Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke slik at når man søker jobber i stat/kommune skal man kunne gå inn å se på de offentlig søkerlistene, men hvordan gjør man det praktisk ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta kontakt med dem som har lyst ut stillingen det gjelder, så får du den oversendt.

Skrevet

Så jeg kan ta kontakt med den som står som kontaktperson i stillingsannonsen f.eks? Hvor lang tid etter fristen er gått ut er det vanlig å spørre om søkerliste ? Og er det mange som spør etter disse listene, eller vil jeg bli sett på som sær dersom jeg gjør det ?

Skrevet

Ikke noe rart med det, tror det er mange som gjør det. Har selv bedt om søkerlister flere ganger som journalist (da er det gjerne litt mer spesielle stillinger enn random vernepleier altså, prosjektlederstillinger og slik), og da sendte jeg bare mail til administrasjonen eller kontaktperson i kommunen.

Anonym poster: 07098014e094d7eff574d1743794a997

Skrevet

Det er ikke så mange som spør, men det er ikke noe sært ved det. I gjennomsnitt er det kanskje en til to per utlysning. Det kan være veldig greit for deg som søker å se hva slags bakgrunn andre søkere har.

Husk å be om utvidet søkerliste - det kan du få hvis du er søker til stillingen.

De fleste bruker vel elektroniske rekrutteringssystemer, og da kan søkerlister hentes ut av systemet med en gang søknadsfristen har gått ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...