zkogsmusa Skrevet 12. desember 2012 #1 Skrevet 12. desember 2012 jeg har en tispevalp på 7mnd som tisser i buret sitt:/ ho er stueren ellers men gjør fra seg om ho er i buret. noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få henne til å slutte med dette? og jeg vil helst ikke ha noen kommentarer på at hunder ikke skal være i bur osv:) takk.
Bonito Skrevet 12. desember 2012 #2 Skrevet 12. desember 2012 Om hun er stueren ellers er det vel ett ganske tydelig tegn på at hun virkelig ikke trives der... 2
Chiqette Skrevet 12. desember 2012 #3 Skrevet 12. desember 2012 vil si meg enig i brukeren over her, eller så vil jeg anbefale og prøve uten bur, og se hva som skjer da? kanskje hun faktisk ikke er helt stueren, og bruker buret som en "do"? ellers kan det også komme av misstrivsel og stress i forbindelse med buret. Jeg har ingenting imot bur så lenge det blir brukt på en skikkelig måte, men det krever tilvenning, og valpen skal syntes buret er ett deilig sted den får ligge i fred, ellers funker det ikke.
zkogsmusa Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2012 ho er ikke urolig eller noe når ho er i bur, setter henne aldri der når hun er stressa eller gira. ho legger seg alltid til å sove når hun er der så synes det er litt rart om hun misstrives. men kan hende ho ikke er skikkelig stueren da. er ute med henne hver 4 time og dette går fint så. han en hanne også som er 2, han har aldri gjort fra seg i buret sitt:)
Notisblokk Skrevet 12. desember 2012 #5 Skrevet 12. desember 2012 Hunder tisser ikke på soveplassen sin. Så det er tydelig at hun ikke trives der inne. Gi henne godbiter hver eneste gang hun er i buret. Øv på å ha henne i buret flere ganger om dagen (uten å lukke døren), og gi henne alltid godbiter. Tilslutt forbinder hun buret med godbiter og vil være der. Men pass på å la døren være åpen flere gangen når hun er der inne. Kjøp og lag mange mange godbiter. Desto bedre godbiter desto bedre husker hun IKKE la henne være i buret som straff..
Notisblokk Skrevet 12. desember 2012 #6 Skrevet 12. desember 2012 (endret) ho er ikke urolig eller noe når ho er i bur, setter henne aldri der når hun er stressa eller gira. ho legger seg alltid til å sove når hun er der så synes det er litt rart om hun misstrives. men kan hende ho ikke er skikkelig stueren da. er ute med henne hver 4 time og dette går fint så. han en hanne også som er 2, han har aldri gjort fra seg i buret sitt:) Hvis hun sover men tisser i buret når hun våkner så må du gå oftere ut med henne. Det er også lurt å vaske eller kaste underlaget i buret så hun ikke lukter sitt eget tiss. Husker ikke helt hva som er lurest å vaske med hvis du ikke vil kaste, tror kansje det er eddik? (red: skriveleif) Endret 12. desember 2012 av Notisblokk
zkogsmusa Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2012 det skal jeg prøve:) bruker aldri bur som straff! har jeg aldri gjort:) 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2012 #8 Skrevet 12. desember 2012 Et glimrende eksempel på en hundeeier som nekter å ta innover seg hunders naturlige atferd. Hvis man ikke tåler å høre sannheten; at hunden ikke trives i buret og at bur ikke er noe sted for en hund å være - hvorfor bruke energi på å poste innlegget!? Og hvorfor i alle dager nekte å ikke bruke bur. Trist for hundens del. Anonym poster: 43f042c78cd0256862b8ccb05b9a1e50 5
Notisblokk Skrevet 12. desember 2012 #9 Skrevet 12. desember 2012 Et glimrende eksempel på en hundeeier som nekter å ta innover seg hunders naturlige atferd. Hvis man ikke tåler å høre sannheten; at hunden ikke trives i buret og at bur ikke er noe sted for en hund å være - hvorfor bruke energi på å poste innlegget!? Og hvorfor i alle dager nekte å ikke bruke bur. Trist for hundens del. Anonym poster: 43f042c78cd0256862b8ccb05b9a1e50 Kansje hun "må" bruke bur? Jeg måtte bruke bur før da jeg bodde sammen med noen som ikke lot hunden være løs om natten og når vi var på jobb.. Jeg forstår hva du mener, hunder (og andre dyr) er ikke skapt for å være i bur og jeg synst utrolig synd på de som må være det. Jeg har heldigvis flyttet for en god stund siden så nå er hun løs døgnet rundt. Men lett var det ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2012 #10 Skrevet 12. desember 2012 Kansje hun "må" bruke bur? Jeg måtte bruke bur før da jeg bodde sammen med noen som ikke lot hunden være løs om natten og når vi var på jobb.. Jeg forstår hva du mener, hunder (og andre dyr) er ikke skapt for å være i bur og jeg synst utrolig synd på de som må være det. Jeg har heldigvis flyttet for en god stund siden så nå er hun løs døgnet rundt. Men lett var det ikke. Vet du - INGEN MÅ bruke bur. Det er 200% sikkert ;-) Anonym poster: 43f042c78cd0256862b8ccb05b9a1e50 2
zkogsmusa Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 12. desember 2012 grunnen til at jeg bruker bur er fordi om jeg ikke gjør det og er borte, om så bare 20minutter så har ho tygd på lister, møbler, tapet og liknende. jeg er hjemme og lar begge være ute hele tiden ellers, er når jeg er borte de er i bur. og hannen min roer seg kun i buret når jeg ikke er hjemme. enkelt og greit.
Notisblokk Skrevet 12. desember 2012 #12 Skrevet 12. desember 2012 Vet du - INGEN MÅ bruke bur. Det er 200% sikkert ;-) Anonym poster: 43f042c78cd0256862b8ccb05b9a1e50 du ser vel at jeg har tatt "" på MÅ ??
Bonito Skrevet 12. desember 2012 #13 Skrevet 12. desember 2012 Hvordan har du trent de på å være alene hjemme da?
zkogsmusa Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #14 Skrevet 12. desember 2012 hannen min var jeg hjemme med lenge når jeg fikk han, så da dro jeg i kort tid, så lenger og lenger tid. gikk veldig fint i starten, men så gikk det ikke lenger. da herpet han alt han kom over og det så helt jævli ut når jeg kom hjem. han hadde bur stående åpent som han vendte seg til ellers, han lå der og sov og gikk dit for å slappe av når han følte for det. så overgangen hans til å være i bur når jeg var vekk var ikkenoe problem. samme gjorde jeg med tispa, men da bare etter kort tid vekk så går hun løs på det som er av interiør. selvom hun har leker og tyggeleker fremme.
Wesla Skrevet 12. desember 2012 #15 Skrevet 12. desember 2012 Valper tygger på ting, de fleste vokser fra det. Har du mulighet til å totalt valpesikre et rom? Der slipper hun i det minste å ligge i tisset sitt. Alle hunder må jo saaakte vendes til å være alene, først noen sekunder så øke på. Er trist at så mange hunder må være i bur, de aller fleste er ikke problemhunder, det tar tid, det krever tålmodighet og man må regne med litt svinn med ny hund i hus.
zkogsmusa Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 12. desember 2012 har ikke mulighet til det heller desverre. ikke det at jeg på noen måte kan se at det er noe bedre for hun heller. i buret ligger hun å sover. tror heller at blæra hennes ikke er helt innøvd ennå og at hun gjerne skulle hatt en luftetur. jeg liker ikke å ha hundene mine i bur jeg heller! skulle gjerne sluppet. men synes liksom ikke det å stenge dem innpå ett rom er noe særlig bedre.
Wesla Skrevet 12. desember 2012 #17 Skrevet 12. desember 2012 Vel, de har jo andre steder å legge seg om de skulle gjøre fra seg eller eventuelt kaste opp. Har hørt mang en historie om eiere som kommer hjem til dyr som ligger i dette. Har du et rom forhindrer du dette.
Gjest Skrevet 12. desember 2012 #18 Skrevet 12. desember 2012 Jeg ville prøvd å ha de i et rom de ikke kan gjøre noe skade! Selv ryddet jeg badet for ALT når han skulle være alene! Og la inn flust med leker og tyggebein! Nå greier han seg helt fint alene og foretrekker å sove eller leke med godbit ballen sin!
Gjest Chin Skrevet 13. desember 2012 #19 Skrevet 13. desember 2012 Min vovv tissa og bæsja i buret sitt, men han var husren ellers. Så skjønte jo fort at han mistrivdes i det. Han kunne godt bruke det som soveplass når jeg var hjemme og buret sto åpent, men så fort jeg dro så mistrivdes han i buret. Så han får gå fritt i huset, null uhell etter det. Ville satt opp en lekegrind inne på badet ellernoe, så hun litt større plass, men samtidig ikke mulighet til å tygge på lister.
Gjest Bobler Skrevet 13. desember 2012 #20 Skrevet 13. desember 2012 Merker jeg blir litt trist av denne tråden. Hunden har tydeligvis et problem med å være alene hjemme, og i stedet for å ta tak i det blir hunden puttet i et bur. Angsten er der fortsatt, men bikkja har bare ikke mulighet til å vise det.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå