Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 29 år gammel, og av ulike årsaker lærte jeg aldri å svømme som barn. Jeg er likevel glad i å være i vann, og nå har jeg tatt tak i dette med svømmingen. Jeg har hatt et par økter med en personlig trener, og klarer å flyte og ta noen svømmetak, men sliter med pusteteknikken. Nå har jeg kommet dithen at jeg ønsker å øve meg litt på egenhånd før min neste PT-time for å få mest mulig utbytte.

Men hvordan vil det bli å dra i svømmehallen? Jeg er redd for å bli sett stygt på av folk somsynes jeg ikke burde vært der, at jeg er i veien, og så videre. Finnes det noe tidspunkt da det finnes flere i hallen som bare vil leke, øve, gjøre vanngymnastikk eller liknende, eller er svømmehallen først og fremst for gode svømmere? Hvilket bad i Oslo er minst "elite"?

Skrevet

I de svømmehallene jeg har vært i så har det i hvert fall folk med mye ulike ferdigheter. Så lenge du ikke er i disse banene hvor folk svømmer for å trene så burde det ikke være noe problem?

Ja, folk vil alltid kunne komme til å glo, men sånn er det uansett om man er flink eller ikke. Folk er teite. Man vet aldri hvorfor noen ikke er flinke svømmere som voksne, så det er noe man bare bør ignorere.

Hvor i Oslo det er best å gå vet jeg dessverre ikke.

Skrevet

Når jeg svømmer bruker jeg svømmehallen på Domus Athletica, idrettsbygningen til Studentidretten, som ligger ved Ring 3 noen hundre meter vest for Ullevål Stadion. Der er det en del ganske flinke, jeg vil tro flere enn i en "vanlig" svømmehall, men det er jammen mange som knapt kommer framover også.

Grunnen til at jeg allikevel vil anbefale den er at det er et varmtvannsbasseng ved siden av det vanlige bassenget. Varmtvannsbassenget er mellom 60 og 90 cm dypt, og der skulle det gå veldig greit å øve på svømmeteknikk.

Forøvrig har de svømmekurs der, både for folk som ikke kan svømme i det hele tatt og for de som kan, men som vil bli bedre teknisk og lære flere teknikker. I førstnevnte kategori er det spesielt mange innvandrere, siden mange kommer fra kulturer der svømmeopplæring ikke vektlegges så sterkt som i Norge, men det er sikkert plass til deg også. Kursene starter opp i januar, sjekk oversikten her.

Skrevet

Takk for svar :-) jeg går jo allerede på svømmekurs, 1 on 1 med personlig trener, og føler det er mer effektivt enn kurs jeg har prøvd meg på før, fordi svømmekurs for voksne ofte tar utgangspunkt i at folk har vannskrekk.

Jeg dro til Vestkantbadet, som har et lite basseng og høy andel pensjonister :-D Fikk være helt i fred med god plass på grunna og var der i halvannen time. Men det var dyrt, så kanskje jeg prøver Domus neste gang.

Skrevet

Takk for svar :-) jeg går jo allerede på svømmekurs, 1 on 1 med personlig trener, og føler det er mer effektivt enn kurs jeg har prøvd meg på før, fordi svømmekurs for voksne ofte tar utgangspunkt i at folk har vannskrekk.

Jeg dro til Vestkantbadet, som har et lite basseng og høy andel pensjonister :-D Fikk være helt i fred med god plass på grunna og var der i halvannen time. Men det var dyrt, så kanskje jeg prøver Domus neste gang.

Så vidt jeg vet er nybegynnerkursene i svømming på Domus beregna på folk som av ulike grunner ikke har lært seg å svømme, jeg tror ikke de tar som utgangspunkt at du har vannskrekk.

Det er ikke billig på Domus hvis du ikke har adgangskort, jeg tror det koster 100 kr for enkeltbillett. Medlemskap i et halvt år koster 2600 nå, men prisene skal gå litt opp over nyttår. Da har du full tilgang til alle filialene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...