Asso Skrevet 12. desember 2012 #1 Skrevet 12. desember 2012 Jeg ser her inne på forumet og blant venner og slikt at det er så mange i forhold som krangler, og ofte er kranglene ganske heftige.. Jeg og kjæresten min har aldri hatt en krangel på det året vi har vært sammen, og jeg ser folk som så vidt har vært sammen i 3 måneder som krangler som bare det.. Synes litt synd i par som krangler. Hva er det som gjør at folk krangler? Klarer dere ikke å kommunisere på en annen måte? Blir dere provosert av hverandre? Hva er det? 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #2 Skrevet 13. desember 2012 Vi har vært sammen i mange år, men krangler ekstremt sjeldent. Det kan avogtil bli noen litt heftige diskusjoner(basert på uenighet og med følelser innblandet) - men aldri mer. Og vi legger oss aldri uten å være venner igjen(les; makeupsex:P) Det handler vel om at vi er relativt avbalanserte emosjonelt begge to, ønsker hverandre det beste, og ikke ser unyttig krangling som spesielt hensiktsmessig. Tror nok ingen av oss hadde trivdes i et forhold hvor det var mye negativ stemning. Anonym poster: 3a4437343c41f19aa5578cccfa05af37 2
Gjest Chin Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Noen ganger er man bare uenige. Vi krangler veldig sjeldent. Å ikke krangle overhodet tror jeg kan være like usunt som å krangle konstant. 14
lillemeg90 Skrevet 13. desember 2012 #4 Skrevet 13. desember 2012 Vi kranglet ikke det første året, men etterpå har vi kranglet/diskutert innimellom for ulike ting. Jeg vil tro det er sunt krangle så lenge man egentlig ikke har noe å krangle om. Som f.eks utroskap eller lignende. Forholdet vårt er mye bedre når vi krangler enn ikke. Alle par har vel joen uenigheter, og når man bor sammen så er det helt normalt å gå hverandre på nervene innimellom. Hos oss er kranglene korte, og ingen er langsure. Legger oss ikke sinte:)
Ananas. Skrevet 13. desember 2012 #5 Skrevet 13. desember 2012 Vi har vært sammen i fire år, samboere i to, og krangler ikke. Men vi er veldig flinke til å snakke om ting hvis det er noe. Vi hever ikke stemmen, snakker ikke stygt om hverandre eller er usaklige, men så er vi heller ikke mennesker som gjør dette i andre sammenhenger. og da eksalerer det aldri til noen krangel. Det vi er uenige om eller misfornøyde med tar vi en prat om, og jeg har enda ikke opplevd at vi ikke klarer å bli enige om noe som begge kan leve med. Er ikke bekymret for at vi ikke krangler - men hadde nok vært det om det at vi ikke krangler hadde gjort at vi ikke hadde tatt opp uenigheter eller ting som plager oss i forholdet.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 Vi krangler veldig lite. Kanskje fordi vi er enig om stort sett det meste, og når vi ikke er det, gir vi oss veldig lett. Anonym poster: f31313769bb7d626df24accf754b974c
MissCoverdale Skrevet 13. desember 2012 #7 Skrevet 13. desember 2012 Hva kjennetegner egentlig en krangel? Vi har vært sammen i over 4 år, og samboere i 2. Klart vi kan være uenige med hverandre, eller irriterte for den andre parten gjør samme dumme ting for ørtende gang, men vi hever aldri stemmen, vi smeller ikke med dører, kaller hverandre for stygge ting, o.l. Som regel setter vi oss ned hvis det er noe som er verdt å snakke om. Eventuelt banner jeg litt for meg selv over skitne sokker alle veier, og han over sminkerester rundt vasken;) Er det krangling? 1
Lillah Skrevet 13. desember 2012 #8 Skrevet 13. desember 2012 Vi krangler aldri. Har rett og slett ikke noe å krangle om, og har det veldig bra sammen. Om jeg så hadde gått inn for det, så tror jeg ikke det hadde gått - for han er såå rolig.. Ikke engang når jeg ødela kjøkkengulvet ble han sur.. "Du gjorde det jo ikke med vilje".. Hender det smeller herfra, men sjeldent.
LivetPåNytt Skrevet 13. desember 2012 #9 Skrevet 13. desember 2012 Vi krangler aldri, men vi har diskusjoner. Men det er ofte da om sånne småting. Men vi legger oss heller aldri sinte på hverandre, vi ordner alltid opp. Tror det er sunt å diskutere litt, da blir man også bedre kjent med hverandre og vet hvor grensen går hos hverandre :-)
Gjest *Maja* Skrevet 13. desember 2012 #10 Skrevet 13. desember 2012 Her er det fyr og flammer i blandt. Haha! Når de to staeste personene i verden gifter seg så må en slippe litt steam iblandt Men vi holder ikke på lenge, ingen er langsinte og som oftest ender det i make up sex(hehehehehe). Men som oftest er det heftige diskusjoner. Krangling skjer ekstremt sjeldent, men jeg har nok hevet stemmen noen ganger ja. Må være de asiatiske hissige genene mine eller noe. Mannen er overbevist om at om jeg hadde snakket vietnamesisk så hadde jeg sikkert skjelt han ut på det språket hver gang jeg var sinna. Haha! Vært sammen i snart 6 år, lykkelig gift i snart 4 år 1
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2012 #11 Skrevet 13. desember 2012 Vi krangler endel, men vi har veldig sterke følelser for hverandre. Vi er emosjonelle og lidenskapelige...mulig en av grunnene? Jeg må ha en jeg kan bryne meg på, ikke bare en som jatter med i alt jeg sier og gjør, sånn blir man og mer kjent med hverandre og ikke minst seg selv.., trygge på hverandre. Tror og det er sundt å krangle, få ut frustrasjon.., men det finnes selvsagt ei grense..Noen ganger kan det bli for mye. Vi er og begge veldig sta, sterke personligheter... Å aldri krangle tror jeg ikke er bra...som om der ikke er noe temperatur, sterke følelser..Man trenger litt motstand for å føle innimellom.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2012 #12 Skrevet 13. desember 2012 Vi krangler endel, men vi har veldig sterke følelser for hverandre. Vi er emosjonelle og lidenskapelige...mulig en av grunnene? Jeg må ha en jeg kan bryne meg på, ikke bare en som jatter med i alt jeg sier og gjør, sånn blir man og mer kjent med hverandre og ikke minst seg selv.., trygge på hverandre. Tror og det er sundt å krangle, få ut frustrasjon.., men det finnes selvsagt ei grense..Noen ganger kan det bli for mye. Vi er og begge veldig sta, sterke personligheter... Å aldri krangle tror jeg ikke er bra...som om der ikke er noe temperatur, sterke følelser..Man trenger litt motstand for å føle innimellom!
dobri123 Skrevet 13. desember 2012 #13 Skrevet 13. desember 2012 Vi kan krangle til tider, men mest diskusjoner. Har er tidligere forhold bak oss sammen, og denne gangen holdt på siden August og vært sammen siden oktober. Vi kan være uenige, ha forskjellige meninger og følelser om ting og diskutere det slik at vi kommer til en enighet. Men sjeldent noen stor krangel.
skreppamedleppa Skrevet 13. desember 2012 #14 Skrevet 13. desember 2012 Jeg vil ikke si vi krangler mye nei. I løpet av 7 år har det vært en krangel, eller det jeg vil definere som krangling. Men selv da var det ingen navnekalling, ingen skriking eller slamring med dører selv om jeg hadde drete litt på leggen for å si det slik (Ikke noe stort som utroskap o.l) Men det var skuffelse som kanskje er være enn sinne som lå i luften da. Men etter mye snakking og ikke minst mye lytting så fant vi ut av det. Jeg er kjempe glad fordi jeg har en partner som tenker som meg, at jo da diskusjoner er sunt og godt men at vi ikke hever stemmen til hverandre, jeg mener man blir jo ikke døv selv om man er uenige, at vi ikke kaller hverandre for sårende ting, er utagerende eller smeller og kjefter. Vi tar heller lidenskapen ut i sengen heller enn i kranglingen. Uenigheter oppstår selvsagt, i et langvarig forhold sier det vel seg selv men jeg foretrekker heller da å ta meg en tur fremfor å si noe jeg kommer til å angre på senere, et ord som er sagt og en stein som er kastet kan ikke taes tilbake. Da er det bedre å klarne hode litt, tenke på det den andre har sagt eller gjort for så å komme tilbake i et litt mer zen humør og finne ut av ting på en roligere måte. 1
Gjest Gaea Skrevet 13. desember 2012 #15 Skrevet 13. desember 2012 Vi diskuterer ganske ofte, og krangler også innimellom. For meg er det ganske nyttig, faktisk. Jeg kan være ganske hissig, men også veldig tilgivende. Når frustrasjon bygger seg opp trenger jeg å få det ut, for da blir jeg faktisk ferdig med det! Men vi pleier å kunne snakke rolig om det etter at vi begge har fått sagt sitt under krangelen, og jeg har hittil aldri vært sint lenge etter. Kanskje ordnes alt rett etter på, kanskje en time eller to senere, men det går aldri så langt at jeg er sur dagen etter.
Rararara Skrevet 13. desember 2012 #16 Skrevet 13. desember 2012 Kan krangle så busta fyker vi innimellom, men vi ordner opp i løpet av kort tid. Noen ganger er det relativt uskyldige diskusjoner som blir litt for hissige. Vi har vært sammen i 16 år og har et godt samliv med samme holdninger og verdier. De kranglene vi har hatt har forholdet vårt tålt. (Tror det er mer utfordrende for forholdet vårt å ta en dag på Ikea enn de kranglene vi ellers har..) 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #17 Skrevet 13. desember 2012 Vi krangler bare på fylla som regel. men bare om sånne teite ting om den ene har drikki for mye osv. det funker dårlig, så vi drekker nesten aldri sammen lenger! men det hender det dukker opp noen småkrangler iblant, som regel et par dager før mensen. Anonym poster: a7ee00f26663541bc9738f0c5c109656
MissStiles Skrevet 13. desember 2012 #18 Skrevet 13. desember 2012 Både krangler og diskuterer. Jeg er den som er flinkest av oss to til å si når jeg har noe på hjertet. Han er ofte den personen som holder det inne men plutselig kommer det ut. Vi kan sitte og diskutere ganske heftig men vi fikser det alltid. Viktig at vi avslutter dagen som uvenner. 1
Gjest *Maja* Skrevet 13. desember 2012 #19 Skrevet 13. desember 2012 Både krangler og diskuterer. Jeg er den som er flinkest av oss to til å si når jeg har noe på hjertet. Han er ofte den personen som holder det inne men plutselig kommer det ut. Vi kan sitte og diskutere ganske heftig men vi fikser det alltid. Viktig at vi avslutter dagen som uvenner. Eller venner? 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #20 Skrevet 13. desember 2012 Hverken jeg eller samboeren liker å krangle. vi er for følsomme. Det gir oss ikke annet enn en vond følelse som sitter i altfor lenge. Vi snakker om det om det er noe som plager oss. Vi legger oss aldri i sinne. Men noen ganger er det godt å hyle og skrike litt til hverandre. Vi ordner det med å late som om vi krangler. Så kjefter vi på hverandre mens vi ler hjertelig hehe Anonym poster: 0d637e1755b4112f5d7a30e5ef8d9ae5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå