Gå til innhold

Hjelp! Jeg har forfalt, og sluttet å bry meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp! Jeg har rett og slett..forfalt... :(

Har bodd sammen med kjæresten i 3 år nå. Jeg går uten sminke -alltid- når jeg ikke skal noe. Jeg går med svære tskjorter (gjerne hans), en ekkel ukledelig tuffs på hodet, og slitte joggebukser. Jeg har noen fine nattkjoler, men det er for kaldt å valse rundt i. Jeg har rett og slett sluttet å bry meg, og det plager meg. Jeg vil ikke at det skal være sånn. Kjæresten har sagt ifra flere ganger på en litt spøkende måte "Haha, fin stil". Men jeg vet at han kunne ønske jeg tok meg litt bedre ut. MEN det MÅ være komfortabelt.

Har dere noen tips til hva man kan gå med hjemme, på dager man ikke skal noe, og på kveldene når man kommer hjem fra jobb?

Noe som kan erstatte store behagelige tskjorter og joggebukser? Og what to do med håret? Jeg har langt hår og må ha det vekk fra ansiktet når jeg er hjemme..

Takk for forslag! :)

Anonym poster: e76a4066188d8f5c15ec36e9a39d6244

Videoannonse
Annonse
Gjest blixkrieg
Skrevet

Ta deg en tur til frisøren. Klipp vekk slitte tupper og få deg en ordentlig sveis. Klipp opp håret, få lugg,farg det eller noe annet.

=)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har på meg en singlet og en løs behagelig genser, noen fine myke tights og gode sokker. håret opp i en høy tutt og fortsatt sminke på for det tar jeg av på kvelden om jeg har vært ute av døren. Hvis du bare har vært hjemme så går det vel an å ta på litt dagkrem, litt rouge og maskara for å få gnisten i ansiktet. Og jeg har alltid fint undertøy på meg for det er det eneste jeg har. Vips så føler du deg fresh og ser bedre ut selv om du bare er hjemme ;)

• Liker 1
Skrevet

Hårklemme i to deler som hekter seg fast i hverandre så du får dratt håret bort fra ansiktet (finnes på Glitter).

Hudkrem med farge, øyenbrynspudder om du ikke har markerte bryn og leppepomade med litt farge.

(Ull)kjoler, stilongs, ullstrømper, tykke cardigans, tights, tjukkragger, gode varme tøfler, ny pysj (finnes mange søte sett ute i butikkene nå, hakket bedre enn slitte joggebukser.) Alt dette er behagelig bare du finner de riktige plaggene.

Matchende undertøy.

Anonym poster: dbbcdd76497564c9b4a23b21f10fb18e

• Liker 1
Skrevet

Det er overraskende mange som lar seg selv "forfalle" når de er i et fast forhold. Jeg forstår tankegangen - litt av grunnen til at man pynter seg er jo for å finne en potensiell partner. Jeg syns det er trist. Som regel er det jo viktig at man føler seg fin og vel for sin egen del også. I tillegg til at det selvfølgelig er trist for partneren å ha en kjæreste som ikke bryr seg om utseendet sitt lenger.

Det er selvfølgelig ikke nødvendig å smøre på seg et tjukt lag sminke, og ta på kjoler og bruke timer på håret hver dag, når man ikke skal gjøre noe spesielt. Men det kan jo være en idè å pynte seg litt. Ta på litt penere undertøy, kanskje en finere dongeribukse eller et skjørt, eventuelt en hverdagskjole. Ta på bittelitt mascara og la håret ligge nedpå skuldrene i stedet for å sette det opp i en svær topp midt på hodet. Man trenger ikke gjøre det avansert, bare prøve å gjøre en liten forskjell. Ta på litt parfyme er et enkelt triks.

• Liker 1
Gjest Memories
Skrevet

Jeg pleier å ha på meg tights, knestrømper, topp og en cardigan eller noe lignende.

Feks sånn eller sånn

Skrevet

På denne tiden av året går jeg ofte i tights eller ullstrømpebukser og en tykk strikkegenser, tunika eller hverdagskjole. Hvis jeg skal ta på meg joggebukse har jeg en stram overdel, som regel bare vanlige basic gensere, for å unngå å se så posete ut. Og selvfølgelig knestrømper eller ullsokker :) Jeg er helt avhengig av å ha håret vekk fra ansiktet når jeg er hjemme. Bruker å ha det i hestehale, flette det, flette kun luggen, hårbøyler osv. Jeg bruker ikke sminke når jeg er hjemme, men bruker å rense ansiktet morgen og etter at jeg har tatt av sminken på kvelden.

Skrevet

Legger ved noen bilde-eksempler på hva jeg mener er behagelige hjemme-klær - som jeg også bruker. Mye comfy som også er pent, synes jeg. Sminken beholder jeg på etter jobb (foundation, rogue, bryn og mascara) og håret pleier å være ok etter jobb det også, ellers setter jeg det bare opp i en hale eller går med en litt bustete sveis med mye volum, noe samboeren synes er sexy. Belter, smykker og skjerf kan også løfte antrekkene. :)

Relax.png

Relax2.png

Relax3.png

• Liker 3
Skrevet

Zaphireh, hvor er kjolen fra? :)

Anonym poster: 24ebdf1f5e40c6f8149c06eadeda66bb

Skrevet

Zaphireh, hvor er kjolen fra? :)

Den er fra M&Co. :)

Skrevet

Den er fra M&Co. :)

Takker og bukker :)

Skrevet

Nå går jeg med dagens sminke og hår + hvite ulltøfler og en grå stor strikkegenser. deilig og litt søtt :)

Skrevet

Belter, smykker og skjerf er det siste jeg har på meg hjemme. Men jeg går alltid med komfortable, pene ting. Da jeg liker litt løse overdeler og liker å vise bein har jeg ofte en pen genserkjoler, strømpebukse og søte tøfler eller et stretchy skjørt à la T by Alexander Wang (superkomfortable) med en pen genser. Hvis jeg absolutt skulle gått med joggebukser hadde jeg funnet noen som ikke var for store, samtidig som jeg hadde kombinert det med en genser som ikke var hettegenser. Det er jo utrolig mange varme, pene gensere som ikke er hettegensere, og som er like komfortabel. Jeg har noen ensfargede kasjmirgensere som er pene og komfortable. Jeg har også noen komfortable bukser som er såpass stretchy at jeg fint kan sitte sammenkrøket i sofaen med dem uten at de strammer noe sted. Du kan jo fremdeles gå med bukse og t-skjorte, bare ta t-skjorter i din størrelse og bukser som sitter pent. Det er egentlig utrolig lett, det her. Hvorfor må du ha en stygg tjafs på hodet bare fordi du har langt hår? Lag en flette, en pen tjafs eller best av alt: klipp deg.

Anonym poster: 3d2df689e27f4289d530bf824db3decb

• Liker 1
Skrevet

Har nylig bestemt meg for å bli bedre på denne fronten selv, for jeg har latt meg selv bli alt for lat, spesiellt etter vi giftet oss i fjor sommer. Jeg dusjer hver dag uansett om jeg skal ut eller ikke, så etter dusjen bruker jeg å la håret lufttørke hengendes rett ned. Jeg liker det ikke så veldig, men jeg vet jeg er finere enn når jeg setter det opp og det synes mannen også. Deretter bruker jeg gode produkter for huden, litt pudder, rouge, øyenbrynspenn og lipgloss for å se fresh ut. Av klær har jeg en del juicy cotoure dresser som er tettsittende og fine. Ellers bruker jeg en litt løstsittende jeans og en enkel topp i en kul farge og kanskje et skjerf. Prøver også å være flink til å alltid ha velstelte negler på fingre og tær, samt å bruke litt brun uten sol i ny og ne. Da føler jeg meg mye freshere :) Parfyme gjør også en stor forskjell!

Skrevet

For tiden bor jeg i ullstrømpebukse, ullsokker (den bør kanskje byttes med knestrømper om man går for "fin", men jeg føler meg i grunn litt søt i ullsokker), et helt enkelt, svart, figurnært bomullsskjørt (som er så behagelig at det omtales som "joggeskjørt") og en eller annen oversized genser.

Skrevet

Dette høres sikkert helt fjernt ut, men: ha på deg sko inne!

Rene sko naturligvis. Men det er utrolig hvor mye mer fart man får på seg. Opp og ned trapper, ut til postkassa, vanne litt i den høye vinduskarmen, hoppe i dusjen.

Nå vet ikke jeg om forfall av utseende og sofasliting (på fridager) har en korrelasjon for deg, men det har det hvertfall for meg. Litt overdrevet, men jeg merker stor forskjell på en innesko-dag og en ullsokke-dag!

Skrevet

Tusen takk for mange hjelpsomme svar! :) Skal ta meg en dag på senteret imorgen og kjøpe inn litt fine, men behagelige klær. Skal smøre meg inn med selvbruning og farge vipper og bryn. Skal også spandere på meg en hårklipp og kanskje ta litt striper. Passer jo bra nå i juletider også. Skjerf, belte og smykker er noe jeg ikke orker å gå med hjemme. Er en ganske pyntejente egentlig, men hjemme må jeg ha det COMFY. Skal se etter noen søte tøfler, en løs bukse som gjerne sitter litt strammere på rumpen, så det ikke ser ut som jeg har på meg bleie(lol), og noen fine litt kule tees jeg kan ha på meg hjemme. :)

Anonym poster: e76a4066188d8f5c15ec36e9a39d6244

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...