Gå til innhold

vasektomi - hot or not?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Der tør jeg påstå at de har vært "pussy-whipped" fra før av.

Finnes det et norskt begrept for pussy-whipped, mon tro?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tøffelhelter er aldri kule vi. :(

Anonym poster: f85b96c602419bc599b946c1fd73177e

Skrevet

Han kunne jo bare latt vær å ha sex med henne. Jeg fatter ikke at han i utgangspunktet kunne ha _lyst_ på sex med en som terroriserte ham psykisk...

Det kan man selvsagt si, og jeg ville selv aldri gjort noe slik. Og jeg ville nok også forlatt dama om hun hadde holdt på slik. Men disse hadde unger, og han visste hun ville gjøre alt for at han ikke skulle se noe til dem. Ungene betydde alt for ham. I tillegg var han selvsagt gal nok til å elske henne.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er jo ikke slik at hun mener damene slang dem på bordet og klippet sjøl. Men kvinner har mange metoder for å få det slik de ønsker. En bekjent av meg fikk høre av dama si at hun var ferdig med å få barn, så da måtte han værsågod klippes. Han nektet, men fikk da vite at han da kunne glemme å ha sex med henne. Kondombruk var ikke godt nok for henne. I denne perioden bedrev hun så og si psykisk terror på ham, og han ga til slutt etter. Halvannet år etterpå gikk hun fra ham. Bitter? Ja, selvsagt var han det.

men jeg trodde en mannlig sterilisering var reversibel. Er jo ikke sånn at han ikke kunne gjøre noe med det mener jeg etterpå så slapp han å være like bitter.
  • Liker 2
Skrevet

Hadde blitt kjempeglad om en potensiell kjæreste var det, jeg. Jeg vil ikke ha barn, så for min del ville det bare betydd at jeg slipper å styre med prevensjon.

Du er 16 år:-)

Anonym poster: 5e785578d7d02e307873248e1c4b30f6

Skrevet

kom borti anoymknappen.

Gjest Sága Grotesque
Skrevet

Og det er relevant fordi...? Jeg har aldri hatt noe ønske om barn; barn er i mine øyne plagsomme, mammaprat gir meg brekninger og jeg kan ikke fordra noe som har med det å få barn å gjøre. Å aldri få unger er noe jeg har vært sikker på siden jeg var liten, uansett hvor sært det måtte være i andres øyne. Jeg skal ikke ha unger, verken i dag eller om femten år, og det er noe jeg vet selv om jeg er 16 år.

Hvorfor er det så himla mye mer akseptert å være 16 og formelig dø etter å reprodusere seg, enn å være 16 og sky ungeskrik som pesten...?

• Liker 4
Skrevet

men jeg trodde en mannlig sterilisering var reversibel. Er jo ikke sånn at han ikke kunne gjøre noe med det mener jeg etterpå så slapp han å være like bitter.

Av alle som gjennomgår en såkalt reverseringsoperasjon, er det bare 20-25 % som får tilbake fruktbarheten.

http://www.lommelegen.no/artikkel/sterilisering

Skrevet (endret)

Not. En steril mann er ingen mann lenger.

*atsjooo* beklager, er bare allergisk mot

tumblr_meyxwcBpzM1rzo4syo1_400.gif

Skjønner ikke hvordan en operasjon kan defineres som hot or not, når det er sagt så er en sterilisert mann absolutt hot for meg. Det er definitivt deilig å være sammen med en mann uten å trøkke i meg hormon piller, sprøyter eller tenke på kondomer, og likevel slappe helt av. Men nå har jeg aldri ønsket meg barn og ble helt lykksalig når jeg fant ut at mr right hadde tatt denne operasjonen før vi ble ilag, for meg tydet det på at han var en ansvarsbevisst mann som tok et aktivt valg over sitt eget liv og det er kvaliteter jeg sier ja takk til i mr right.

Endret av skreppamedleppa
Skrevet

For min egen del hot siden jeg ikke ønsker meg barn

Anonym poster: d1819f9cd132b7d85040d86d776f737c

Skrevet (endret)
På 13.12.2012 den 2.58, Ego skrev:

Har ikke lyst på barn, så for min del er det hot - heller enn not.

.

Endret av mann_86
Skrevet

Er du kjerring, og har ikke lyst på barn!?

Hee hee, du går vel ikke seriøst rundt i denne uvitende tåken din og tenker at alle kvinner har lyst på barn, gjør du? Det er da mange kvinner som er frivillig barnfri hele livet. Det er en personlig avgjørelse på lik linje med å få barn eller å skaffe seg en traktor en bikkje eller andre avgjørelser i livet.

Jeg har heller ikke lyst på barn, nei ellers takk...

Skrevet (endret)
På 20.12.2012 den 2.26, skreppamedleppa skrev:

Hee hee, du går vel ikke seriøst rundt i denne uvitende tåken din og tenker at alle kvinner har lyst på barn, gjør du? Det er da mange kvinner som er frivillig barnfri hele livet. Det er en personlig avgjørelse på lik linje med å få barn eller å skaffe seg en traktor en bikkje eller andre avgjørelser i livet.

.

Endret av mann_86
Skrevet

Føler at det er kvinners store mål i livet. Og det har det vel også vært, fram til nyere tid. De siste 30-40 åra har forandret mye på maaange områder.

Plutselig er ikke familieliv så viktig lenger, for nå handler det mer om egoismen og alt vi skulle ha gjort før vi dør. Vi skal se så mange steder, gjøre så mange nye ting, pule så mange som mulig, gjøre karriere osv osv osv...

Samfunnet var mye bedre før, da folk hadde verdiene sine på plass! Det er min mening.

Tull og tøys

"Barnfrihetstabuet er ikke blitt svekket. Det synes tvert imot å ha blitt vanskeligere å være frivillig barnfri kvinne i Norge de siste 30 år. For en generasjon siden, påpeker Toril Moi, var det tross alt mulig å diskutere fritt om moderskap var ønskelig for alle kvinner. Den franske filosofen Simone de Beauvoir, som levde i et utradisjonelt forhold uten barn med filosofen Jean-Paul Sartre, ble et ideal. Kvinner uten barn slapp i høyere grad å forklare seg. Det er vanskeligere i dag, for den medisinske reproduksjonsteknologien er blitt så avansert at enda flere enn før kan få barn. Dermed er det faktisk blitt et mer avprivatisert tema å velge å leve uten barn."

http://www.aftenpost...icle2811274.ece

Dessuten, alt er egoistisk om en skal tenke slik du gjør, det er egoistisk å få barn også, overbefolke jorden bare fordi man har lyst på avkom. Om en selv ikke har det bra i livet så er det heller ikke bra for omgivelsene, om jeg skulle fått barn bare fordi du og andre som ikke respekterer andres valg mener det så hadde barnet mitt fått et dårlig liv, jeg hadde fått et dårlig liv og det ville gavnet hvem?

Egoisme er ikke å leve som man selv ønsker å leve. Det er å be andre leve som man selv ønsker å leve.

Oscar Wilde

• Liker 1
Skrevet

Hot fordi da hadde ikke jeg trengt å tenke på prevansjon, not fordi jeg er fortsatt kun 23 og har ikke tatt et bestemt valg på barn/ikke få barn. Derimot hadde mannen vært i 30-årene hadde saken stilt seg noe annerledes, da har man tross alt litt mer livserfaring og vet hva man ønsker/ikke ønsker.

Skrevet

I min alder er det hot, slipper å tenke på prevensjon.

Er i et langt forhold, vi har fått to barn. Skal ikke ha flere og mannen har tatt dette valget. Noen ser på dette som den ultimate kjærlighetserklæringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...