Gå til innhold

Hvor lang tid brukte dere på og bli gravid med barn nummer 2 i forhold til førstemann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener jeg har hørt at det er lettere å bli gravid med andremann? Det er det ikke her ser det ut til. Har ikke brukt prevensjon etter førstemann som nå er 21 måneder. Men ammet til han var 1 år da.

Ble ikke så fort gravid med nummer en heller da, var uten p piller et år før jeg ble gravid. Hadde gått på p piller over 10 år da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte nesten 1 år på å bli gravid med førstemann. Hadde vært uten p-piller i 6 mnd når vi begynte prøvingen og hadde tilsynelatende normal syklus hele tiden, helt til vi startet prøvingen, da begynte syklusen å tulle. Ble egentlig gravid på 3 forsøk, men mistet i tidlig SA. Det tok så 7 mnd til før jeg altså ble gravid igjen.

Jeg brukte ikke prevensjon mellom graviditetene, og kom i syklus igjen 1 år etter fødsel, men den var uregelmessig så lenger jeg ammet, noe jeg gjorde til han var nesten 18 mnd.

Ble gravid igjen 2 uker etter ammeslutt(18,5 mnd etter forrige fødsel). Noe som ikke var helt planlagt, men trodde bare ikke det skulle gå så lett å bli gravid. Vi hadde ikke så ofte sex på den tiden, så om jeg ville blitt gravid tidligere er ikke godt å si.

Anonym poster: 69b9bd5af52f8987cec44f2c5fbb194b

Skrevet

Første var på første mulige etter pilleslutt, andre (bare 7 uker enda så vi vet jo ikke om vi kommer i mål ;) ) i pp3 etter spiraluttak. Jeg tror ikke jeg hadde el i pp1 pga nesten ikke eksisterende mens, men det vet jeg jo ikke.

Skrevet

Vi prøvde i ett år på nr. 1, og derfor tenkte vi at vi skulle starte tidlig med Pergo med nr. 2. Måtte ta en test før Pergostart og den var positiv. Eldstemann var da akkurat fylt ett år... :)

Anonym poster: 1432947dd5173699f0490927a443bbfe

• Liker 1
Skrevet

Blei gravid i 2. periode med vår første. Testa positivt mindre enn to månadar etter siste pille.

Med nr to brukte me 6 periodar, etter kobberspiral (dvs ingen hormoner å få ut av kroppen)

Nå har me allerede prøvd 6 periodar på nr 3, etter pilleslutt.

• 3 uker senere...
Skrevet

1. periode med førstemann, 3 periode med nr 2. :)

Skrevet

Førstemann brukte vi 1,5 år på. Jeg har pcos og uregelmessige sykluser og ingen el. Ble omsider gravid med 3-dobbel pergokur...

Med nr. 2 ble jeg gravid på pp2, helt av meg selv!! Tydelig at noe skjedde med kroppen etter første svangerskap. Fikk plutselig regelmessig syklus og el... :-)

Skrevet

Brukte 7 mnd på førstemann. Andremann var et arbeidsuhell, hoppet av i svingen men rakk å ha mensen bare èn gang før spiren satt. Og det med mye mindre sex enn da vi prøvde på førstemann! Så for vår del var det enklere med nr.2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...