Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som studerer master men som studerer fra en annen by, altså avstandsstudier?

Studerer dere deltid eller heltid?

Kunne studiestedet tilpasse det, altså lite oppmøte osv?

Jobber dere ved siden av?

Går det greit med reising til studiebyen av og til (om dette er tilfelle)?

Har lyst til å studere master og håper at et slikt opplegg hadde fungert for meg siden jeg har en grei jobb i hjembyen og kan ikke flytte..

Anonym poster: ff502956fdcffb1d9ca83aef8fef3222

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir altfor vagt å svare på. Det kommer jo helt an på hva du studerer, er det obligatorisk oppmøte og reiseveien til den andre byen.

Anonym poster: 6630eac444e372507c73014c18eb6033

Skrevet

Det blir altfor vagt å svare på. Det kommer jo helt an på hva du studerer, er det obligatorisk oppmøte og reiseveien til den andre byen.

Anonym poster: 6630eac444e372507c73014c18eb6033

Jeg er bare ute etter andre sine erfaringer, så spørsmålet var rettet mot dem som tar/har tatt master uten å bo i studiebyen:)

Ts

Skrevet

Er jo en del samlingsbaserte og nettbaserte mastergrader man kan ta.

Anonym poster: 004237681c5646df0940a12b354ebe9c

Gjest Daenerys
Skrevet (endret)

Jeg bodde i studiebyen mens jeg tok bachelorgraden, men flyttet vekk i sommer.

Studerer dere deltid eller heltid? Heltid.

Kunne studiestedet tilpasse det, altså lite oppmøte osv? Studiet mitt har lite oppmøte, svært lite obligatorisk, og lite undervisning. Jeg reiser inn når jeg føler det er nødvendig, dvs type 2 forelesninger på rad.

Jobber dere ved siden av? Ja.

Går det greit med reising til studiebyen av og til (om dette er tilfelle)? Ja, men det er litt slitsomt, lang reisevei (tog eller fly).

Altså, det er ingen dans på roser. Du har ikke fagmiljøet rundt deg, det krever mer penger og litt logistikk for å få alt til å passe sammen. Men for min del er det billigere å bo der jeg bor nå og pendle, enn å bo i studiebyen. Foreløpig fungerer det bra, og andre år av masteren blir det lite pendling.

Endret av Daenerys
Skrevet

Takk for respons Daenerys:) Tror pendling blir løsningen på at jeg kan ta mastergrad, har bodd i en annen by for bacheloren så flyttet hjem for å jobbe litt, har funnet ut at jeg vil gjerne ta mastergrad for å utvikle mine muligheter. Siden jeg jobber tjener jeg opp endel for pendlingen også..

Flere erfaringer? Gjerne også dere som tar enkeltemner/bachelor og pendler?

Anonym poster: ff502956fdcffb1d9ca83aef8fef3222

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...