Gå til innhold

Dere som trener jevnlig på ellipsemaskin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler dere at dere har noe effekt av dette? Som i bedre form, kanskje til og med bedre styrke(om dere kjører hardt)? I armer, rumpe og bein?

Jeg trenger et alternativ til løping nemlig, men har lest mye om at det er vanskelig å holde det gående på ellipsemaskinen fordi det er litt for langtekkelig/kjedelig. Hva tenker dere om dette? Jeg ønsker å bli helt utkjørt, og lurer på om ellipsemaskinen er slitsom nok, sett at man tar i skikkelig? :)

Anonym poster: 55313edbb6659e7786154c03708597ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at det kan være vanskelig å få til ellipse-maskinen ordentlig. Jeg hadde ihvertfall problemer med hvordan jeg skulle bevege meg. Jeg kunne ha en fin rytme en stund, kjenne det i musklene, men like plutselig kunne jeg falle ut av det og miste noe av effekten. Jeg liker å kjenne at jeg trener, og det følte jeg ikke helt at jeg greide. Det kan hende dette bare gjelder meg, de som trente rundt meg så ut som de hadde fin flyt. Underholdningsmessig syns jeg ellipsemaskinen aldri kan bli i nærheten av så langtekkelig og kjedelig som det er å løpe på 3D-mølla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg trente jevnlig på ellipsemaskin, syntes jeg at jeg hadde god effekt av dette, spesielt på rumpa:) Man kan godt få til en god økt, men det krever kanskje litt øving på teknikk for å få "flyt" i bevegelsene. Mitt beste tips er å kjøre den typen program som gjerne kalles "hills" (bakker), med samme motstand og fart hele tida, da får du kjørt deg ganske godt. Jeg pleier å sette motstanden på 50-60% av maks og bruker musikk som ligger rundt 125-130 BPM, og holder på i 45-60 minutter. Ellipsemaskin er etter min mening ikke noe kjedeligere enn mølla:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellipsen er ikke noe mer kjedelig enn møllen. Antar det er den du har pleid å bruke når du har løpt?

Du skal nok få kjørt deg om du gjør en innsats på ellipsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging brenner mer per time enn ellipse, men ikke ekstremt mye. Om du virkelig gir jernet så skal du nok få resultater skal du se :)

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg får veldig god effekt av det. Det kommer jo an på hvordan du trener og hvor mye, men jeg har merket det godt i alle fall :) Hører på musikk eller ser på TV mens jeg holder på, og da går det bra uten å bli for kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, absolutt. Jeg liker litt variasjon i treningen, dvs ikke bare tredemølla, så da er ellipsemaskinen fin synes jeg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...