Gå til innhold

Olje til ansikt og som kosttilskudd, hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvilket kosttilskudd anbefaler dere til tørr/dehydrert og gusten hud? Vil ha tilbake "fresh" og glødende hud. Omega 3? Selolje? Nattlysolje? Jeg aner ikke..

Og hva med olje til å smøre i ansiktet f.eks på kvelden før man legger seg? Jojobaolje? Roseolje? Det finnes så mye!

Tenkte å bestille fra iherb, men vet ikke hvor jeg skal begynne å lete!

Takk på forhånd! :)

edit: Vet forresten ikke om jeg har tørr eller dehydrert hud. Hvordan vet man det?

Endret av Lilje:)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd masse forskjellig, har veldig tørr sensitiv hud som tåler omtrent ingenting.

Jeg anbefaler inntak av nattlysolje(da i kombinasjon med omega 3, det er viktig med rett balanse).

Det balanserte veldig tydelig fuktnivået for meg - både ifht for blank/for tørr hud. Jeg bruker Now Foods sine produkter på dette.

Jeg merker litt forskjell på rose hip oil(fin glød), men får fort komedoner av den.

Jojoba gjør ingenting for meg, samme med andre oljer i ansikt. Jeg har dog hadde litt bedre hell med å bruke dem avogtil under nattkremer når man trenger ekstra fukt, men kun i de ekstra tørre områdene.

Jojoba/aprikoskjerne osv bruker jeg på kropp - ikke i ansikt.

Jeg liker altså best olje på kroppen, ikke i ansiktet :)

Anonym poster: 792e1ff98375fcae9515fbf38f4d6416

Skrevet

Tusen takk for svar!

Hvilken nattlysolje fra Now food bruker du? Hvilken styrke, og hvor mange tbl for dagen?

Mener du at man bør ha omega3 i tillegg? I så fall hvor mye?

Leste også at man burde ta Bvitamin i tillegg? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...