AnonymBruker Skrevet 12. desember 2012 #1 Skrevet 12. desember 2012 Jeg er en gutt på 27, så vet dere det. Eks-dama tok altså kontakt på facebook for å høre hvordan det går med meg. Dette er 2. gang hun har gjort dette på 2 måneder. Som regel chatter vi kontinuerlig i en uke eller to, ved å sende hverandre offline-meldinger. Jeg slutter bevisst å chatte med henne etter en stund, og lar det være opp til henne hver gang å ta kontakt. Delvis fordi jeg prøver å komme ordentlig over henne, men også av nysgjerrighet på om hun vil ta kontakt igjen. Jeg er nemlig langt fra over henne. Var hun som dumpa meg, i juni, etter 5 måneder som kjærester. Tar hun kontakt med meg for bare å være hyggelig og snill? Det er det første som slår meg iallefall. Men så har jeg denne bittelille forhåpningen om at hun kanskje mener noe mer med det. Men jeg tør absolutt ikke spørre, for jeg orker ikke å bli avvist igjen. What to do? Anonym poster: 68df7771b820adfd581a992fbdcd55f1
Nowayback Skrevet 12. desember 2012 #3 Skrevet 12. desember 2012 Ignorere. Er ikke det litt slemt da?
Gjest Skrevet 12. desember 2012 #4 Skrevet 12. desember 2012 Nei, synes jeg ikke. Det var hun som gikk. TS trenger ro til å stable seg på bena. Det får han ikke om han stadig får forhåpninger om ex'en. 7
heidifrøkna Skrevet 12. desember 2012 #5 Skrevet 12. desember 2012 Hvis du vil ha henne tilbake bør du jo spørre om dere kanskje skal finne på noe en dag da? Kanskje hun savner deg, dere har jo vært en stund uten hverandre, kanskje hun har funnet ut at hun vil ha deg? ALT TRENGER IKKE VÆRE NEGATIVT. 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 Hun tar vel kontakt fordi hun savner deg, og kanskje det dere hadde sammen. Fordi hun ikke helt klarer å være uten deg. Jeg mener hvertfall at hvis man gjør det slutt og er 100 % ferdig med en person og alle følelser er borte har man ikke interessen av å ha noe kontakt. (Kanskje etterhvert når det har gått tid) Er vanskelig å gi helt slipp på noen som man er glad i. Kanskje dere burde møtes og se hva som skjer? Du merker jo fort om hun vil noe mer. Samtidig er det lurt å ikke få forhåpninger! Anonym poster: f142f0d0764e80ef33bccac5d23ff6da 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #7 Skrevet 13. desember 2012 TS her. Takker for svar. Folk er tydeligvis uenige her. Jeg tenker også at hun ikke ville tatt kontakt med meg dersom hun var over meg, og så seg rundt etter andre gutter. Men hverken hun eller jeg har noe særlig stor omgangskrets, og treffer ikke nye folk så ofte. Det skal sies at bruddet vårt var ikke så "clean". Jeg ble forbanna, fordi det kom som et sjokk på meg. Et par måneder etter bruddet, begynte vi å ha facebook-kontakt igjen. Og vi har hatt en veldig fin tone der, og snakker veldig pent til hverandre. Anonym poster: 68df7771b820adfd581a992fbdcd55f1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #8 Skrevet 13. desember 2012 Jeg tok kontakt med min eks på Facebook et par mnd etter at det ble slutt, fordi jeg savnet han og vil ha han tilbake. Det er min greie, for alt jeg vet så er det kun vennskapelig fra hennes side, selv om der virker usannsynlig. Hvis hun tar kontakt igjen igjen uten at du tar initiativet en eneste gang, så tror jeg nok hun er litt interessert ja. Anonym poster: 01819b0155fd2a34dd45f47241ce2a73 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #9 Skrevet 13. desember 2012 Jenter tar stort sett kontakt med ekser av to grunner: 1. Fordi hun savner ham og vil ha ham tilbake 2. Fordi hun ikke har funnet en ny, og trenger bekreftelse Det er selvfølgelig en generalisering, det kan jo være andre årsaker, men jeg vil si at i de fleste tilfeller er det en av disse to. Hvis du vil ha henne tilbake, burde du ta initiativ til å møtes. Om du helst vil komme over henne, så ikke svar på hennes kontakt. Det er faktisk ikke frekt når det var hun som dumpet deg. Anonym poster: e99ef6f96a5b5b5fa186e2a31c27bd11 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #10 Skrevet 13. desember 2012 Man kan fint ta kontakt med eksen bare fordi man savner personen (hans vesen, hans personlighet) i livet sitt, uten at man derfor vil være kjæresten hans igjen. Kanskje hun bare vil være venner. Kanskje hun trenger closure etter det brå bruddet. TS, foreslå å møtes på en kaffe el. Da kan dere snakke litt ut om bruddet, om livene deres nå - og du vil sikkert få en bedre feel på hva hun ønsker videre. Du kan til og med spørre henne. Anonym poster: 77ff4f472decfd3d2a6c49e3dd07cde4 2
Nowayback Skrevet 13. desember 2012 #11 Skrevet 13. desember 2012 (endret) ..... Endret 17. september 2014 av gutt_86 1
Nowayback Skrevet 13. desember 2012 #12 Skrevet 13. desember 2012 (endret) ... Endret 17. september 2014 av gutt_86
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #13 Skrevet 13. desember 2012 TS her. Er det noe hun ikke er ute etter, så er den closure på det brå bruddet. Dette var til og med noe hun nektet meg rett etter hun dumpa meg. Jeg var i villrede, og skjønte ingenting om hvorfor hun gjorde det slutt helt sånn plutselig. Jeg ville snakke ut med henne 1 uke etter bruddet, men hun sa til meg at vi hadde ikke mer å prate om. Så hun var brutal, sånn sett. Kanskje hun bare har dårlig samvittighet for dette, og bare lurer på om jeg har det bra og bryr seg om meg på en vennskapelig måte? Skal sies at jeg hadde en klein livssituasjon med tanke på jobb, utdanning og angst og depresjoner da vi var sammen. Og det har jeg enda, selv om jeg skal få psykologhjelp. Kan det være at hun håper at jeg får livet mitt på stell snart, og at hun DA kanskje vil prøve på nytt? For vi hadde en helt fantastisk kjemi i sammen, og det vet hun også. Fantastisk kjemi er det vanskelig å slå. Lett å gå tibake til. Da skjønner jeg godt at du tenker i de baner du gjør. At hun gjorde det brått og brutalt slutt, skjønner jeg også. Hvis kjemien er bra, så får man ikke til å ha kontakt etter et brudd. Man må bare rive plasteret av kjapt. Foreslå å møtes ute på cafe, slik at ikke fristelsen for intimitet blir for stor (da vil hun kanskje avslå). Fortell henne at du jobber med å få ting på stell. Og førstt og fremst; Sørg for å få ting på stell - det var en grunn til at hun dumpet deg. Anonym poster: 77ff4f472decfd3d2a6c49e3dd07cde4
Gjest Skrevet 13. desember 2012 #14 Skrevet 13. desember 2012 Ha fokuset på deg selv, ikke på henne. Du må få dine ting på stell. Du gjør det for at du får et bedre liv, ikke for at hun kommer tilbake. Ikke ha som livsmål å gjøre henne lykkelig. Hun må selv jobbe litt om hun vil ha deg tilbake. Ting som ikke koster noen anstrengelser har lavere verdi for oss en det vi må jobbe litt for. Om det virker som om du har det OK uten henne er du mer interessant enn om din verden er i knas uten henne.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #15 Skrevet 13. desember 2012 For og ta et eksempel fra meg selv. Eksen dumpa meg, uventet og brutalt, når jeg spurte om fremtidig kontakt og hva hun så for seg fikk jeg som svar om at ja, ville vel ha noe kontakt en gang i tiden. Gikk vel ca 4 uker før hun ville treffes igjen. Sakte og sikkert fikk vi mer kontakt, og de siste ukene har vi sett hverandre nesten daglig. Er hun som tar initiativ hver gang, og er tydelig at hun savner meg etter bare noen dager. Likevel vil hun ikke bli sammen med meg igjen, er vel heller det at det er vanskelig å gi helt slipp. Så det kan være at eksen din også bare har samme problemet med å skulle miste deg helt. Vi også har en veldig god kjemi, ler mye sammen, snakker om det meste, krangla aldri osv. Er hardt å gi det opp helt. Anonym poster: f142f0d0764e80ef33bccac5d23ff6da 1
Gjest pålogget Skrevet 13. desember 2012 #16 Skrevet 13. desember 2012 Folk har lite å gjøre...mennesker er ikke programert av bare innstinkter! du må nok bare spørre henne rett ut, ikke vits å fantasere til hytt å pine. Kanskje hun tenker, kanskje ikke, kanskje hun vil osv...........bare teit. Spør henne hva i faen er det ho vil å få fakta på bordet! ikke godt å gruble.
Nowayback Skrevet 15. desember 2012 #17 Skrevet 15. desember 2012 (endret) ... Endret 17. september 2014 av gutt_86
Surpotta Skrevet 15. desember 2012 #18 Skrevet 15. desember 2012 Jeg tror heller hun er redd for at du skal glemme henne og komme over henne fullstendig. Mange ønsker å holde alle muligheter åpne selv om de kanskje ikke er så interessert. Dessverre. Godt mulig at hun faktisk bare savner deg. Av egen erfaring vil jeg bare si... når det kommer til ekser.. ikke ha kontakt! Drit i det. Om det feilet en gang vil det nok feile igjen... kom deg videre! ALDRI se deg tilbake. Slik har jeg alltid gjort og selv etter år hvis en eks tar kontakt kan jeg til nød sende en iskald melding tilbake bare for at han skal forstå at han er fullstendig glemt. Bruk tid på de som fortjener deg i stedet.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #19 Skrevet 15. desember 2012 Her er det mye synsing, TS. Det beste er at du følger magefølelsen din. Har du avtale med psykolog eller er det bare noe du tenker at du bør prøve å få? Du burde komme igang med behandling fort. Hvis kjemien deres egentlig var god, er det mulig at hun fortsatt er interessert, men at hun måtte være brutal og stikke fordi hun ikke taklet å være sammen med deg sånn som det var. Man burde jo støtte hverandre gjennom vanskeligheter istedet for å slå opp men.. Du trenger nok å få ting på stell for deg selv, og så kan det kanskje bli aktuelt for dere å prøve igjen? Ikke snakk med psykolog med målet å få henne tilbake, men å selv bli bedre. Jeg gjorde det slutt med en jeg elsket fordi jeg var helt på bærtur psykisk. Jeg trengte tid alene akkurat da og en stund fremover.. Man har det best sammen med andre når man har det godt med seg selv. Anonym poster: 60b4e18b1602c35ee653fe446721ccc4
Nowayback Skrevet 16. desember 2012 #20 Skrevet 16. desember 2012 (endret) ... Endret 17. september 2014 av gutt_86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå