Gå til innhold

Skal kjøpe iPad til samboeren i julegave: 16 eller 32gb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, skal jeg kjøpe iPad til samboeren min i julegave! :) Han kommer nok mest til å bruke den til spill, surfing og musikk. Kanskje se film hvis han reiser... men tror ikke han kommer til å bruke den til det så mye.

Tenkte da å kjøpe denne med 16gb: http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/IPADMMD510KNA/ipad-med-retina-skjerm-16-gb-wi-fi-sort

Jeg sparer jo rundt 700,- på å kjøpe 16gb...Men hva tenker dere som har iPad, er det nok? Jeg kan ikke så mye om gb så det sier meg ikke så mye.

Håper noen kan svare meg på dette :)

Anonym poster: 8c5bd1d93a14db0740299f057997354a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er egentlig svært vanskelig å si hva han trenger, så det beste tipset jeg kan gi er å kjøpe en 16GB på Elkjøp så tett inntil julaften du kan, slik at han får flest mulig dager til å bestemme seg hvorvidt det er nok med 16GB eller ikke, og om han føler at han trenger 32GB så benytter han seg bare av de den fine 30 dagers returretten Elkjøp tilbyr.

Da kan han bare levere inn 16GB versjonen og betale mellomlegget for 32GB versjonen.

Det er egentlig alt for mange versjoner av Ipad på markedet i disse dager, du har 2. generasjon, 3. generasjon, 4. gererasjon og Ipad mini og alle varianter på hver av disse hva angår lagringskapasitet og Wi-Fi/3G/4G, så kan være greit å gi han muligheten til å bytte til en annen versjon om han ønsker det.

Gjest Trappetroll
Skrevet

Jeg har 16 GB og er fornøyd med det :)

Kommer litt an på hvor mye han kommer til å lagre på det osv.

Skrevet

Jeg har selv en på 16 og tror jeg vil klare meg fint på det. Laster da ned litt spill og har litt filmer/serier på for å se når jeg pendler. Har vel en 10 gb ledig sist jeg sjekka. Kjæresten derimot måtte ha 32 og mener at 16 ikke ville vært nok. Han laster ned spill i større grad enn meg, i tillegg til musikk apper etc, og også musikk på iTunes.

Så hvor mye han trenger kommer helt an på forbruket. Jeg selv mener at 16 nok er passelig for de fleste, men igjen - det kommer jo an på bruken. Sletter man aldri apper, selv om de brukes sjelden, så fylles den jo relativt raskt opp.

Skrevet

Og jeg tenker andre veien jeg da! At det koster trossalt bare 700 kr for dobbelt så mye plass, og jeg ville dermed gått for den store!

Skrevet

Bigger is better ;) Jeg hadde også betalt de ekstra 700 for 32GB.

Skrevet

Vel,min erfaring ble at jeg må ha den største. Jeg hadde først den minste iPaden og den minste iPhonen....så laster du ned litt podcaster,litt musikk,noen spill,et par bøker og tar et par bilder og vips så var de stappfulle og jeg måtte til å slette apps.

Dersom han liker dette brettet vil han bruke det mer enn du tror. Det er min erfaring.

Dersom han ikke liker Apple sine ting vil han selge det kjapt videre.

Skrevet

Har selv en 32 GB iPad, og er meget fornøyd. Bruker den til noe tilsvarende som TS sin samboer. Så greit med nok lagringskapasitet.

Eventuelt en 16 GB med 3G dersom han reiser mye, og vil surfe på internett.

Skrevet

Tusen takk for svar! Må si jeg heller mest mot 32gb nå. Han bruker spotify mye, og å ha offline playlist tar vel opp litt plass. 700 kr er mye for meg, jeg er student og har spart opp nesten 4000 til julegaven hans fordi jeg vet han ønsker seg en iPad sånn. :) Så de 700 ekstra for 32gb svir litt på pengeboka.

Hva er fordelene med å ha 3g, bortsett fra å ha eget simkort til iPaden? :) Det tror jeg ikke han kommer til å gidde, han har smart telefon.

Anonym poster: 8c5bd1d93a14db0740299f057997354a

Skrevet

3G er bare nett! Så hvis han har smart telefon trenger han det neppe! Da kan han i verstefall bruke mobilen som router!

Skrevet

De "fleste" bruker vel bare wlan, eller mobilt bredbånd.

Skrevet

32 GB er kjekt å ha, men når du er i en situasjon der 700,- faktisk har litt å si er det strengt tatt ikke nødvendig. Han klarer seg helt fint med 16 GB, må kanskje bare prioritere litt heller. Du kan jo høre på forslaget om å kjøpe den nærme jul, så kan han heller bytte hvis han vil ha 32 GB. Han skjønner jo at det blir dyrt for en student han også (ellers så hadde han vel kjøpt det selv for lengs).

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...