Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Dette er mitt første innlegg på KG, så skal gjøre det beste jeg kan :-)

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 2 år nå og skal dra på fest på nyttårsaften for første gang, med mange av vennene hans og jeg vet bare hvem folk er, men snakker ikke med noen til vanlig. Isåfall da, så har han erfaring med at jeg blir litt "dum" når jeg drikker, eller det han mener med det er at jeg blir helt annerledes, for når jeg er edru er jeg liksom den stille sjenerte jenta som aldri sier noe i folkemengder osv, men når vi har drukket sammen har jeg liksom vært mye mer frempå og gått fra han for å snakke med folk jeg egentlig ikke kjenner.. Var egentlig ikke dette jeg ville frem til.. Men ja, vi skal være sammen på nyttårsaften da, og jeg spurte om vi skulle drikke og ja det skulle vi. Men så sa han: hvis du driter deg ut den gangen her, så gidder jeg ikke mer, det er ingen trussel eller noe, men dette er den siste sjansen din, eller noe sånn sa han.. Han ville også bare at jeg skulle være meg selv, men hvem ellers skal jeg være liksom? så han setter meg jo litt på prøve..

Så, jeg er snart 19 år gammel og har ikke drukket mer enn ett par glass vin siden jeg fylte 18 (drakk nesten hver helg fra jeg var 16-18) men nå aner jeg ikke hvor mye jeg tåler, eventuelt at jeg bare blir litt brisen, men ikke full liksom.. Så noen som vil anbefale meg hva jeg bør drikke og hvor mye? hadde tenkt meg noe sånn som vin, cider eller øl og kanskje litt champagne siden det er nyttår ;)

Dette ble litt langt, men håper noen her inne tar seg tid til å lese og komme med råd..

PS: beklager for rotete innlegg! Håper dere forstår hva jeg vil frem til her :)

Anonym poster: 23e55a8b5ffca27d485dfe9d462871c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk brus.

Anonym poster: a143f3c5244f3985a6a91b1c811ba53d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis du ikke blir dritings å flørter med alt som beveger sex,er utro,snakker dritt om folk,ikke klarer å holde deg på beina,han må bære deg hjem osv osv så ser jeg ikke problemet hans. Jeg hadde nesten drukket meg dritings på trass,men det er nå bare meg. Drikk maks 2-3 glass hvitvin så bør du vel klare å være snill pike

Endret av blondina90
Skrevet

Hvis du ikke blir dritings å flørter med alt som beveger sex,er utro,snakker dritt om folk,ikke klarer å holde deg på beina,han må bære deg hjem osv osv så ser jeg ikke problemet hans. Jeg hadde nesten drukket meg dritings på trass,men det er nå bare meg. Drikk maks 2-3 glass hvitvin så bør du vel klare å være snill pike

Takk for svar!

Problemet hans er at jeg har en ganske "vill" fortid hvor jeg gjorde mye dumt, eller jeg var aldri utro eller gjorde noe sånn men jeg drakk omtrent hver eneste fredag og lørdag, og han er bare redd for at jeg skal "falle" tilbake dit.. Jeg har ikke problemer med alkohol eller noe, men jeg er rundt 165 og veier 50 kilo og har omtrent ikke drukket på ett år, så bare lurer på hvor mye jeg "tåler" liksom, om noen har noe kunnskap om det :)

TS

Skrevet

Cider funker for meg hvis jeg ikke skal bli full. Det er så søtt att jeg blir kvalm før jeg blir full :P ellers er det bare å huske at alt som kommer i små glass sier man pent neitakk til!

og drikk masse vann.

Anonym poster: e903a7ee9f4983e10865c27a5304fcce

Skrevet

19 år og har en «vill» fortid?

• Liker 2
Skrevet

19 år og har en «vill» fortid?

Unnskyld meg for kanskje litt feil formulering..... Burde kanskje brukt noe sånn som festglad ;)

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!

Problemet hans er at jeg har en ganske "vill" fortid hvor jeg gjorde mye dumt, eller jeg var aldri utro eller gjorde noe sånn men jeg drakk omtrent hver eneste fredag og lørdag, og han er bare redd for at jeg skal "falle" tilbake dit.. Jeg har ikke problemer med alkohol eller noe, men jeg er rundt 165 og veier 50 kilo og har omtrent ikke drukket på ett år, så bare lurer på hvor mye jeg "tåler" liksom, om noen har noe kunnskap om det :)

TS

Husk at det aldri er alkoholen sin feil ;)

Skrevet

Cider funker for meg hvis jeg ikke skal bli full. Det er så søtt att jeg blir kvalm før jeg blir full :P ellers er det bare å huske at alt som kommer i små glass sier man pent neitakk til!

og drikk masse vann.

Anonym poster: e903a7ee9f4983e10865c27a5304fcce

Tenkte jeg skulle drikke ett par glass hvitvin før vi drar og ta med ett par cider også blir det sikkert ett glass eller to champagne når klokka slår 00.00 :D

Skrevet

Pass på å ikke drikk mer når du kjenner deg brisen. Er som regel da det går galt.

Finn en veninne som tar fra deg flaska når du merker du ikke burde drikke mer.

Anonym poster: d6e5fbbe712ab7ddebf25339abc424f0

• Liker 2
Gjest LineaAlba
Skrevet

Høres ut som han skammer seg over deg og at han er en smule kontrollerende. Dumper han deg hvis du blir full og litt i overkant sosial? Høres ikke ut som du gjør noe galt, det er vel heller reaksjonen hans det er noe galt med?

• Liker 1
Skrevet

Hvis han blir sur på deg fordi at du drikker og har det gøy, så er han ikke noe å spare på. Han er han kontrollerende. Og for God's sake, det er jo NYTTÅRSAFTEN. Det er da man skal feire til man blir drita (etter 00:00)

Skrevet

Hvis han blir sur på deg fordi at du drikker og har det gøy, så er han ikke noe å spare på. Han er han kontrollerende. Og for God's sake, det er jo NYTTÅRSAFTEN. Det er da man skal feire til man blir drita (etter 00:00)

Dette!!

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg igjen i dette. Jeg var også "festglad" i 16-18 års alderen. Hadde problemer med å regulerer inntaket og ble "alltid" fullere enn jeg ønsket. Så trafff jeg en fin gutt, og han mente akkurat det samme som kjæresten din (selv om han aldri var så direkte da).

Det er tre ting du kan gjøre for å sikre deg den kvelden.

1. Ikke drikk på forhånd. Det trenger du ikke. Jeg skjønner at hvis du er sjenert, ønsker å drikke deg litt frampå, men det er absolutt ikke nødvendig. Du risikerer også å være i utakt med resten av festen.

2. Drikk ett glass vann for hvert glass alkohol. Det funker kjempefint og er også forebyggende for dagen derpå.

3. Stopp drikkinga på ett tidspunkt - om det er 12 eller 1 er ikke så nøye, men på ett eller annet tidspunkt trenger ikke kroppen mer og du kan "leve" lenge på den promillen du har opparbeidet deg.

Og ett fjerde punkt: Si til kjæresten din at du skal gjøre ditt beste, men at du trenger hjelp. Be ham si fra til deg, på en fin og diskre måte, hvis han synes du har blitt mer beruset enn han liker, eller begynner å bli fullere enn folk flest på festen. Da går det an å ta en pause, drikke litt vann og evt ta ett nytt glass litt senere.

Anonym poster: ad449f10c170e06f6c881770faff995e

• Liker 1
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet det er litt rart han sier noe sånn, om du kun har blitt litt mer snakkesalig ellers. Er jo en kjent sak at man blir mer sosial når en drikker, og så lenge du ikke driter deg ut så ser jeg ikke helt problemet.. Men, nok om det.. Ikke drikk så mye før du drar, det gjør bare så du lettere kan gå på en smell. Ha alt av drikke i kjøleskapet, drikk av glass, uansett om du drikke vin/øl/cider. Fyll glasset halvfullt, da må du reise deg opp oftere for påfyll. Vær bevisst om å ikke smånippe hver gang du prater med noen. Fort gjort å ta en slurk veeldig ofte når man prater med folk en ikke kjenner så godt... Ja, også drikk masse vann også. Om du gjør alt dette skal det godt gjøres å bli full!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...