns den var litt tung. Litt tungt språk også er det litt forvirrende at de samme personene henvises til med ulike navn iblant.
Gjest Bond Skrevet 14. desember 2012 #6 Skrevet 14. desember 2012 Leste den på nytt ikke så lenge siden faktisk. Om du er vant med russiske klassikere, er den ikke blant de tyngste - men om man ikke har lest mye russisk litteratur kan navnene være noe forvirrende i begynnelsen. Så spørs litt hva utgangspunktet ditt er. Og man må nok begynne med bok 1
Minya Skrevet 18. desember 2012 #7 Skrevet 18. desember 2012 Den er overraskende lettlest i forhold til mange av de andre russerne, men det kommer jo også litt an på hvor godt/fort/lett du leser selv til vanlig.
up! Skrevet 18. desember 2012 #8 Skrevet 18. desember 2012 Å, jeg liker den SÅ godt Du må lese bok 1 først ja, hvis ikke havner du bare midt i handlingen. Som med de fleste store, klassiske romanene kan de første hundre sidene være litt tungrodde, med mye personbeskriveler og man får ikke helt tak på handlingen. Og så plutselig er man bare slukt, og man engasjerer seg mye mer med karakterene enn i andre bøker, nettopp fordi man har fått så mye forhistorie. Anna Karenina gjorde dypt inntrykk på meg den gangen jeg leste den. Kos deg
Annabanna Skrevet 20. desember 2012 #10 Skrevet 20. desember 2012 Om du synes den er tung kommer litt an på hvor mye du leser til vanlig. Om man ser på lengden husker jeg at den er på rundt 1000 sider. Men fortvil ikke, når man kommer inn i den går sidene fort unna. Som andre har nevnt kan navnene skape litt forvirring, da det brukes fornavn, mellomnavn, kallenavn osv. om hverandre om samme person. Det er også deler av boken som kan være tyngre enn andre deler, som når det skrives om byråkrati kontra landsbygda. Det er en veldig god bok, og du kan få mye ut av den. God lesing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå