Tornerosa Skrevet 12. desember 2012 #1 Skrevet 12. desember 2012 Hvem kan hjelpe meg? Jeg kjenner utøverne i denne gruppa: http://www.tryo.scd.cl/ (Linken er til hjemmesiden til det chilenske bandet Tryo) Trykk bildet nederst i det høyre hjørnet for tre smakebiter av musikken. Jeg skal altså gi bort musikk (god, gammeldags cd) i gave, og da av et norsk band/en norsk artist. Som vil falle i smak... Genren til Tryo kan vel beskrives som progressiv rock, men her er jeg temmelig blank hva angår norske utøvere. Er det noen som har et tips eller to??
Gjest Badabing Skrevet 12. desember 2012 #2 Skrevet 12. desember 2012 Får ikke hørt på akkurat nå.. Men tenker du at det skal være et band som fortsatt holder på? Vi har vel ikke så mange bra progrock band i Norge, men Motorpsycho er jo litt eksperimentelle. De er jo likt i utlandet også. Må tygge litt til på denne.
Gjest NerdMedSverd2 Skrevet 13. desember 2012 #3 Skrevet 13. desember 2012 Norsk progrock før 1980: Popol Vuh - S.T. (1972) Høst – Hardt Mot Hardt (1976) Aunt Mary – Janus (1973) Ruphus - New Born Day (1973) Junipher Greene – Friendship (1971) Titanic – Sea Wolf (1972) De to første albumene ovenfor vet jeg står veldig høyt hos prog-fans innenfor norsk musikk, men alle er gode kandidater. Du kan jo høre litt selv og se om albumet er noe for bandet du skal gi gave til. 1
Tornerosa Skrevet 13. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2012 Tusen takk for tips! "Problemet" er bare at det er cd-plate® jeg tenkte å kjøpe, og alle disse nevnte over er såpass gamle at de er vanskelige å få tak i. Fant en samleplate med Norsk Rocks Historie, vol 6 (progrock), skal sjekke om de har den inne på Platekompaniet i byen. Kan bestilles på nett, men rekker det ikke, det haster litt. Noen tips om samtidige grupper? Kan gjerne være instrumental, det er i hovedsak det TRYO selv spiller. Motorpsycho er en mulighet, men de er kanskje litt for snille...
Gjest brutal mann Skrevet 14. desember 2012 #5 Skrevet 14. desember 2012 (endret) Hva med trønderrockerne http://www.youtube.com/watch?v=atV4fQ4Z68k? Og ser nå at de var nevnt... Om Motropsycho er for snille, hva da med vestlandsrockerne http://www.youtube.com/watch?v=r7sIqyoRFiU? Endret 14. desember 2012 av brutal mann
Surriball Skrevet 14. desember 2012 #6 Skrevet 14. desember 2012 Hva med et av de første Kaizersalbumene? Norsk, nyskapende på sin tid, med trøkk og melodi på samme tid. De faller vel kanskje ikke i kategorien progrock, men må du gi bort akkurat samme sjanger som de spiller selv da? Kaizers er det lett å finne mer av også, dersom det skulle falle i smak!
Gjest brutal mann Skrevet 14. desember 2012 #7 Skrevet 14. desember 2012 http://www.youtube.com/watch?v=j-xu2xD8oqg? En av nasjonens største poeter!
Tornerosa Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 15. desember 2012 Youtube har slutta å funke på maskina mi. Skjedde i går, aner ikke hva som er greia. Men jeg har kjøpt! Det ble den Norsk Rocks Historie, samt... Tja, hva het bandet? Har allerede pakket inn cd'en. Tusmørke? Ja. Psykedelisk rock, helt nytt album. Har ikke hørt så mye som en tone, aner ikke hva jeg gir bort... Kaizers, ja...
Gjest NerdMedSverd2 Skrevet 15. desember 2012 #9 Skrevet 15. desember 2012 Tja, hva het bandet? Har allerede pakket inn cd'en. Tusmørke? Ja. Psykedelisk rock, helt nytt album. Har ikke hørt så mye som en tone, aner ikke hva jeg gir bort... Du gir bort et veldig bra album. Utrolig behagelig psykedelisk rock, koselig stemning.
Tornerosa Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 16. desember 2012 (endret) Du gir bort et veldig bra album. Utrolig behagelig psykedelisk rock, koselig stemning. Høres bra ut. Greia er at det her er snakk om veldig rutinerte musikere som har operert innen genren i over tjue år, det er utdannede musikere som trakterer mange instrument og spiller alt fra klassisk til tradisjon til rock til det aller meste... Med andre ord - en ganske utviklet sans for musikk og et temmelig kritisk øre. Endret 16. desember 2012 av Tornerosa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå