Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har lenge slitt med dårlig hud så nå har jeg endelig våget å komme meg til hudpleier for å gjøre noe med problemet :rodme:

Hun anbefalte meg to produkter; dermal clay cleanser og active moist fra dermalogica. er det noen som har prøvd disse produktene? Er det sånn som med MD at "all dritten" kommer ut, eller er det mer som å forhindre mer utbrudd?

Og har du prøvd Dermalogica, og er du fornøyd?

Har googlet og lett her inne på KG etter svar, men fant ikke helt det jeg så etter.

Lurer på å bestille fra midwest skincare, er det noen som har bestilt derfra før? Får man tilbakebetalt toll ++ som hos feelunique?

Anonym poster: 22c048b8003eb39ebd951c11a15a4e9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og et spørsmål til.. Når man registrerer seg, og skal skrive inn adressen. Trenger man da å ta hensyn til at det er en engelsk side? Jeg har både Æ og Ø i adressen min.. Må jeg da skrive det på en annen måte? (herregud.. flaut..) :rodme:

Skrevet

Har brukt begge deler og dermalogica når ikke MD til anklene en gang. Med MD så er det gjerne sånn at dritten kommer ut, men så holder den seg borte. Dermalogica hadde ingen effekt i det hele tatt.

Anonym poster: b5d4ec91f404864185ae510cbfde07cf

• Liker 1
Skrevet

Gå for MD, kjøp på feelnique.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd begge deler og synes ingen av merkene gav effekt overhodet :)

Serumet til MD er OK, skrubben er også fin - og ellers liker jeg at Dermalogicas produkter ikke har aktive ingredienser, som er bra om man skal bruke eksempelvis Avitaminsyrer på resept o.l.

Jeg ville heller gått til en hudlege fremfor hudpleier, for de pakker bare på deg produkter de får betalt for å selge.

Produktene er dyre, og overhypet spør du meg(og jeg har prøvd flere av de, det har også søsteren min som har hatt akneproblemer i maaaaaange år).

Jeg får langt mer effekt av Differin krem(fås på resept hos lege) enn jeg får av noen hudpleieserier.

De jeg kjenner som har hatt mye utbrudd har fått god hjelp av antibiotikakurer, ingenting annet.

Anonym poster: e3822c2676c4e736ff22d5e1dff378df

Skrevet

Såpass.. Noen som vet om hvilke produkter fra MD som kan tilsvare de to fra Dermalogica?

Jeg har ikke akkurat veldig uren hud nå, jeg har mest arr og småkviser en sjelden gang, men det er jo uansett kjedelig å ikke ha ren hud.

Takk for svar :)

Skrevet

Såpass.. Noen som vet om hvilke produkter fra MD som kan tilsvare de to fra Dermalogica?

Jeg har ikke akkurat veldig uren hud nå, jeg har mest arr og småkviser en sjelden gang, men det er jo uansett kjedelig å ikke ha ren hud.

Takk for svar :)

Dermal clay cleanser er veldig sterk, jeg fikk rødflammet hud av den, bare så jeg har sagt det.

Rens: http://www.dermanor.no/cat/113.aspx/157

Krem: http://www.dermanor.no/cat/115.aspx/840

Uansett hvilket merke du bruker så vil du ikke få imponerende resultater av bare krem og rens, du trenger et aktivt produkt som ligger på huden. Dette er gull:

http://www.dermanor.no/cat/114.aspx/837

• Liker 1
Skrevet

Dermal clay cleanser er veldig sterk, jeg fikk rødflammet hud av den, bare så jeg har sagt det.

Rens: http://www.dermanor....at/113.aspx/157

Krem: http://www.dermanor....at/115.aspx/840

Uansett hvilket merke du bruker så vil du ikke få imponerende resultater av bare krem og rens, du trenger et aktivt produkt som ligger på huden. Dette er gull:

http://www.dermanor....at/114.aspx/837

Kan denne være et alternativ? http://www.dermanor.no/cat/113.aspx/158

Dette er virkelig ikke lett. Jeg har jo ikke peiling og hun jeg var hos virket jo superflink. Hun anbefalte meg ikke noe annet merke enn dermalogica, så hun hadde vel satser på at jeg skulle kjøpe produktene der :P

TS

Skrevet

Jeg ville også gått til en hudlege istedet. Går du til Aleris ligger prisen på konsultasjon hos hudlege på ca. 1200. Sammenligner du dette med kjøp av MD og dermalogicaprodukter vil dette koste deg mye mer og vil ha minimal effekt. Jeg har brukt begge disse merkene over lengre tid. MD sin peeling kan jeg gå god for da den faktisk har vist en liten effekt på huden. Men jeg anbefaler på det sterkeste at du går til hudlege og får resept på enten Finacea gel, differin eller aberela, dette kan kombineres med Dalacin liniment.

Skrevet

ps. dermal clay cleanser er for de med en veldig fet hud, her snakker vi mye overflødig fett. Den tørker ut huden, jeg ville valgt noe som er mildere mot huden, en dehydrert hud vil reagere med å produsere mer talg. Det er det som blir værende på huden som vil ha en virkning, en fuktighetskrem som active moist er grei, men en krem som sheer tint moisturizer har SPF 15 + at den er farget noe som jevner ut hudtonen din. Solen står for 90 % av aldringen av huden, og mye sol fører også til urenheter, ja, man vil få en bedring der og da, men utpå høsten kommer smellen.

Men, som sagt, en hudlege vet mye mer enn en hudpleier og kan skrive ut resepter på kremer som faktisk gir veldig gode resultater. Ingen trenger å lide av uren hud i våre dager ;)

Skrevet

Kan denne være et alternativ? http://www.dermanor....at/113.aspx/158

Dette er virkelig ikke lett. Jeg har jo ikke peiling og hun jeg var hos virket jo superflink. Hun anbefalte meg ikke noe annet merke enn dermalogica, så hun hadde vel satser på at jeg skulle kjøpe produktene der :P

TS

Nei, denne er for dem med ekstremt fet hud. Feilen som veldig mange gjør at at de bruker alt for sterke, uttørkende produkter og huden reagerer med å produsere mer talg, altså mer kviser og urenheter.

Hudlege går man til først hvis ikke noe annet fungerer. Antibiotika er absolutt siste løsning. Det er ikke bra for kroppen og slett ikke bra med tanke på resistens.

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

Skriver under på at Dermal clay cleanser er for de med skikkelig fet hud.Brukte den før og da fungerte den greit, men nå som huden min ikke er så fet lengre så kan jeg ikke bruke den.Huden blir rød og irritert nå.

Active moist er nok også for dem med veldig fet hud for den gir ikke mye fuktighet.

Syns det var bra produkter da, men har du ikke veldig fet hud så ville jeg gått for noe annet.

MD syns ikke jeg er SÅ fantastisk som mange skal ha det til.Er ikke sånn at alle får bra hud av, men de har noen gode produkter.Serumene deres er veldig bra.Brukte serum fra MD når jeg brukte Dermalogica, og det fungerte veldig godt sammen.

Støtter også det at du ikke vil merke noen særlig effekt av bare rens og fuktighetskrem utenom at huden blir ren og får fukt.Må nok ha Serumene eller noe annet som ligger på huden.Det er det eneste jeg har merket at virkelig gjør noe for kviser og sorte prikker.

Edit:Men har du store problemer med kviser så ville jeg gått til hudlege. Gode produkter hjelper nok litt,men det spørs hvor hardt rammet man er.

Endret av Crazycatlady
Skrevet

MD er absolutt best på uren hud. Kvisene kommer jo ut før eller siden så hvorfor få ut alt med en gang? Bruker MD og er helt kvisefri nå etter bare noen mnd. Anbefaller deg å kombinere det med andre merker for eks Decleor og Matis for MD gir ikke nok fukt. Jeg bruker rens og krem fra Matis, fuktmaske fra Decleor og skrubb og rensemaske fra MD :-)

Anonym poster: caf732e841139a5abb024d3272ede914

• Liker 1
Skrevet

Og serum fra MD! :-)

Anonym poster: caf732e841139a5abb024d3272ede914

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jo langt ifra fet og dårlig hud.. Hun sa at jeg hadde den typiske T-sonen og tørr i kinnene (det visste jeg jo fra før..) Tror ikke vi har hudlege her i byen heller..

Akkurat nå har jeg en kvise i panna ellers ingenting. Jeg har mest arr og kanskje litt rød i t-sonen.. Jeg får finne meg en hudlege da.

Typisk, jeg som hadde håpet på at det kom til å ordne seg nå.. er sååååå lei av å ha stygg hud :(

Takk for alle svar, nå må jeg ut på jakt etter hudlege eller en annen hudpleier som (kanskje) har litt mer peiling?

TS

Skrevet

Men, som sagt, en hudlege vet mye mer enn en hudpleier og kan skrive ut resepter på kremer som faktisk gir veldig gode resultater. Ingen trenger å lide av uren hud i våre dager ;)

Vil du si at en krem kan fungere bedre enn rens/skrubb? TS

Skrevet

Ops, ser jeg formulerte meg litt utydelig. Mente i betydning differin, aberela, finacea og andre reseptpliktige legemidler som kommer i kremform. Tror differin vil holde i massevis for deg, om det bare er T-sonen du er plaget med.

Ideelt sett skal jo en kombinert hudtype behandles i henhold til de ulike hudtypene. Den fete T-sonen skal bare ha FUKT og ikke fett, mens den tørre skal ha litt mer FETT. Synes det er veldig merkelig at hun anbefalte Dermal clay cleanser til deg om du har en kombinert hudtype. Kinnene dine hadde ikke tålt en slik hard behandling.

Ser du skriver at du er litt rød i T-sonen. Flasser huden din der?

Skrevet

Ut fra det du skriver er dette ingenting man går til hudlege med. Bruk MD og god fuktmaske, så ordner dette seg.

Du kan lese deg opp på Hilde Christinas blogg, det står det mye bra om hudpleie.

Skrevet

En kvise er da slettes ikke verst? Er det bare arrene som gjør at huden ser stygg ut? Isåfall ville jeg tatt det med ro angående produkter og kun prøvd decleor aroma white c+ recovery brightening night cream. Den er et lite mirakel når det kommer til ujevn hud og kvisearr.

Anonym poster: 7f56c17890e82e87e9685374a84f7660

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Vil du si at en krem kan fungere bedre enn rens/skrubb? TS

Om du går til hudlege så vurderer hudlegen huden din og anbefaler noe utifra det h*n mener er best for deg.

Tviler på at hudlegen skriver ut resept på antibiotika for eksempel hvis det er mest arr du sliter med.

Mulig hudlegen skriver ut resept på en krem, men først må en til legen og må h*n vurdere om du skal til hudlege eller ikke.Hudlegen kan jo for eksempel anbefale reseptfrie kremer som Basiron, men etter min erfaring er både Basiron og de kremene på resept ganske sterke.Ikke er det sikkert at de fungerer heller.

Jeg har brukt endel av de kremene og da bruker jeg rens i tillegg. Rensen rengjør jo huden sånn at man får bort dritt før en smører seg.

Ville nok prøvd en god hudpleierutine før jeg begynte med å skulle gå til hudlege om jeg var deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...