Gå til innhold

(eks)kjæresten, panikk og usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er hodet mitt nesten sprengt etter all spekulering og fortvilelse, så nå trenger jeg å få det ut til noen som ikke kjenner meg.

Jeg har vært sammen med verdens beste gutt i litt over to år. Vi har hatt det helt fantastisk, og vært veldig vedig tette. Selv om vi er unge (21 og 22) har vi begge virkelig hatt troen på forholdet vårt, og ikke bare vi, men folk rundt oss har også sett at det har vært noe spesielt med oss. Man kan si vi har vært for tette, med for mange smser, vært for mye sammen osv, men vi har hatt det så bra. Vi har selvfølgelig hatt våre feider, hadde en veldig dårlig periode, men den kom vi mye sterkere ut av. Det siste året har vi selvfølgelig kranglet nå og da, men stort sett har alt vært nesten for fint. Vi har en sånn nærhet, intimitet og kontakt, som jeg ikke tror man kan kimse bort.

Så kommer problemet. I midten av Oktober skulle jeg reise til Australia i 7 uker i forbindelse med en fantastisk vikarjobbmulighet. De fire første ukene var alt akkurat som normalt, vi sendte meldinger gjennom hele dagen, snakket på telefon/skype hver dag, og alt var fint. Så kom lynnedslaget. Plutselig en dag, etter litt over fire uker ringte han å sa han ikke klarte mer. Han ville være singel, han elsket meg ikke, han klarte ikke mer. Jeg ble så satt ut at jeg ikke protesterte en gang. Vi snakket i telefonen to ganger, med en dags mellomrom og han var like bestemt på at han trengte å være singel, og at han ikke lengre elsket meg. Jeg snakket en del med hans mor, et fantastisk menneske, og hun sa at han hadde det helt forferdelig. Vi sendte en og annen melding iløpet av de tre ukene som gikk, og da jeg kom hjem avtalte vi å møtes. Da vi møttes sa han akkurat det samme, men kroppsspråket hans sa noe helt annet. Det endte med at vi hadde sex. Jeg ringte han to dager senere, da sa han at han visste at vi kom til å ende opp sammen igjen, men at han ikke kunne nå. Vi avtalte å møtes en uke senere. Etter mye om og men fra han møttes vi. Kroppsspråket hans viste fortsatt at han elsket meg, men ordene sa noe helt annet. Han ville ikke se film sammen med meg, ville ikke gjøre noe. Ville bare sitte i bilen og prate. Men han klarte ikke å la være å ta på meg, han var borti meg omtrent hele tiden, Vi var sammen et par timer, hadde sex igjen.

Dagen etter fikk jeg vite at han skulle besøke en annen jente, hun bor 3 timer med bil herifra. Jeg ringte ham da han var kommet hjem og var rasende. Han hadde sex med henne. Jeg sa til ham at jeg aldri ville ha noe med ham å gjøre, og at han var død for meg. Etter to timer brøt han sammen og sa at han angret så fryktelig, og at han aldri hadde hatt det så forferdelig før. Han hadde aldri sluttet å elske meg, og det mennesket han hadde vært den siste måneden var ikke en person han ville være. Det eneste han ville var å ha meg igjen. Vi møttes dagen etterpå og snakket, og jeg sa etter mye om og men at vi kunne prøve på nytt, sakte. Men det forutsatte selvfølgelig at han måtte bryte all kontakt med henne. Han sa at hun betydde ingenting for ham i det hele tatt, at han hadde brukt henne og lurt seg selv til å tro at han hadde følelser for henne, for å komme over meg.

Dette er 3 dager siden, og han har enda ikke klart å bryte med henne. Han er en ekstremt konfliktsky person, og han er veldig veldig redd for å såre mennesker. Likevel gjør dette meg veldig redd og engstelig. Vi har snakket i telefonen to timer både igår og natten før, og han sier at han elsker meg, og vil prøve på nytt, men at han er så redd for å såre meg igjen, han er så redd for å skuffe meg. Han er veldig lei seg, fortvilt og usikker, men sier samtidig at han vet han vil være sammen med meg, men at han bare trenger litt tid. Han sier han elsker meg, at det føles sånn og at han ikke ville reagert slik han gjorde da jeg sa jeg aldri ville ha mer med han å gjøre om han ikke elsket meg. Han sier at han enten vil være sammen med meg, eller ingen og at hun ikke er en person han noen gang kunne innledet et forhold til, på noe som helst vis. Likevel har han enda ikke brutt med henne, og det spiser meg opp innvendig. Han sier at hun er kjempe forelsket i ham, og at han hele tiden bare har spilt med, og sagt den hun vil han skal si, og at hun selv også vet at hun er ufattelig langt foran ham følelsesmessig, og det er når han lyver til henne. Han har oppført seg som en idiot i forhold til henne, men sier det ubevisst var for å glemme meg fordi han var redd.

Jeg har sagt til han nå at jeg ikke vil snakke med han før vi treffes fredag, men jeg er så ufattelig redd for at han ikke skal klare å bryte med henne, at han skal si til meg at han har følelser for henne og at han ikke vil være sammen med meg likevel. Jeg elsker ham så ufattelig høyt, og jeg vet at det er meningen vi skal være sammen, og at han er veldig ung og at det er skummelt å føle så sterkt for noen når man er så ung. Likevel går jeg konstant med en klo rundt hjertet, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre. Jeg håper virkelig noen har noen gode råd eller synspunkt til meg!

Anonym poster: 776f011811aa45c1cf443758aba9009e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gidd det der. Du ga han en ny sjanse(ikke alle hadde gjort det) og han greier likevel ikke å bryte med hun andre? Nytter ikke å skylde på at han er konfliktsky.

Hadde jeg vært deg hadde jeg brutt all kontakt med han til han eventuelt har kuttet ut henne og han kan bevise at han har gjort det. Ellers vil dette her bare fortsette. Orker du flere runder?

Av respekt for deg selv, hold deg unna han. Vet det gjør vondt inn til beinmargen men gjør deg selv den tjenesten.

• Liker 2
Skrevet

Han har vært umoden. Utro. Han slo opp. Han vet ikke om han vil mer, eller når.

Han vil ikke kutte kontakten med hun andre.

Hvis jeg hadde grått på din skulder og fortalt deg denne historien, hva ville du som en god venninne sagt til meg?

For å være helt ærlig, jeg tror forholdet deres er kjørt.

Hvordan skal du stole på han igjen?

Du har integretet. Du vil ikke la deg behandle sånn.

Det som er saken for deg nå, er sorgprosessen du gjennomgår fordi du ser at det du trodde var din verden faller i grus rundt deg. Men når en dør lukkes, så åpner du for andre muligheter.

Du er ennå veldig ung. Selvsagt føler du sterkt for mannen, men det kan være fint for deg å være singel og uavhengig en periode.

Vær sterk. Du kommer igjennom dette.

Skrevet

Hvorfor slo han opp i utgangspunktet? Har du egentlig fått noe svar på det?

Skrevet

Beklager å måtte si det på denne måten, men kutt han om han ikke kutter ut henne. Det er en helt forferdelig situasjon for deg å gå i uvisshet og den følelsen er helt utholdelig. Han har jo allerede såret deg, og nå må han vise seg god. Mulig du må stille han et ultimatum, enten bryter han all kontakt med henne eller så vil du ikke lengre. Du fortjener bedre enn å gå rundt å kjenne på dette. Uansett - så vil det ordne seg for deg på den ene eller andre måten! Lykke til :)

Skrevet

Høres forferdelig trist ut. :( Men jeg tviler på at det er verdt å prøve å få det der til å funke..

Skrevet

Han klarer ikke bryte med henne, men dumpet deg lett som bare det?

Bare å komme seg bort.

• Liker 2
Skrevet

Han sier han skal bryte med henne. Jeg har gitt ham det ultimatumet, han sier at det er ingen tvil engang. Han har ingen følelser for henne, og vet han vil være sammen med meg.

Han ble redd fordi vi var så unge, og han følte så sterkt for meg. Han var for avhengig av meg, og hadde det ikke bra når vi ikke var sammen, det skremte ham.

Vi skulle egentlig møtes igår, men han ringte og sa at han ikke hadde fått tak i henne, så han lurte på om vi kunne møtes idag istedet, fordi han hadde for mye respekt for meg til å treffe meg før han hadde endt ting med henne. Men jeg sa at jeg ikke ville treffe han før fredag. Og da jeg snakket med ham senere på kvelden igår sa han at han ikke hadde orket å ringe henne. Jeg har nå sagt til ham at jeg ikke vil snakke med ham før vi treffes på fredag, og han vet at en forutsetning for at vi treffes da er at han har sagt fra til henne

Skrevet

Stå på ditt. La han rydde opp i eget rot.

Men ha det bak øret at det forholdet du er i antagelig kommer til å gå rake veien til et visst varmt sted.

Dere er såpass unge, og har fått en såpass alvorlig situasjon, at jeg tror statistikken er mot dere.

Dessuten, hva vil du med en mann som det mangler fullstendig tak i?

Skrevet

Dette blir aldri helt bra, og forholdet vil for alltid lide under løgner og utroskap og usikkerhet.

Dropp han og gå videre.

Skrevet

Nå får dere gi dere, hør litt på hva hun sier. Hun virker som en fornuftig jente og vet nok hva hun har i vente - men uansett, har hun valgt å stå på sitt og da får vi håpe dette går i positiv retning. Han sier at han skal ende ting med henne, og det er bra. Dette forholdet er ikke dømt til å gå dårlig. Ikke bry deg så stort om hva andre sier, bruk boka "the secret", tenk positive ting og utfallet vil bli positivt! :) Jeg heier på deg!

Skrevet

Da jeg leste at han var utro, tenkte jeg 'okei, dette er mulig aa overkomme, han angrer, ifolge deg, og har det vondt', men da jeg leste videre, saa saa jeg hvor utrolig lite respekt dette mennesket har for deg. Det er en ting at han er 'konfliksky' som du sier, men det er en annen ting naar det gaar utover eventuelle muligheter for aa redde et forhold. Han vil ha i baade pose og sekk. Han vil ha kaka og spise den og. Dessverre nok, beklager aa si det, men det virker ikke som du er spesiell nok (for han), i og med at han er for 'konfliksky' til aa la den andre personen gaa og bryte kontakten for godt.

Det er mulig aa tilgi utroskap og ha et godt forhold med tiden, men det blir en umulig oppgave aa fullfore, naar 'synderen' ikke tar fulle konsekvenser, og tenker mer paa folelsene til personen som har bidratt til den vonde situasjonen du er i naa, enn aa tenke paa hvordan DU har det og hvordan det paavirker deg, for aa ikke snakke om selvfolelse.

Dropp han eller ei, men ikke la deg bli fort bak lyst.

Skrevet

Wow. Navnet hans begynner vel ikke tilfeldigvis på A?

Anonym poster: 558d89dff69ac39fb59ab6188858b527

Skrevet

virker litt som eksen min det der ja. elsket meg saa mye men kunne ikke bryte med hun andre dama som likte han fordi han var jo saa konfliktsky.

det viste seg jo at han ville ha begge to paa vent til han var helt sikker paa hvem han ville ha

Anonym poster: 280bd485e281377aa4e70e4a71b31a78

Gjest RompeRusk
Skrevet

Hvorfor vil du egentlig være sammen med en gutt som kan behandle jenter så dårlig? Tenker da på hans oppførsel både ovenfor deg og hun andre jenta!

Hold deg unna ham!

Skrevet

TS her

Han var ikke utro! Han hadde sex med henne en måned etter at han gjorde det slutt med meg. Han sa, og mener, at han aldri så mye som så på noen andre mens vi var sammen, men da det ble slutt var han svak og ulykkelig og brukte henne som trøst, og lurte seg selv til å tro han hadde følelser for henne. Han innså derimot at det var meg han elsket, og alltid kommer til å elske. Saken er nå at han mener det er unødvendig å ta den kampen det er å konfrontere henne, og såre henne, fordi det de har er så lite (2-3 meldinger per dag) at det kommer til å gå over av seg selv hvis jeg gir ham ca en uke, fordi han ikke har følelser og det vil gli over av seg selv pga avstand. Han sier at han ikke vil begynne å fikse vårt forhold før alt med henne er ute av veien, at han skjønner at dette har vært for mye å svelge for meg, men at når han er klar kommer han til å kjempe for meg, og aldri gi meg opp, og at hun ikke er et alternativ for ham. Det er meg eller ingen. Jeg skjønner at dette virker rart, og jeg er veldig fortvilt, men vi har en så fantastisk kjemi, og alt med oss har alltid vært så ekte og så rett, at det er veldig vanskelig å gå

Skrevet

Han holdt på med deg da du kom hjem, uten å fortelle deg om hun andre.

Det varte jo litt før du fant ut av det.

Jeg mener han i hvert fall førte deg bak lyset.

La han nå jobbe for deg. Ikke gi etter med en gang. Ikke la han tro det er enkelt å fikse sånne problemer med deg, da har du det gående.

Uansett så betyr det mest hva du faktisk vil. Er du klar for å legge dette bak deg?

Det er en situasjon som kan være sår i lang tid, og skape mye tvil og frustrasjon framover.

Tør du reise fra han på nytt i 7 uker?

Skrevet

Jeg tror alt bunnet i at han lurte på om gresset var grønnere på den andre siden. Synes det virker som særlig menn og da særlig unge menn synes det er vanskelig å binde seg til en partner da de er redd for å gå glipp av andre damer.

Når de da oppdager at gresset ikke var grønnere og sexen ikke bedre hos den andre fristerinnen så angrer de seg.

Skrevet

så ring kjerringa selv og be henne ligge unna typen din da?? gaad, hvor vanskelig kan det være.

og SLUTT og forsvar han. hvis du synes han er så jævla bra fyr så hadde du aldri giddet å skrive inn her.

nei kvitt deg med jyplingen og kom deg te helvete videre

Anonym poster: f935e41f317000d9db5151b5247d63ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...